prof. dr hab. Kaczyński ArkadiuszWykaz wypromowanych doktorów
Promocje prac doktorskich:
- dr Izabela Szyma-Wysocka - Polskie pieśni świeckie XVI wieku na tle muzyki wokalnej ówczesnej Europy (na przykładzie wybranych utworów).Obrona pracy doktorskiej - 16 VI 2015 r. (recenzenci: prof. Sylwester Matczak, prof. Lucjan Marzewski)
- dr Agnieszka Sowa - Aspekty wykonawcze polskiej muzyki chóralnej w opracowaniu na chóry jednorodne i mieszane na przykładzie wybranych utworów Józefa Świdra. Obrona pracy doktorskiej – 13 VI 2017 r. (recenzenci: dr hab. Anna Olszewska prof. UMFCH, filia w Białymstoku, dr hab. Ryszard Piotrowski prof. UKW Bydgoszcz)
- dr Emilia Kopiec - Wykonawstwo muzyki chóralnej w kontekście Instrukcji Litorgicznej Musicam Sacram. Obrona pracy 16 XI 2022 r. (recenzenci: prof. dr hab. Sławek Wróblewski UMFCH w Warszawie, prof. dr hab. Zofia Bernatowicz UMCS w Lublinie, promotor pomocniczy - ks. dr Wiesław Hudek)
Szkoła doktorska:
- mgr Piotr Beciński (od 1 X 2019 r.). Temat rozprawy: Autorskie koncepcje twórcze i wykonawcze w aranżacjach utworów rockowych na orkiestrę, chór i solistów (na przykładzie albumu Nocny Patrol zespołu Maanam). Obrona doktorska 19 III 2024 r. (recenzenci prof. Grzegorz Oliwa Uniwersytet Rzeszowski, dr hab. Radosław Wilkiewicz Akademia Sztuki w Szczecinie, prof. Piotr Sutt AM Łódź)
doktoranci w trakcie procedury:
- mgr Sławomir Paluch – Kyrie w muzyce chóralnej kompozytorów dawnych i współczesnych (na przykładzie wybranych utworów). Otwarcie przewodu doktorskiego 3 VII 2018 r.
- mgr Natalia Synakiewicz (studentka Szkoły Doktrorskiej UKW w Bydgoszczy od 1 X 2024 r.) - Sonorystyczne koncepcje w chóralnej praktyce wykonawczej na przykładzie wybranych utworów
Recenzje prac doktorskich:
- Chistian Bahrens (Niemcy) - Problematyka wykonawcza Utrecht Te Deum Georga Friedricha Haendla w aspekcie budowy formalnej i interpretacji treści utworu. Promotor - dr hab. Bernard Mendlik prof. UKW w Bydgoszczy. Obrona pracy - 19 X 2011 r., UKW w Bydgoszczy
- Katarzyna Szewczyk - „Praktyka wykonawcza chorału gregoriańskiego na przykładzie Missa XVIII in ferris Adventus et Quadragesimae oraz Missa Adventus et Quadregesimae Petra Ebena”. Promotor – dr hab. Bernard Mendlik prof. UKW w Bydgoszczy. Obrona pracy - 10 XII 2013 r., UKW w Bydgoszczy
Opinie dotyczące dorobku artystycznego i koncepcji pracy doktorskiej:
- mgr Katarzyna Szewczyk - Praktyka wykonawcza chorału gregoriańskiego na przykładzie Missa XVIII In feriss adventus et quadragesimae oraz Missa adventus et quadragesimae Petra Ebena. Otwarcie przewodu doktorskiego - 16 II 2012 r. (promotor - dr hab. B. Mendlik prof. UKW w Bydgoszczy)
- mgr Grażyna Dziedziak - Problematyka wykonawcza muzyki XV i XVI wieku na przykładzie wybranych utworów i współczesnych opracowań (analiza porównawcza). Otwarcie przewodu - 13 XI 2012 r. (promotor: dr hab. Andrzej Ryłko prof. UAM w Poznaniu)
- mgr Izabela Szyma-Wysocka - Chóralne reinterpretacje renesansowych pieśni świeckich (na przykładzie wybranych utworów). Otwarcie przewodu - 9 IV 2013 r. (promotor: Prof. Mariusz Kończal AM Bydgoszcz, zmiana promotora: dr hab. Arkadiusz Kaczyński prof. UKW w Bydgoszczy - 10 XI 2014 r.)
- mgr Monika Kucińska - Interpretacja utworów muzyki religijnej w opracowaniu na chór dziecięcy Otwarcie przewodu - 14 IV 2015 r. (promotor: dr hab. Joanna Glenc prof. UŚ w Katowicach, promotor pomocniczy - dr hab. Benedykt Odya prof. UKW w Bydgoszczy)
- mgr Mariusz Drożdżal - Aspekty interpretacyjne śląskiej muzyki liturgicznej XIX wieku w kontekście kerygmatycznym (na przykładzie wybranych utworów Ignaza Reimanna). Otwarcie przewodu – 19 IX 2017 r. (Promotor: dr hab. Piotr Baron prof. PWSZ w Nysie)
- mgr Edyty Szostak-Kirzyc - Muzyka chóralna Dolnego Śląska w tradycji i kulturze wyznaniowej