dr Rasmus AnnaSylabusy
……………………………………
pieczątka jednostki organizacyjnej
OPIS PRZEDMIOTU, PROGRAMU NAUCZANIA
ORAZ SPOSOBÓW WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
CZEŚĆ „A”*
(opis przedmiotu i programu nauczania)
OPIS PRZEDMIOTU
|
||||
Nazwa przedmiotu |
Seminarium magisterskie |
|||
|
||||
Wydział |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
|||
Instytut/Katedra |
Instytut Psychologii |
|||
Kierunek |
Psychologia |
|||
Specjalność/specjalizacja |
|
|||
Poziom kształcenia |
jednolite studia magisterskie |
|||
Profil |
ogólnoakademicki |
|||
Forma studiów |
niestacjonarne |
|||
Rok/semestr |
IV |
7,8 |
||
|
||||
Tytuł /stopień naukowy (zawodowy). Imię i nazwisko prowadzącego przedmiot/ koordynatora przedmiotu |
Dr Anna Rasmus |
|||
|
||||
Liczba godzin dydaktycznych |
16 - seminarium |
|||
Liczba punktów ECTS |
1 |
|||
Rygory zaliczenia |
Zaliczenie z oceną |
|||
Typ przedmiotu |
blok przedmiotów do wyboru |
|||
Język wykładowy |
język polski |
|||
|
||||
Przedmioty wprowadzające |
brak |
|||
|
||||
Efekty kształcenia
|
Efekty kierunkowe |
Efekty przedmiotowe |
||
Wiedza: W01 (K_W10) posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi opisu a także planowania i przeprowadzania badań empirycznych, zarówno eksperymentalnych jak i korelacyjnych oraz stosowania statystycznej analizy zgromadzonych danych W02 (K_W14) zna zasady etyczne i prawne uwarunkowania badań naukowych oraz wykonywania zawodu psychologa Umiejętności: U01 (K_U04) umie przełożyć zalecenia i zakazy kodeksów etycznych zawodu psychologa na działania podejmowane w praktyce psychologicznej i badaniach naukowych U02 (K_U15) potrafi przeprowadzić analizę statystyczną zgromadzonych danych, posługując się właściwymi metodami wybranego pakietu statystycznego (np. STATISTICA lub SPSS) Kompetencje: K01 (K_K02) przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej K02 (K_K09) jest systematyczny i wytrwały w pracy nad długoterminowymi projektami naukowymi, edukacyjnymi, pomocowymi i promocyjnym rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych
|
Wiedza: W01 student ma uporządkowaną wiedzę o psychologicznych koncepcjach człowieka, źródłach oraz miejscu psychologii w systemie innych nauk W02 student ma wiedzę na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych oraz emocjonalno-motywacyjnych Umiejętności: U01 student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów właściwych dla danego obszaru psychologii stosowanej: problemów klinicznych, wychowawczych i społecznych Kompetencje: K01 student przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym, naukowej, publikacyjnej do celów pracy magisterskiej K02 student jest systematyczny i wytrwały w pracy nad pracą magisterską
|
|||
..................................................... ......................................................................................................................................... data podpis prowadzącego/koordynatora przedmiotu |
||||
PROGRAM NAUCZANIA PRZEDMIOTU Rok akademicki: (2016/17) Semestr: (zimowy i letni) |
|
Nazwa przedmiotu |
Seminarium magisterskie |
Wydział |
Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Instytut/Katedra |
Instytut Psychologii |
Kierunek |
Psychologia |
Specjalność/specjalizacja |
|
Opisywana forma zajęć |
Seminarium |
Liczba godzin dydaktycznych |
16 |
|
|
Tytuł /stopień naukowy (zawodowy). Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia |
Dr Anna Rasmus |
Treści programowe realizowane podczas zajęć |
|
Funkcjonowanie poznawcze pacjentów z zaburzeniami psychicznymi. Funkcjonowanie poznawcze w przebiegu chorób somatycznych. Wpływ oddziaływań terapeutycznych na funkcjonowanie poznawcze w wybranej populacji. Analiza qeeg w wybranych zaburzeniach |
|
Metody dydaktyczne |
wykład, dyskusja, prezentacje multimedialne, praca z książką |
Metody i kryteria oceniania |
Zaliczenie na podstawie napisanej części teoretycznej) pracy magisterskiej |
Rygor zaliczenia |
Przygotowanie części teoretycznej pracy magisterskiej |
Literatura podstawowa |
Zgodna z wybraną tematyką prac magisterskich. |
Literatura uzupełniająca |
Zgodna z wybraną tematyką prac magisterskich. |
..................................................... ...................................................................................................................................... data podpis prowadzącego daną formę zajęć
..................................................... ...................................................................................................................................... data podpis koordynatora przedmiotu
|
CZĘŚĆ „B”
(opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia)
Opis sposobu realizowania i sprawdzania efektów kształcenia dla przedmiotu
z odniesieniem do form zajęć i sprawdzianów
Efekty kształcenia a forma zajęć |
Metody oceniania efektów kształcenia |
|||
Efekty kształcenia dla ** |
Forma zajęć |
Metody oceniania*** |
Efekty kształcenia dla przedmiotu |
|
kierunku |
przedmiotu |
|||
K_W10, K_W14 |
W01, W02 |
S |
prace domowe |
W01, W02, U01, U02, K01, K02 |
K_U04, K_U15 |
U01, U02 |
S |
aktywność na zajęciach |
W01, W02, U01, U02, K01, K02 |
K_K02, K_K09 |
K01, K02 |
S |
|
|
..................................................... ......................................................................................................................................
data podpis prowadzącego daną formę zajęć
................................................... ......................................................................................................................................
data podpis koordynatora przedmiotu