Katedra Pedagogiki Resocjalizacyjnej

Nauczyciele akademiccy

Zajęcia na kierunku Pedagogika resocjalizacyjna realizują nauczyciele akademiccy, którzy łączą teorię resocjalizacji z praktyką.

 

dr hab. Jacek Szczepkowski, prof. UKW

kierownik Katedry Pedagogiki Resocjalizacyjnej

Terapeuta, trener i superwizor PSR/TSR (PSTTSR), certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, członek European Brief Therapy Assocciation. Autor książek, artykułów i opracowań dotyczących metodyki terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (m.in. Terapia młodzieży z problemem narkotykowym. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2007; Praca Socjalna. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2010; Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych, Toruń 2016). Założyciel i wieloletni kierownik Całodobowego Młodzieżowego Oddziału Leczenia Uzależnień – pierwszego w Polsce stacjonarnego ośrodka dla osób uzależnionych pracującego w oparciu o TSR (2002-2021).

Zainteresowania naukowe:

  • podejście skoncentrowane na rozwiązaniach jako specyficznym model pomocowy i możliwości jego implementacji w różnych obszarach praktyki resocjalizacyjnej, wychowawczej i edukacyjnej,
  • uzależnienia chemiczne i behawioralne z perspektywy paradygmatu niemedycznego,
  • postawy zdrowotne młodzieży i ich uwarunkowania środowiskowe w dobie zmieniającej się rzeczywistości społecznej.

Prywatnie… uwielbia żeglarstwo, turystykę górską, sport i … ogrodnictwo.

Realizowane przedmioty: Diagnoza w resocjalizacji, Terapie w resocjalizacji - socjoterapia, Uzależnienia behawioralne, Elementy diagnozy w resocjalizacji.

 

dr Agieszka Latoś, prof. UKW

Kierownik projektu "Kierunki - drogi dla gospodarki"

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, kierownik dwóch projektów realizowanych na UKW na Wydziale Pedagogiki: Pedagogika resocjalizacja - studia dualne oraz Uniwersalne UKW na pedagogice rescjalizacyjnej. Certyfikowany mediator, trenter treningu zapobiegania agresji, treningu interpesonalnego. Doświadczenie zawodowe skoncentrowane wokół problematyki przemocy w rodzinie: członek Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałnia przemocy przy Urzędzie Miasta Bydgoszczy, kierownik hotelu dla ofiar przemocy domowej przy Centrum Pomocy Rodzinie Stowarzyszenia MEDAR, konsultat w Stowarzyszeniu MEDAR.

Prywatnie jestem mamą fantastycznego przyszłego architekta krajobrazu robiącego super aranżacje ogrodowe a odpoczywam "obłożona" kotami słuchając ich mruczenia.

Realizowane przedmioty: Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej, Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, Rozwijanie umiejętności interpersonalnych, Patologie społeczne, Resocjalizacja penitencjarna, Zajęcia praktyczne w placówkach.

 

dr Monika Gołembowska

adiunkt w Katedrze Pedagogiki Resocjalizacyjnej

Koordynator ds. merytorycznych w projekcie "Kierunki - drogi dla gospodarki"

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, koordynator ds. merytorycznych dwóch projektów realizowanych na UKW na Wydziale Pedagogiki: Pedagogika resocjalizacja - studia dualne oraz Uniwersalne UKW na pedagogice rescjalizacyjnej. Studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej: oligrofrenopedagogika. Certyfikowany trenenr treningu zapobiegania agresji. Doświadczenie zawodowe: pedagog szkolny, pedagog specjalny.

Prywatnie uwielbiam jeździć na rowerze, wspinać się po górach, spływać kajakiem po polskich rzekach.

Realizowane zajecia: Kryminologia z wiktymologią, Pomoc postpenitencjarna, Psychospołeczne problemy niedostosowania społecznego, Profilaktyka z elementami resocjalizacji w środowisku otwartym, Profilaktyka i resocjalizacja w środowisku, Metodyka pracy pedagoga szkolnego z el. projektowania uniwersalnego, Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej, Wybrane zagadnienia wiktymologii, Patologie społeczne z elementami kryminologii, Pedagogika resocjalizacyjna, penitencjarna z elementami pracy socjalnej, Pomoc postpenitencjarna, Podstawy pracy resocjalizacyjnej i prewencyjnej, Prawne regulacje regulujące działalność w placówkach resocjalizacyjnych dla nieletnich, Prawne regulacje regulujące działalność w zakładach karnych.

Karolina Goede

 

dr Karolina Goede

adiunkt w Katedrze Pedagogiki Resocjalizacyjnej

Specjalista ds. zarzadzania dostępnością w projekcie "Kierunki - drogi dla gospodarki"

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej. Specjalista w zakresie resocjalizacji dorosłych przestępców w środowisku otwartym. Od 2004 roku społeczny kurator sądowy dla dorosłych przy Sądzie Rejonowym w Bydgoszczy.

Certyfikowany trener Treningu Zastępowania Agresji.

Specjalista ds. zarządzania dostępnością.

Prywatnie kolekcjonuję winylowe płyty jazzowe i przemierzam na rowerze Europę.

Realizowane przedmioty: Teoretyczne podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy rodzinnego kuratora sądowego, Metodyka pracy kuratora sądowego dla dorosłych, Resocjalizacja osób z zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnościami, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z el. projektowania uniwersalnego, Instytucje resocjalizacyjne. 

 

dr Damian Nosko

adiunkt w Katedrze Pedagogiki Resocjalizacyjnej

Opiekun merytoryczny szkoleń i staży w projekcie "Kierunki - drogi dla gospodarki"