Katedra Psychologii Wychowania

Pracownicy

Katedrę Psychologii Wychowania tworzą:

Pracownicy Katedry Psychologii Wychowania koncentrują swoją aktywność w czterech głównych obszarach: naukowo-badawczym, dydaktycznym, organizacyjnym i aplikacyjno-praktycznym.

Aktywność naukowo-badawcza

W Katedrze prowadzone są badania naukowe wokół problematyki funkcjonowania psychospołecznego dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz rodzin w różnych etapach życia. Aktualnie nasze zainteresowania badawcze obejmują specyfikę i wyznaczniki zachowań rodzicielskich i relacji wewnątrzrodzinnych, problematykę przywiązania, funkcjonowania seksualne,  zachowań jedzeniowych oraz adaptację wybranych narzędzi badawczo-diagnostycznych. Badania prowadzone są we współpracy z naukowcami i praktykami z innych ośrodków w Polsce i za granicą.

Aktywność dydaktyczna

Pracownicy Katedry prowadzą zajęcia dydaktyczne na studiach magisterskich stacjonarnych i niestacjonarnych, w Szkole Doktorskiej oraz uczestniczą aktywnie w realizacji oferty dydaktycznej dla studentów zagranicznych w ramach programu Erasmus. Zespół Katedry współtworzy ofertę modułu specjalnościowego Psychologia wspomagania rozwoju, corocznie cieszącego się dużym zainteresowaniem studentów. Przy Katedrze działają dwa studenckie koła naukowe: Studenckie Koło Seksuologiczne i Studenckie Koło Naukowe Psychologii Wspomagania Rozwoju Progresywni.

Aktywność organizacyjna

Zespół Katedry czynnie angażuje się w aktywności organizacyjne koordynując coroczne Dni Psychologa i cykl Sesji Naukowych Magistrantów Wydziału Psychologii, a także włączając się w organizację konferencji naukowych i innych wydarzeń na Wydziale.

Aktywność aplikacyjno-praktyczna

Wszyscy pracownicy Katedry łączą pracę na Uczelni z praktyką psychologiczną prowadząc prywatne gabinety i/lub współpracując z ośrodkami pomocy psychologicznej i psychiatrycznej lub szkołami. Członkowie zespołu posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe (szkolenia psychoterapeutyczne, socjoterapeutczne, uprawnienia do pracy w oświacie i inne specjalistyczne szkolenia zawodowe). W związku z tym bardzo dbamy o aplikację wiedzy naukowej do praktyki, zapraszając studentów do udziału w aktywnościach praktycznych, takich jak projekty warsztatowe, szkoleniowe, psychoedukacyjne czy organizacja praktyki zawodowej.