dr hab. Kamyk-Wawryszuk AgnieszkaPublikacje
Monografie:
Kamyk-Wawryszuk A. (2023). Dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi. Zasoby oraz potrzeby edukacyjne i komunikacyjne. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, ss. 508, ISBN 978-83-8018-584-5
Kamyk-Wawryszuk A. (2016). Samotna adopcja. Narracja matek, Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
książki pod redakcją:
Kamyk-Wawryszuk A. (red.) (2022). Zaburzenia mowy i komunikacji dziecka z chorobą rzadką : wybrane zagadnienia diagnozy i terapii, Bydgoszcz: WYdawnictwo UKW.
Artykuły:
Kamyk-Wawryszuk A., Sytuacje trudne doświadczane przez rodziców dzieci wentylowanych mechanicznie w domu - wprowadzenie w problematykę. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej - 2023, nr 49, s. 142-156
Kamyk-Wawryszuk A., Mowa dziecka ze zdiagnozowanym zespołem delecji 5p (zespołem Cri du Chat) w opinii rodziców - raport z badań. W: Zaburzenia mowy i komunikacji dziecka z chorobą rzadką : wybrane zagadnienia diagnozy i terapii / red. A. Kamyk-Wawryszukm, Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2022.
Kamyk-Wawryszuk A., Choroby rzadkie jako obszar zainteresowań logopedów - kilka wstępnych refleksji, W: Zaburzenia mowy i komunikacji dziecka z chorobą rzadką : wybrane zagadnienia diagnozy i terapii / red. A. Kamyk-Wawryszukm, Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2022.
Kamyk-Wawryszuk A., Złożone potrzeby komunikacyjne dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Dandy-Walkera i mukopolisacharydozą typu II. Studium przypadku, Logopaedica Lodziensia, 2021, nr 5, s. 69-85.
Kamyk-Wawryszuk, A. Niepełnosprawność rzadka jako kategoria nieobecna w kształceniu nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 2021, 16(2(60), 51-64.
Kamyk-Wawryszuk A., Makroglosja jako wada współwystępująca w mukopolisacharydozie typ I i jej konsekwencje w aspekcie logopedycznym. Studium przypadku, W: Zdrowie człowieka w ontogenezie. Aspekty biomedyczne i psychospołeczne. Studia badaczy polskich, słowackich i czeskich. T. 1. Aspekty biomedyczne / red. Ryszard Plinta, Miron Sramka, Anna Brzęk, Katowice: Śląski Uniwersytet Medyczny, 2020, s. 131-140.
Kamyk-Wawryszuk A., Od przedszkolaka do ucznia - redefiniowanie czy intensyfikacja potrzeb edukacyjnych dziecka z chorobą Sanfilippo W: Od integracji do inkluzji. 30 lat edukacji integracyjnej - idea i rzeczywistość. T. 1. / red. Ewa M. Kulesza, Danuta Al-Khamisy, Paulina Zalewska. Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2021, s. 274-291.
Kamyk-Wawryszuk A., Potrzeby edukacyjne dziecka z rzadką chorobą nowotworową. W: Onkologopedia. Terapia i praktyka / red. Agnieszka Hamerlińska. Bielsko-Biała : Wydawnictwo Medyczne Alfa-Medica Press, 2021, s. : 51-75
Kamyk-Wawryszuk A., Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u chłopców w młodszym wieku szkolnym z chorobą Sanfilippo a możliwości wsparcia pedagogiczno-logopedycznego. Studia przypadków, W: Interdyscyplinarność w logopedii : konieczność czy nadmiar? / red. Izabela Więcek-Poborczyk, Justyna Żulewska-Wrzosek, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020, s. 205-234.
Kamyk-Wawryszuk A., Teaching Strategies for Children Suffering from Rare Diseases and Sensory Hyposensitivity: Teacher Perspectives, The International Journal of Early Childhood Learning, Vol. 27, iss. 2, pp. 21-34.
Kamyk-Wawryszuk A., Educational needs of children with rare diseases and long-term home ventilation (SMARD1) - case study, W: Approaches and Models in Special Education and Rehabilitation : Thematic Collection of International Importance / ed. Goran Nedović, Fadilj Eminović, Belgrade : University of Belgrade, 2020, s. 173-187.
Kamyk-Wawryszuk A., Educational needs of preschool children with recognized rare disease and intellectual disability - teachers` perspective, Journal Plus Education, Vol. 24/2019, Special issue, pp. 8-19.
Kamyk-Wawryszuk A., Potrzeby edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym z niesamoistnym opóźnieniem rozwoju mowy i z rozpoznaną chorobą rzadką. Studia przypadków chłopców z zespołem Cri du Chat i mukopolisacharydozą typu III, Edukacja nr 4 (147)/2018. s. 108-124.
Kamyk-Wawryszuk A., Potrzeby rodziny dziecka z chorobą rzadką i niepełnosprawnością intelektualną a możliwości wsparcia przez społeczność lokalną, Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, nr 31/2018, s. 72-86.
Kamyk-Wawryszuk A., Dziecko z mukopolisacharydozą w przedszkolu – perspektywa terapeutów, Studia Edukacyjne nr 49/2018, s. 299-314.
Kamyk-Wawryszuk A., Prewerbalne zachowania komunikacyjne dzieci z zespołem Cri du Chat w ocenie rodziców, Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, nr 21/2018, s. 143-166.
Kamyk-Wawryszuk A., Wsparcie dziecka z zespołem Leigha na etapie stabilizacji choroby oraz w regresie. Studium przypadku, Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, nr 4 (38)/2017, s. 75-88.
Kamyk-Wawryszuk A., Krąg wsparcia samotnej matki zastępczej dziecka z niepełnosprawnością. w: Dom rodzinny w doświadczeniu (auto)biograficznym/red. nauk. Andrzej Ładyżyński, Maja Piotrowska, Magdalena Kasprzak, Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2017, s. 121-134.
Kamyk-Wawryszuk A., Organizacja nauczania dziecka z chorobą rzadką przez nauczyciela specjalistę, Journal of Education, Health and Sport. 2017, nr 7(5), s. 829-838.
Kamyk-Wawryszuk A., Samotny kandydat na rodzica adopcyjnego a procedura przysposobienia dziecka w Polsce, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 2016, nr 7 (552), s.43-49.
Wójcik M., Kamyk-Wawryszuk A., Dostosowanie wymagań oraz wspomaganie w pracy na lekcji gimnazjalistów z mózgowym porażeniem dziecięcym w klasach integracyjnych. W: Edukacja i rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością / red. Marta Wójcik, Beata Antoszewska, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2015, s.145-160.
Kamyk-Wawryszuk A., Methods and forms of therapy for children with physical disabilities: pre-school experience and suggestions. W: Holistički pristup u predškolnoj pedagogiji : teoria i praksa, 10. i 11. oktobar 2014, Pirot (Serbia):College of Professional Studies for Pre-school Techers in Pirot, 2014, s. 242-248.
Kamyk-Wawryszuk A., Uczeń słabowidzący ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju w klasie integracyjnej szkoły masowej (studium przypadku). W: Uwarunkowania i kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej / red. nauk. Beata Antoszewska, Czesław Kosakowski, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011, s. 131-137.
wykaz pozostałych publikacji znajdziecie Państwo na stroniehttp://bibliografia.ukw.edu.pl/