dr Kamińska-Kłos Beata AnnaTematyka seminariów

dr Kamińska-Kłos Beata AnnaTematyka seminariów

Promotor prac licencjackich - studia pierwszego stopnia 

 

Rok 2012-2013

  1. Duchalski Piotr
  2. Karwat Joanna
  3. Krysińska Maria
  4. Niedziela Aleksandra
  5. Olszta Katarzyna
  6. Smogulecka Natalia

Rok 2011-2012

1. Marta Dobrzyniak - Innowacje pedagogiczne usprawniające proces edukacyjny

2. Małgosia Gabała -

3. Natalia Grabska - Srodowisko rodzinne jako czynnik wpływający na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci klas szóstych (na przykładzie szkoły podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Czersku)

4. Martyna Pawłowska -

5. Bartłomiej Wanecki - Wpływ środków masowego przekazu na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci i młodzieży

6. Magda Wysocka - Wpływ muzyki na kształtowanie się emocji u osób z róznym przygotowaniem muzycznym

 

Rok 2010-2011

1. Marcin Boddeman - Działalność artystyczna Chóru Szkoły Podstawowej NR 3  w Toruniu w latach 1976-1996

2. Aleksandra Jaracz - Wpływ muzyki na rozwój intelektualny, psychiczny i emocjonalny dziecka w szkole podstawowej

3. Jacek Owczarz - Multimedialne środki dydaktyczne  i ich zastosowanie na lekcjach przedmiotu Muzyka w gimnazjum

4. Danuta Walas - Działalność  organizacyjna i wychowawcza Ludowego Zespołu Artystycznego „Kasztelanka” w Sierpcu i jego znaczenie dla rozwoju kultury muzycznej regionu

 

 

Rok 2009-2010

1. Magdalena Licznierska – Znaczenie muzyki rozrywkowej  w rozwoju muzykalności młodzieży gimnazjalnej na przykładzie musicali

2. Piotr Gliszczyński – Miejsce muzyki religijnej w podręcznikach do przedmiotu Muzyka w gimnazjum

3. Łukasz Kucharski – Śpiewniki kościelne w Polsce w XX wieku. Powstanie i znaczenie Śpiewnika Liturgicznego Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

4. Mariusz Olszewski – Działalność artystyczna Zespołu Pieśni i Tańca Kościerzyna w latach 1974-2009

5. Agnieszka Huszek – Wpływ śpiewu na rozwój muzykalności dzieci (na przykładzie środowiska wiejskiego w Miasteczku Krajeńskim – szkoła podstawowa, klasa IV)

 

 

Promotor pracy magisterskiej studia niestacjonarne  

 

Rok 2007-2008

1. Ks. Krzysztof Kawalerski – Śpiewniki Jana Siedleckiego i Feliksa Raczkowskiego w liturgii Kościoła Katolickiego w Polsce (na przykładzie organistów wybranych diecezji)

 

 

Recenzent prac licencjackich 

 

Rok 2007/2008

1. Arkadiusz Świerski – Wpływ pieśni szkolnej na rozwój muzyczny dziecka [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

2. Radosław Więckowski – Instrumentarium Orffa jako pomoc dydaktyczna w klasach IV-VI (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 20 we Włocławku) [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

3. Kamil Murszewski – Wpływ zajęć muzycznych na zainteresowania muzyką operową uczniów klas IV-VI (na przykładzie Szkoły Podstawowej im. G. Zielińskiego w Skępem i Państwowej Szkoły Muzycznej im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy) [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

4. Natalia Kotecka – Działalność muzyczna Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzelnie (w latach 1990-2004) [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

5. Beata Sikora – Działalność muzyczna Zespołu Pieśni i Tańca „Bazuny” (w latach 2000-2005) [promotor: dr hab. B. Mendlik]

6. Aleksandra Minda – Działalność artystyczna Zespołu „Miriam” ze Szkoły Podstawowej w Olszewce (w latach 1994-2006) [promotor: dr hab. B. Mendlik]

7. Malwina Zagrodzka – Muzyczne zajęcia pozalekcyjne (na przykładzie chóru „Echo” w Szkole Podstawowej nr 14 im. Gen Wł. Sikorskiego w Bydgoszczy) [promotor: dr hab. B. Mendlik]

8. Justyna Dudziak – Warsztat terapii zajęciowej „Promyk” w Żninie (przykładowe scenariusze zajęć dla osób z upośledzeniem umiarkowanym) [promotor: kwal. I st. A. Kaczyński]

 

Rok 2006/2007

1. Łukasz Sawicki – Działalność artystyczna orkiestry dętej przy Ochotniczej Straży Pożarnej w Więcborku w latach 1947-2007 [promotor: dr hab. B. Mendlik]

2. Anna Więckowska – Działalność kulturalna Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Świeciu nad Wisłą w latach 2001-2006 [promotor: dr hab. B. Mendlik]

3. Mateusz Kiełtyka – Tworzenie muzyki w procesie umuzykalniania uczniów klas szóstych (na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 18 w Bydgoszcz) [promotor: kwal. I st. A. Kaczyński]

4. Agnieszka Karwecka – Uzumykalnianie uczniów na lekcjach muzyki poprzez grę na instrumentach (na przykładzie klas IV SP nr w Nakle/n Notecią [promotor: kwal. I st. A. Kaczyński]

5. Monika Falender – Znaczenie repertuaru w rozwoju zainteresowań muzyką instrumentalną członków orkiestry szkolnej (na przykładzie orkiestry dętej Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy) [promotor: kwal. I st. A. Kaczyński]

 

 

Recenzent prac magisterskich  

 

Rok 2009-2010

1. Agnieszka Karwecka – Gra na instrumentach jako forma aktywności muzycznej (na przykładzie lekcji muzyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Nakle n/Notecią [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

2. Monika Zielińska – Śpiewanie na lekcji muzyki jako ekspresyjna forma umuzyklanienia uczniów (na przykładzie klas szóstych Szkoły Podstawowej w Szamocinie) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

3. Szymon Górski – Pieśń i piosenka szkolna a wybrane program nauczania muzyki w klasach IV-VI Szkoły Podstawowej [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

4. Elżbieta Kulesza – Metoda Emila Jaquesa Dalcroze`a, a rozwój muzyczno-ruchowy dzieci (na przykładzie zajęć umuzykalniających w przedszkolu „Tecza” w Bydgoszczy) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

5. Dorota Jasieniecka – Kształcące funkcje muzycznych zajęć pozaszkolnych (na przykładzie zespołów muzycznych Młodzieżowego Domu Kultury nr 1 w Bydgoszczy) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

6. Zbigniew Cedro – Instrumenty szkolne a program nauczania muzyki w klasach IV-VI Szkoły Podstawowej [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

7. Andrzej Krupiński – Miejsce folkloru w programach nauczania muzyki w nauczaniu zintegrowanym i blokowym w Szkole Podstawowej [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

8. Sławomir Sieński – Śpiewanie piosenek a rozwój zdolności muzycznych uczniów w Szkole Podstawowej na przykładzie Szkoły Podstawowej w Sampławie [prof. dr hab. A. Janosz prof. UKW]

9. Beata Łapa – Zainteresowania muzyczne uczniów a lekcje muzyki na przykładzie Publicznego Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie [prof. dr hab. A. Janosz prof. UKW]

10. Aleksandra Agata Minda – Motywy uczestnictwa w amatorskim ruchu chóralnym na przykładzie chóru „Nadzieja” z Nakła n/Notecią [prof. dr hab. A. Janosz prof. UKW]

 

Rok 2008-2009

1. Mateusz Kiełtyka – Wpływ słuchania muzyki na rozwój uzdolnienia muzycznego dziecka w wieku szkolnym na przykładzie klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 45 w Bydgoszczy[promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

2. Agnieszka Szałer – Śpiewanie jako forma aktywności muzycznej (na przykładzie lekcji muzyki i zajęć pozalekcyjnych) [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

3. Paulina Glapiak – Sanktuarium Maryjne w Górce Klasztornej organizatorem przeglądu muzyki religijnej [promotor: prof. zw. G. Rubin]

4. Monika Ciurko – Organy piszczałkowe, muzyka kościelna i organowa oraz rola organisty we współczesnej liturgii kościoła rzymsko-katolickiego [promotor: prof. zw. G. Rubin]

5. Krzysztof Ratke – Działalność kulturalna Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu [promotor: prof. zw. G. Rubin]

 

 Rok 2007/2008

1. Agata Pufal – Lekcja muzyki i jej funkcje kształcące (na przykładzie klas I Gimnazjum Publicznego nr 1 im. J. Kochanowskiego w Zespole Szkół Samorządowych nr 1 w Złotowie[promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

2. Monika Jabłońska – Śpiewanie i jego terapeutyczne znaczenie w szkole specjalnej (na przykładzie lekcji muzyki w Gimnazjum Specjalnym nr 40 w Bydgoszczy) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

3. Klaudia Kolasa – Edukacja muzyczna uczniów klas V szkół podstawowych (na przykładzie lekcji muzyki i muzycznych zajęć pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Barcinie)[promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

 

Rok 2006/2007

1. Arkadiusz Żurański – Działalność diecezjalnego Studium Organistowskiego we Włocławku jako instytucji kształcącej muzyków kościelnych w latach 1980-2005. [promotor: dr hab. A. Janosz prof. UKW]

2. Agnieszka Augustyniak – Pieśń legionowa – patriotyczna jako determinanta kształtowania postawy patriotycznej uczniów (na przykładzie klas II Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy)[promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

3. Michał Mike – Działalność artystyczna toruńskiego chóru Copernicus (w latach 2003-2007)[promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

4. Justyna Rosińska – Muzyczne zajęcia pozalekcyjne i ich funkcje w umuzykalnianiu uczniów (na przykładzie SP nr 2 w Płońsku) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

5. Alina Reut – Kształcenie instrumentalistów w szkolnictwie muzycznym II stopnia (na przykładzie Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Toruniu) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]

6. Małgorzata Nawrocka – Lekcja jako determinanta wychowania muzycznego uczniów (na podstawie klas VI Szkoły Podstawowej nr 47 w Bydgoszczy) [promotor: prof. zw. dr S. Matczak]