prof. dr hab. Kaczyński ArkadiuszTematyka seminariów
Problematyka badawcza:
- emisja głosu w chórach szkolnych
- pieśń szkolna
- działalność artystyczna chórów szkolnych i pozaszkolnych
- realizacja repertuaru wokalnego i wokalno-instrumentalnego
- problematyka pracy dyrygenta
TEMATYKA PRAC DYPLOMOWYCH (studia stacjonarne I stopnia, licencjackie)
Rok 2006
Jowita Ochocińska – Działalność artystyczna Młodzieżowej Orkiestry Dętej Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej im Kmdra Bolesława Romanowskiego w Nakle n/Notecią (w latach 1995-2005)
Malwina Galińska – Śpiew jako główna forma aktywności muzycznej (na przykładzie klas VI Szkoły Podstawowej nr 25 w Bydgoszczy)
Barbara Domżalska – Działalność muzyczna Społecznego Ogniska Artystycznego w Nowym Mieście Lubawskim
Rafał Janiuk – Działalność Szkoły Muzycznej YAMAHA w Grudziądzu (w latach 1998-2005)
Michał Kwiatkowski – Chór jako pozalekcyjna forma umuzykalniania dzieci (na przykładzie uczniów klas IV-V Szkoły Podstawowej w Maksymilianowie)
Łukasz Kozłowski – Szkoła Muzyczna I stopnia w Złotowie jako propagator kultury muzycznej w regionie (w latach 1995-2005)
Jakub Banaś – Rola słuchania muzyki w umuzykalnianiu młodzieży (na przykładzie klas I Gimnazjum nr 12 w Grudziądzu)
Jacek Osowicki – Multimedia jako środki dydaktyczne pomocne nauczycielowi na lekcjach muzyki (na przykładzie klas IV-VI Szkoły Podstawowej nr 1 w Chojnicach)
Rok 2007
Mateusz Kiełtyka – Tworzenie muzyki w procesie umuzykalniania uczniów klas VI (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 18 w Bydgoszczy)
Monika Falender – Znaczenie repertuaru w rozwoju zainteresowań muzyką instrumentalną członków orkiestry szkolnej (na przykładzie Orkiestry Dętej Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy)
Agnieszka Karwecka – Umuzykalnianie uczniów na lekcjach muzyki poprzez grę na instrumentach (na przykładzie klas VI Szkoły Podstawowej nr 2 w Nakle n/ Notecią)
Eliza Dłużyńska – Szkoła muzyczna miejscem upowszechniania kultury muzycznej w regionie (na przykładzie PSM I i II stopnia w Zduńskiej Woli)
Rok 2008
Karolina Brzykcy – Działalność zespołu wokalnego Pra Arte w Inowrocławiu
Justyna Dudziak – Warsztat terapii zajęciowej „Promyk” w Żninie (przykładowe scenariusze zajęć)
Kinga Brauza – Działalność Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Gąsawie (w latach 2003-07)
Marcin Gawełek - Placówka pozaszkolna miejscem upowszechniania kultury muzycznej w regionie (na przykładzie Domu Muz w Toruniu)
Kinga Cieślik – Działalność zespołu wokalnego „Camerata di Gioia” z Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy
Agata Stawiarz – Kształcenie wokalne organistów (na przykładzie Diecezjalnego Studium Organistowskiego im. G. G. Gorczyckiego w Toruniu)
ROK 2010
Paweł Balcer - Kształcenie instrumentalistów orkiestr dętych (na przykładzie Big Band Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy)
ROK 2011
Dorota Kiedrowska - Rola słuchania muzyki w rozwoju zainteresowań muzycznych młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie klasy III Gimnazjum nr 10 w Bydgoszczy)
Magdalena Wiesztort - Ćwiczenia emisyjne w rozwoju głosu chórzysty (na przykładzie Chóru Akademickiego UMK w Toruniu)
Rok 2012
Monika Bleja - Znaczenie ćwiczeń emisyjnych w podnoszeniu poziomu wykonawczego chóru (na przykładzie Chóru Męskiego "Moniuszko" ze Żnina)
Mirosława Maison - Działalność artystyczna Chóru "Nadzieja" z Nakła nad Notecią
Rok 2013
Katarzyna Chęcińska - Upowszechnianie kultury muzycznej w świetle działalności muzycznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Wyrzysku (w latach 2006-11)
Rok 2014
Wiktoria Włośniewska - Działalność artystyczna Zespołu Pieśni i Tańca "Pomorze" w Chełmnie (w latach 1979-2013)
Rok 2015
Justyna Klimek - Repertuar wykorzystywany w procesie nauczania gry na gitarze (na przykładzie Szkoły Muzycznej I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Malborku)
Rok 2016
Filip Świątkowski - Praca nad repertuarem w chórze amatorskim (na przykładzie Chóru Canto z Połczyna Zdroju)
Rok 2017
Kamil Niemczyk - DZIAŁALNOŚĆ MUZYCZNA ORKIESTRY DĘTEJ Z MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W BRUSACH (W LATACH 1998-2002)
Rok 2018
Artur Kosior - DZIAŁALNOŚĆ ZESPOŁU TRIO "LOS ANGELES" (W LATACH 1994-2017)
Paweł Biegaj - DZIAŁALNOŚĆ ZESPOŁU PRO DEI Z BYDGOSZCZY (W LATACH 2008-2017)
Rok 2019
Agata Maternowska - Kształcenie głosu dziecka w chórze szkolnym (na podstawie wybranej literatury)
Barbara Smółka - Kształcenie wokalistów w zespołach wokalno-instrumentalnych (na przykładzie Zespołu Christus Vincit z Orchowa)
TEMATYKA PRAC MAGISTERSKICH (studia stacjonarne II stopnia, magisterskie)
ROK 2011
Anna Ferens - Elementy kształtujące muzyczną kulturę kaszubską Czerska
ROK 2012
Monika Duda - Wpływ repertuary na podnoszenie poziomu wykonawczego orkiestry dętej (na przykładzie Orkiestry OSP Siedlicew Gorzowie Wielkopolskim w latach 2000-2011)
Joanna Jendrzejewska - Aktywność muzyczna dzieci i młodzieży w społeczności wiejskiej (na przykładzie Ostromecka)
Piotr Gliszczyński - Elementy kształtujace poziom wykonawczy orkiestry detej (na przykładzie Orkiestry Ochotniczej Straży Pozarnej w Pruszczu)
Dariusz Najmanowicz -Wpływ repertuaru orkiestry symfonicznej na podnoszenie jej poziomu wykonawczego (na przykładie Orkiestry Symfonicznej PZSM im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy
Rok 2014
Tamara Grabikowska - Motywy wyboru ulubionych form aktywności muzycznej przez uczniów klas V szkoły podstawowej (na przykładzie SP nr 15 Mistrzostwa Sportowego w Bydgoszczy)
Rok 2015
Patryk Roszkowski - Problematyka wykonawcza partii chóralnych MAGNIFICAT Johna Ruttera
Rok 2018
Agata Bobrowska - Problemy wykonawcze w partiach solowych REQUIEM d-moll KV 626 W. A. Mozarta
Piotr Beciński - Folklor i folkloryzm w wybranych utworach kompozytorów XX I XXI WIEKU (w opracowaniu na chór a cappella)
Rok 2019
Igor Kalinowski - Działalność Koła Wokalnego prz Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Bieżuniu
Kamil Niemczyk - Działalnośc muzyczna Big Bandu w Chojnicach (w latach 2015-2018)
Paulina Pechman - Międzynarodowy Festiwal i Warsztaty Muzyki Gospel w Gniewie
Anna Jastrzębska - Działalność Chóru Akademickiego Uniwersytetu Mikołaja Koperniaka w Toruniu (w latach 2007-2018)
Rok 2020
Barbara Smółka - Rozwijanie zainteresowań muzycznych poprzez uczestnictwo w zespole wokalno-instrumentalnym (na przykładzie Zespołu Wesołe Nutki z Orchowa)
RECENZJE PRAC DYPLOMOWYCH i MAGISTERSKICH
(Studia stacjonarne I i II stopnia i jednolite magisterskie 5 - letnie)
- Recenzje prac dyplomowych na Podyplomowym Studium Edukacji Artystycznej w zakresie przedmiotu „Sztuka” w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (luty 2002 r.)
- Recenzje prac dyplomowych na studiach stacjonarnych l stopnia na kierunku: Edukacja artystyczna w Zespole Kolegiów Nauczycielskich w Wałczu (w latach: 2003 - 2006)
- Recenzje prac magisterskich w Instytucie Edukacji Muzycznej na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych jednolitych magisterskich (od roku 2004)
- Recenzje prac dyplomowych w Instytucie Edukacji Muzycznej na kierunku "Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej” na studiach stacjonarnych I stopnia (od roku 2004)
- Recenzje prac magisterskich w Instytucie Edukacji Muzycznej na kierunku "Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej" na studiach stacjonarnych II stopnia (od roku 2010)
WYBRANA LITERATURA PRZEDMIOTOWA