dr Kamińska-Kłos Beata AnnaPublikacje
Monografia zbiorowa:
Granice wolności w sztuce i edukacji. Wybrane konteksty, pod. redakcja naukową Ewy Kochanowskiej, Rafała Majznera, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczo-Humanistycznej w Bielsko-Białej, Bielsko-Biała 2019, ISBN 978-83-66249-27-1
Kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży poprzez oddziaływanie muzyką oraz innymi formami sztuki, ss. 73-84
Monografia zbiorowa:
Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja nr 9/2019, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2019, ISNN 2084-5081
Pieśń patriotyczna, jej znaczenie i miejsce w edukacji muzycznej, ss.80-93
Poszukiwanie sposobu efektywnego uczenia się, ss. 133-152
Monografia zbiorowa:
Sztuka jako wartość w edukacji i przestrzeni życia, pod. redakcja naukową Ewy Kochanowskiej, Rafała Majznera, Akademia Techniczo-Humanistyczna w Bielsko-Białej, wydawca Studio MOT, Kraków 2018, ISBN 978-83-937992-3-7
Wartość nie jedno ma imię, czyli rzecz o twórczości uczniów w ramach edukacji muzycznej – ss. 67-78
Monografia zbiorowa:
„Studia Pastoralne” Muzyka liturgiczna w życiu Kościoła, 2018, nr 14, Rocznik Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydawnictwo Księgarnia św. Jacka, Katowice 2018, PL ISSN 1734-4433, ISBN 978-83-8099-053-1
Rola i znaczenie pieśni religijnych w upowszechnianiu kultury muzycznej w środowisku parafialnym - ss. 86–99
Monografia zbiorowa:
Kulturowe i edukacyjne konteksty muzyki religijnej, tom II pod red. Moniki Biesaga, Wydawnictwo Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Wydział Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej. Katedra Muzyki Kościelnej, Bydgoszcz 2018, ISBN 978-83-61262-30-5
Miejsce muzyki religijnej w podręcznikach do przedmiotu Muzyka na trzecim etapie edukacyjnym – ss. 85-112
Monografia zbiorowa:
Studia Kulturowo-Edukacyjne: 2018 Tom XIII Nr 1, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Zakład Pedagogiki Kultury, Lublin 2018, ISSN: 2084-4832
Miejsce muzyki w edukacji i wychowaniu dzieci i młodzieży, ss. 15-35
Monografia zbiorowa:
Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja nr 8/2018, Rocznik Wydziału Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018, ISSN 2084-5081
Repertuar wokalny dla uczniów powszechnego szkolnictwa ogólnokształcącego – subiektywny przegląd autorski – ss. 56-82
Metody nauczania stosowane przez nauczycieli przedmiotu muzyka –ss. 93-115
Czasopismo:
Wychowanie muzyczne dwumiesięcznik 2017, nr 1 styczeń-kwiecień
Szkoła demokratyczna we współczesnej edukacji, ss. 107-122.
Czasopismo:
Wychowanie muzyczne dwumiesięcznik 2017, nr 4
Emisja, higiena głosu i jej znaczenie w pracy nauczyciela, ss. 27-34.
Monografia zbiorowa: Muzyka, Historia, Teoria, Edukacja nr 6/2016, Rocznik Instytutu Edukacji Muzycznej, pod redakcją M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2016, ISSN 2084-5081
Współczesne środki dydaktyczne i ich zastosowanie w działalności dydaktyczno-muzycznej szkolnictwa ogólnokształcącego – ss.11-33
Monografia zbiorowa:
Transgresje w edukacji. Twórczy nauczyciel i rodzic w procesie (nie)twórczej edukacji formalnej i nieformalnej, t. 1-2, pod redakcją M. Kołodziejskiego, Wydawnictwo Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, Pułtusk 2016, ISBN 978-83-7549-248-4
Samokształcenie nauczyciela jako element jego rozwoju zawodowego – ss. 137-147
Monografia zbiorowa:
Pedagogika muzyki. Ideały. Wartości. Pragmatyka, pod redakcja naukową Andrzeja Michalskiego, tom 5 Pedagogika muzyki, cechy – aksjologia-systematyka, Wydawnictwo Athenae Gedanenses Gdańsk 2016, ISBN 978-83-64706-29-5
Universitas jako gwarancja wszechstronnego i wielokierunkowego kształcenia przyszłych nauczycieli muzyki w obrębie obszaru sztuki i nauk społecznych, ss.180-194
Monografia zbiorowa:
Sztuka i edukacja. Sztuki muzyczne, redakcja: A. Boguszewska, B. Niścior, Drujarnia Baccarat, Wydawca: Wydział Artystyczny UMCS, Lublin 2015, ISBN 978-83-6528-902-5
Nauczyciel i animator jako mistrz we współczesnej edukacji muzycznej, ss. 75-91
Monografia zbiorowa:
Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki wczesnej edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej – pod redakcją naukową M. Kołodziejskiego, B. Pazur, Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA, Lublin 2015, ISBN 978-83-7847-291-9
Elementy ruchu przy muzyce w nauczaniu początkowym jako forma wspomagania procesów terapeutycznych (w zakresie zaburzeń motoryki ciała oraz czynnika porządkującego i stymulującego ruch) – ss.79-101
Monografia zbiorowa:
Wybrane zagadnienia z teorii i metodyki wczesnej edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej – pod redakcją naukową M. Kołodziejskiego, B. Pazur, Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA, Lublin 2015, SBN 978-83-7847-291-9
Integracja treści muzycznych z treściami edukacji wczesnoszkolnej, ss.189-207
Monografia zbiorowa:
„Cantate Amantis est” wieloautorska monografia naukowa z okazji 80. urodzin ks. prof. dr hab. Ireneusza Pawlaka, pod red. ks. W. Hudek, ks. P. Wiśniewski, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2015, ISBN 978-83-7847-253-7
Animatorzy współczesnego życia muzycznego w Kościele rzymsko-katolickim – aspekt kształcenia i funkcji organisty, ss. 155-169
Monografia zbiorowa:
Konteksty Kształcenia Muzycznego 2 (3) 2015 red. Ewa Kumik – Łódź 2015, ISBN
Usytuowanie nauczyciela muzyki i przedmiotu Muzyka w środowisku nauczycielskim w polskim systemie oświatowym (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne) ss. 29-45
Monografia zbiorowa:
Zagadnienia edukacji muzycznej, pod redakcją G. K. Konkol, wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2015, ISBN 978-83-64706-22-6
Przemiany zainteresowań muzycznych w XX i XXI wieku, ss. 23-47
Monografia zbiorowa:
Zagadnienia edukacji muzycznej, pod redakcją G. K. Konkol, wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2015, ISBN 978-83-64706-22-6
Szkoła demokratyczna we współczesnej edukacji, ss. 107-122.
Monografia zbiorowa:
Twórcza codzienność w kształceniu i wychowaniu. Teoria i praktyka edukacyjna – pod redakcją M. Kołodziejskiego, Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora&Maciej Kołodziejski, Pułtusk 2014, ISBN 978-83-7549-191-3
Dylematy innowacji pedagogicznych w pracy nauczyciela - ss. 229-236
Monografia zbiorowa:
Konteksty kształcenia muzycznego, Tom III Muzyka –Edukacja - Rozwój pod redakcją E. Kumik, G. Poraj, Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuda Bacewiczów w Łodzi, Katedra Edukacji Muzycznej, Łódź 2013, ISBN 978-83-60929-35-3
Problematyka integracji wiadomości ogólnych w zakresie słuchania muzyki, literatury i malarstwa (korespondencja sztuk) - ss. 27-48
Monografia zbiorowa:
Nowa jakość w edukacji?, pod redakcją J. Piekarskiego, L. Tomaszewskiej, A. Głowali, M. Kamińskiej, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2013, ISBN 978-83-61601-22-7
Nauczyciel wobec etyki i kultury w szkole – ss.183-196
Monografia zbiorowa:
Tradycje myśli pedagogicznej w nauczaniu muzyki, pod redakcja naukową A. Michalskiego, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2013,ISBN 978-83-937869-7-8
Edukacja muzyczna w koncepcji polskiej myśli pedagogicznej (przeszłość, teraźniejszość, współczesność) – ss.161-172
Monografia zbiorowa:
Muzyka, historia, teoria, edukacja nr 2/2012, Rocznik Instytutu Edukacji Muzycznej, pod redakcją G. Rubina, M. Winnickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012, ISSN 2084-5081
Rola kościołów i świetlic przykościelnych w organizowaniu imprez kulturalnych i pracy z dziećmi i młodzieżą – ss.151-164
Monografia zbiorowa:
Wspieranie potencjału dydaktycznego nauczycieli muzyki – Edukacja. Wiedza. Wykonawstwo. Praktyka, pod redakcją R. J. Piotrowskiego, P. A. Trzosa, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie – Konin 2012, ISBN 978-83-88335-78-5
1. Proces zdobywania i kształcenia umiejętności i nawyków w świetle psychologii ogólnej – ss. 69-80
2. Kształcenie umiejętności i nawyków muzycznych podczas zajęć pozalekcyjnych (artystycznych) - ss. 227-249
Monografia zbiorowa:
Nauczyciel we współczesnej szkole. Zmiana – zadania – rozwój, pod redakcją V. Kopińskiej, J. Flanz, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku - Włocławek 2011, ISBN 978-83-60607-31-2
Elementy kształcenia nauczycieli na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuki muzycznej – ss. 249-265
Monografia zbiorowa:
Nauczyciel i uczeń w przestrzeni edukacyjnej pod redakcją J. Szempruch, E. Zyzik, M. Parlak, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2011
Sylwetka współczesnego nauczyciela muzyki jako człowieka kreatywnego i nowatora – s. 139-149.
Monografia zbiorowa:
Szkoła XXI wieku – Szkoła XXI wieku – Szkołą edukacji estetycznej. Projekt nadziei pod redakcją M. Zalewskiej-Pawlak, A. Pikuły, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego – Łódź 2011
Problemy związane z przygotowaniem nauczycieli przedmiotów artystycznych do realizacji procesów edukacji muzycznej dzieci i młodzieży – s. 97-113.
Monografia zbiorowa:
Sacrum Profanum w muzyce wokalnej i instrumentalnej pod redakcją M. Pietrzykowskiej, G. Rubina, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego Bydgoszcz 2010
Śpiewnik Szczeble do nieba T.T. Klonowskiego i jego znaczenie w liturgii – ss. 215-221
Monografia:
B. Kamińska: Śpiewnik „Szczeble do nieba” – studium źródłoznawczo-muzykologiczne, Wydawnictwo Polihymnia - Lublin 2009, ISBN 978-83-7270-930-1
Monografia zbiorowa:
Edukacja artystyczna jako edukacja kreatywna pod redakcją K. Piątkowskiej-Pinczewskiej, Wydawca: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań-Kalisz 2009, ISBN 978-83-62135-33-2
Nauczyciel muzyki we współczesnej szkole polskiej – s. 63-72
Monografia zbiorowa:
Sztuka wobec zakresów wolności człowieka liberalnego. Pedagogiczne rozważania i doświadczenia pod redakcją M. Zalewskiej-Pawlak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009, ISBN 978-83-7525-305-4
Muzyczne zajęcia pozalekcyjne w szkolnictwie polskim – ich funkcja i znaczenie w edukacji muzycznej młodego pokolenia – s. 251-262
Monografia zbiorowa:
Studia Artystyczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Tom 5 Edukacja muzyczna wobec wyzwań XXI wieku, pod redakcją M. Kaczmarkiewicz, Studia Artystyczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Tom 5, Kielce 2008
Historia reform edukacji muzycznej w Polsce w latach 1918-2006 - ss. 189-195
Monografia zbiorowa:
1926-2001 „Czas milczenia i czas mówienia 75 lat Tygodnika katolickiego <Niedziela>” - księga jubileuszowa, Częstochowa 2001, wydanie 1
Solemnitas Solemnitatum - uroczystość uroczystości. - s. 231.
Kocie sprawy – kwiecień 2008 – wywiad nt Felinoterapii połączonej z muzykoterapią „A, a, a kotki dwa”
Gazeta pomorska – Kot pomaga żyć chorym
Poradnik Muzyczny nr 3-4 rok Łódź 2006 - Zalety i wady reform edukacji muzycznej w Polsce w latach 1918-2006 – s. 30
XIX Międzynarodowa wystawa Kotów Rasowych, Toruń 28.05.2006 - Co kryje się pod pojęciem programu felinoterapeutycznego – s.36