Wybory do rad dziedzin 2024
Wyniki wyborów (link do uchwały twiera się w nowym oknie)
UWAGA - zgłoszenia i oświadczenia opatrzone podpisem elektronicznym prosimy przesyłać na adres bs@ukw.edu.pl
Komisja Wyborcza UKW informuje, że zgłoszeń kandydatów na członków do Rad Dziedzin Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, zgodnie z harmonogramem czynności wyborczych, będzie można dokonywać w dniach od 6-10 maja 2024 r. w formie pisemnej w Biurze ds. Stopni.
formularze (link otwiera się w nowym oknie)
- zgłoszenie kandydata
- oświadczenie (Wyrażam zgodę na kandydowanie do Rady Dziedziny)
- System informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego
Komisja Wyborcza UKW ustaliła, że wybory członków Rad dziedzin odbędą się w formie elektronicznej przy zastosowaniu systemu USOS w dniach 14 - 17 maja 2024 roku. Pierwszy termin wyborów jest zaplanowany na dzień 14 maja br. w godz. 5:00 - 18:00. Terminy kolejnych tur zostaną podane po zakończeniu pierwszego zebrania wyborczego.
Harmonogram wyborczy
6-10.05.2024 zgłaszanie kandydatów na przedstawicieli do rad dziedzin
6-10.05.2024 składanie zgód kandydatów do rad dziedzin
10.05.2024 upublicznienie listy kandydatów na przedstawicieli do rad dziedzin
14.05.2024 wybory przedstawicieli do rad dziedzin
20-24.05.2024 II termin wyborów do rad dziedzin
Prosimy o składanie osobnych formularzy do każdego organu w przypadku jednoczesnego kandydowania do Senatu i do rady dziedziny.
System informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego
Komunikaty wyborcze
formularze
Członkiem rady może być osoba, która:
1) ma pełną zdolność do czynności prawnych;
2) korzysta z pełni praw publicznych;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nie była karana karą dyscyplinarną;
5) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342), nie pełniła w nich służby ani nie współpracowała z tymi organami;
6) posiada wykształcenie wyższe – w przypadku członków rady uczelni, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1;
7) nie ukończyła 70. roku życia do dnia rozpoczęcia kadencji.
Członkostwa w radzie uczelni nie można łączyć z pełnieniem funkcji organu tej lub innej uczelni, członkostwem w radzie innej uczelni ani zatrudnieniem w administracji publicznej.
Art. 32. 1. Do organów uczelni, o których mowa w art. 17 ust. 2, stosuje się
odpowiednio przepisy art. 20 ust. 1 pkt 1–6 oraz ust. 2 i 4, a w przypadku uczelni
publicznej – także przepis art. 20 ust. 1 pkt 7. Statut może przewidywać dodatkowe
wymagania.
W głosowaniach w sprawach dotyczących nadawania stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki biorą udział osoby będące profesorami i profesorami uczelni.
§ 24
1. Wyboru przedstawicieli do rad dziedzin dokonuje się zgodnie z postanowieniami Statutu, w terminie określonym w terminarzu czynności wyborczych.
2. W przypadku, gdy wyborów nie przeprowadza się zgodnie z § 53 ust. 2 Statutu UKW, komisja wyborcza stwierdza ten fakt w drodze uchwały. Załącznikiem do uchwały jest lista osób, które wchodzą w skład rady dziedziny bez przeprowadzania wyborów. Zapis § 25 ust. 1 i 2 stosuje się.
§ 25
1. Zgłoszenie kandydatów na członka rady dziedziny do komisji wyborczej następuje w terminie ustalonym przez komisję wyborczą.
2. Do oświadczenia kandydata na członka rady dziedziny stosuje się odpowiednio § 10 ust. 4.
3. Liczba osób mających czynne i bierne prawo wyborcze przekazywana jest komisji wyborczej przez Dział Kadr i Szkolenia na wniosek przewodniczącego komisji wyborczej.
4. Wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
5. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu.
§ 10 ust. 4. Do zgłoszenia należy załączyć:
c) w przypadku kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku oświadczenie lustracyjne lub informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego.