dr Rasmus AnnaSylabusy

dr Rasmus AnnaSylabusy

 

……………………………………

pieczątka jednostki organizacyjnej

 

OPIS PRZEDMIOTU, PROGRAMU NAUCZANIA

ORAZ SPOSOBÓW WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

 

CZEŚĆ  „A”*

(opis przedmiotu i programu nauczania)

OPIS PRZEDMIOTU

 

Nazwa przedmiotu

Seminarium magisterskie

 

Wydział

Wydział Pedagogiki i Psychologii

Instytut/Katedra

Instytut Psychologii

Kierunek

Psychologia

Specjalność/specjalizacja

 

Poziom kształcenia

jednolite studia magisterskie

Profil

ogólnoakademicki

Forma studiów

niestacjonarne

Rok/semestr

IV

7,8

 

Tytuł /stopień naukowy (zawodowy).

Imię i nazwisko prowadzącego przedmiot/ koordynatora przedmiotu

Dr Anna Rasmus

 

Liczba godzin dydaktycznych
i formy zajęć

16 - seminarium

Liczba punktów ECTS

1

Rygory zaliczenia

Zaliczenie z oceną

Typ przedmiotu

blok przedmiotów do wyboru

Język wykładowy

język polski

 

Przedmioty wprowadzające
 i wymagania wstępne

brak

 

Efekty kształcenia

 

Efekty kierunkowe

Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 (K_W10) posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi opisu a także planowania i przeprowadzania badań empirycznych, zarówno eksperymentalnych jak i korelacyjnych oraz stosowania statystycznej analizy zgromadzonych danych

W02 (K_W14) zna zasady etyczne i prawne uwarunkowania badań naukowych oraz wykonywania zawodu psychologa

Umiejętności:

U01 (K_U04) umie przełożyć zalecenia i zakazy kodeksów etycznych zawodu psychologa na działania podejmowane w praktyce psychologicznej i badaniach naukowych

U02 (K_U15) potrafi przeprowadzić analizę statystyczną zgromadzonych danych, posługując się właściwymi metodami wybranego pakietu statystycznego (np. STATISTICA lub SPSS)

Kompetencje:

K01 (K_K02) przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w  działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej

K02 (K_K09) jest systematyczny i wytrwały w pracy nad długoterminowymi projektami   naukowymi, edukacyjnymi, pomocowymi i promocyjnym rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych

 

 

Wiedza:

W01 student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka,  źródłach oraz miejscu psychologii w systemie innych nauk

W02 student ma wiedzę na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych oraz emocjonalno-motywacyjnych

Umiejętności:

U01 student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych        i społecznych

Kompetencje:

K01 student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym, naukowej, publikacyjnej do celów pracy magisterskiej

K02 student jest systematyczny i wytrwały w pracy nad pracą magisterską

 

 

 

     .....................................................                   .........................................................................................................................................

                          data                                                                             podpis prowadzącego/koordynatora przedmiotu

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU

Rok akademicki:  (2016/17)  Semestr: (zimowy i letni)

Nazwa przedmiotu

Seminarium magisterskie

Wydział

Wydział Pedagogiki i Psychologii

Instytut/Katedra

Instytut Psychologii

Kierunek

Psychologia

Specjalność/specjalizacja

 

Opisywana forma zajęć

Seminarium

Liczba godzin dydaktycznych

16

 

Tytuł /stopień naukowy (zawodowy).

Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia

Dr Anna Rasmus

Treści programowe realizowane podczas zajęć

Funkcjonowanie poznawcze pacjentów z zaburzeniami psychicznymi.

Funkcjonowanie poznawcze w przebiegu chorób somatycznych.

Wpływ oddziaływań terapeutycznych  na funkcjonowanie poznawcze w wybranej populacji.

Analiza qeeg w wybranych zaburzeniach

Metody dydaktyczne

wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, praca z książką

Metody i kryteria oceniania

Zaliczenie na podstawie napisanej części teoretycznej) pracy magisterskiej

Rygor zaliczenia

Przygotowanie części teoretycznej pracy magisterskiej

Literatura podstawowa

Zgodna z wybraną tematyką prac magisterskich.

Literatura uzupełniająca

Zgodna z wybraną tematyką prac magisterskich.

 

 

     .....................................................                   ......................................................................................................................................

                            data                                                                                             podpis prowadzącego daną formę zajęć

 

   .....................................................          ......................................................................................................................................

                            data                                                                                                   podpis koordynatora przedmiotu

 

 

 

CZĘŚĆ  „B”

(opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia)

 

Opis sposobu realizowania i sprawdzania efektów kształcenia dla przedmiotu

 z odniesieniem do form zajęć i sprawdzianów

Efekty kształcenia a forma zajęć

Metody oceniania efektów kształcenia

    Efekty kształcenia dla **

Forma zajęć

Metody oceniania***

Efekty kształcenia

dla przedmiotu

kierunku

przedmiotu

K_W10, K_W14

W01, W02

 S

 prace domowe

W01, W02, U01, U02, K01, K02

K_U04, K_U15

U01, U02

S

aktywność na zajęciach

W01, W02, U01, U02, K01, K02

 K_K02, K_K09

K01, K02

S

 

 

 

  .....................................................                     ......................................................................................................................................

                         data                                                                                                  podpis prowadzącego daną formę zajęć

 

   ...................................................                     ......................................................................................................................................

                         data                                                                                                         podpis koordynatora przedmiotu