dr Krause Ewa MariaPublikacje

dr Krause Ewa MariaPublikacje

PRACE ZWARTE:

  1. E. Krause, Kariera naukowa a macierzyństwo. Sytuacja naukowczyń w Polsce,  Bydgoszcz 2023;

  2. E. Krause, K. Ludwikowska, R. Tomaszewska, Generacja NEET. Obraz własny. Doświadczenia pracodawców i instytucji rynku pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2019.

  3. E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, E. Krause, M. Nawrot-Borowska, Dojrzałość i dojrzewanie. Kategorie – atrybuty – konteksty, Bydgoszcz 2018;

  4. E. Krause. M. Nawrot-Borowska (red.), Dojrzałość: kontekst celów, zadań i działań edukacyjno-wychowawczych, „Przegląd Pedagogiczny” nr1/2018;

  5. E. Krause, Rozwój kariery zawodowej studentów – konteksty i dokonania, Bydgoszcz 2012;
  6. E. Krause, Planowanie rozwoju kariery zawodowej przez studentów – między wyobrażeniami a strategiami, Bydgoszcz 2012;
  7. W. Wołoszyn-Spirka, E. Krause, Wybrane zagadnienia etyki doradcy zawodowego, Bydgoszcz 2012.

ARTYKUŁY OPUBLIKOWANE:

  1. Krause E., O współczesnej sytuacji kobiet w świecie nauki, szkolnictwa wyższego i hierarchii akademickiej, Polska Myśl Pedagogiczna 9 (2)/2023, doi:https://doi.org/10.4467/24504564PMP.23.017.18246, s. 39-64, www.ejournals.eu/PMP

  2. Krause E., Macierzyństwo podczas studiów w opinii studentek pedagogiki - komunikat z badań, Wychowanie w Rodzinie”  T. 30, nr 1/2023, s. 213-231;

  3. Krause E., Kariera zawodowa i jej znaczenie dla młodych dorosłych – komunikat z badań, Szkoła – Zawód – Praca, nr 25/2023, s. 408-425, DOI 10.34767/SZP.2023.01.14                                                                                                                       Krause E., Professional career and its significance for young adults – research report, Szkoła – Zawód – Praca, nr 25/2023, s. 426-443, DOI 10.34767/SZP.2023.01.14

  4. Krause E., Kariera zawodowa kobiet w kontekście pełnienia ról opiekuńczych, „Szkoła – Zawód – Praca”, nr 23/2022, s. 343-360, DOI 10.34767/SZP.2022.01.13;

    Krause E., Professional career of women in the context of fulfilling caregiving roles, „Szkoła – Zawód – Praca”, nr 23/2022, pp. 361-377, DOI 10.34767/SZP.2022.01.13;

  5. E. Krause, R. Tomaszewska, A. Pawlicka, Conflicting’mother-scientist’ roles. An Innovative application of basket analysis in social research (2022) PLoS ONE 17(10):e0276201. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0276201 Czasopismo umieszczone w Journal Citation Reports, wskaźnik Impact Factor ISI:  3.752 (za 2021 r.);

  6. A. Pawlicka, R. Tomaszewska, E Krause, D. Jaroszewska-Choraś, M. Pawlicki, M. Choraś, Has the pandemic made us more digitally literate?, Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing – 2022 p-ISSN: 1868-5137 e-ISSN: 1868-5145. Czasopismo umieszczone w Journal Citation Reports, DOI: 10.1007/s12652-022-04371-1
  7. E. Krause, Sytuacja kobiet na rynku pracy w czasie pandemii, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” nr 1 (112)/2021, s. 159-176;
  8. E. Krause, Współczesna kobieta w kontekście macierzyństwa i roli matki, „Wychowanie w Rodzinie T. 22, nr 1/2020, s. 31-56;

  9. E. Krause, O. Herba, Młodzież akademicka o studenckim rodzicielstwie, „Szkoła – Zawód – Praca” nr 20/2020, s. 270-292;

  10. E. Krause, Recenzja książki pod redakcją naukową Stefana M. Kwiatkowskiego i Magdaleny Piorunek, „Jednostka, edukacja, organizacja wobec przemian rynku pracy”, Warszawa 2020, „Szkoła – Zawód – Praca” nr 20/2020, s. 362-366;

  11. Krause E., Christoph M., Kariera zawodowa kobiet we współczesnych organizacjach, „Studia Edukacyjne” 53/2019, s. 187-207;

  12. Studentki – matki o łączeniu studiów i macierzyństwa. Badania wstępne, „Przegląd Pedagogiczny” 1/2019, s. 113-133; 

  13. Studentki-matki o swoich doświadczeniach i oczekiwaniach. Badania wstępne, „Pedagogika Społeczna” nr 4/2019 

  14. Kariera naukowa kobiet,  Edukacja Ustawiczna Dorosłych 1(104)/2019, s. 73-89;

  15. O dojrzałości w wyborze pomiędzy karierą zawodową a macierzyństwem, [w:] E. Kubiak-Szymborska, D. Zając, E. Krause, M. Nawrot-Borowska, Dojrzałość i dojrzewanie. Kategorie – atrybuty – konteksty, Wyd. UKW, Bydgoszcz 2018, s. 71-98.

  16. Młode osoby w optyce pracodawców. O potrzebie przygotowania edukacyjnego młodych, [w:] Gerlach R., Tomaszewska-Lipiec R. (red.), Edukacja dla przyszłości w perspektywie orientacji na rynek pracy, Bydgoszcz 2017, s. 207-221;

  17. W kierunku całożyciowego doradztwa kariery, [w:] Gerlach R., Tomaszewska-Lipiec R. (red.),Wokół podstawowych zagadnień pedagogiki pracy, Bydgoszcz 2017, s. 264-288;

  18. Zjawisko NEET, czyli o młodzieży trzy razy nic, Problemy Profesjologii 2016, nr 2, s. 67-81;

  19. O stałości versus zmienności kotwic kariery młodych dorosłych, Edukacja Ustawiczna Dorosłych nr 3/2016, s. 154-162;

  20. Dziecko-rodzina a kariera naukowa – kariera kosztem życia rodzinnego?, [w:] Nawrot-Borowska M., Zając D. (red.), Dziecko w perspektywie diachronicznej i synchronicznej, Bydgoszcz 2016, s. 89-108;

  21. Macierzyństwo kobiet-naukowców – o konflikcie roli rodzicielskiej i zawodowej, [w:] Szkoła – Zawód – Praca nr 12/2016, s. 153-167;

  22.  IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Doradztwo zawodowe w procesie tranzycji z edukacji na rynek pracy, Nieznanice k. Częstochowy, 19-20.05.2016 r., Szkoła – Zawód – Praca nr 12/2016, s. 221-223;

  23. Women's academic career in the context of family life, [in:] Work - personal life. Between harmony and disintegration, Tomaszewska-Lipiec R. (ed.), Kraków 2015, p. 107-123;

  24. Relacje życie zawodowe– życie rodzinne. O płaszczyznach wspierania rozwoju kariery zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi, [w:] Relacje praca – życie pozazawodowe drogą do zrównoważonego rozwoju jednostki, Tomaszewska-Lipiec R. (red.), Bydgoszcz 2014, s. 401-420;

  25. Wychowanie jako pomoc studentom i absolwentom szkół wyższych w radzeniu sobie na współczesnym rynku pracy, [w:] Problemy Profesjologii nr 2/2013, s. 93-101;

  26. Proaktywność młodzieży i jej znaczenie w edukacji wspomagającej planowanie i rozwój kariery, [w:] Między wychowaniem a karierą zawodową, B. Jakimiuk (red.), Lublin 2013, s. 365-385;
  27. Czynniki różnicujące orientacje studentów wobec kariery (komunikat z badań), [w:] Współczesne problemy poradnictwa zawodowego, Ertelt B.J., Duda W., Kurek K. (red.), Częstochowa 2013, s. 147-161;
  28. Motywacja osiągnięć studentów w karierze – motywy planowania i rozpoczęcia kariery zawodowej [w:] Problemy polityczne i prawne międzynarodowej nauki i szkolnictwa wyższego, Skinder M. (red.), Bydgoszcz 2013, s. 95-112;
  29. Czynniki różnicujące proaktywność studentów w karierze, [w:] Problemy Profesjologii, Zielona Góra, nr 2/2012, s. 139-152;
  30. Czynniki różnicujące poczucie samoskuteczności studentów w karierze, [w:] Problemy Profesjologii, Zielona Góra, nr 1/2012, s. 121-134;
  31. Poczucie samoskuteczności studentów w karierze, [w:] Szkoła – Zawód – Praca, Bydgoszcz, nr 3/2012, s. 85-107;
  32. „Syndrom ostatniego roku” - co dalej po studiach?, [w:] Studia z zakresu prawa, administracji i zarządzania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy nr 1, Bydgoszcz 2012, s. 173-187;
  33. Studia – między przyjemnością a koniecznością, [w:] Międzynarodowy wymiar i kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego: zagadnienia prawne i systemowe, Skinder M. (red.), Bydgoszcz 2011, s. 133-152;
  34. Studenckie „prawdy” i opinie o profesjonalizmie nauczycieli akademickich i nie tylko…, [w:] Edukacja akademicka wobec prawdy, Murawska A., Kość I. (red.), Szczecin 2010, s. 167-180;
  35. Znaczenie procesu planowania kariery zawodowej w „wieku studiów” [w]: Szkoła – Zawód – Praca, Bydgoszcz, nr 1/2010, s. 101-114;
  36. Strategie rozwoju kariery zawodowej młodzieży studenckiej (komunikat z badań), [w:] Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów, Zeszyt 13 – Edukacja a praca, Borzyszkowska R., Lemańska-Lewandowska E., Grzybowski P.P. (red.), Bydgoszcz 2009, s. 194-213;
  37. Proces Boloński w świadomości studentów Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika [w:] Dialogi Polityczne, numer 11 — czerwiec 2009 r., UMK w Toruniu, s. 187-199;
  38. Edukacja na rzecz kariery zawodowej młodzieży studenckiej, [w:] Pedagogika Pracy i Andragogika z myślą o dorastaniu, dorosłości i starości człowieka w XXI wieku, Tom II, Wiatrowski Z., Mandrzejewska-Smól I., Aftański A. (red.), Włocławek 2008, s. 177-186;
  39. Aktywność zawodowa w trakcie studiów wyższych – sposoby łączenia nauki z pracą, [w:] Wybrane problemy pedagogiki pracy w aspekcie przygotowania do zatrudnienia, Gerlach R., Kulpa-Puczyńska A., Tomaszewska-Lipiec R. (red.), Bydgoszcz 2008, s. 247-258;
  40. Realizacja procesu bolońskiego w perspektywie paneuropejskiej harmonizacji szkolnictwa wyższego na przykładzie Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (współautor Marcin Skinder), [w:] Roczniki Naukowe WSB w Toruniu, nr 7/2008, s. 379-395;
  41. Wybrane uwarunkowania kontynuowania zawodu rodziców przez dzieci. Próba interpretacji pedagogicznej w świetle badań własnych i literatury, [w:] Wychowanie rodzinne w teorii i praktyce. Rozwój pedagogicznej orientacji familiologicznej, Janke A.W. (red.), Toruń 2008, s. 215-222;
  42. Dyscyplina w wychowaniu – kategoria zapomniana (współautor T. Wierzchucka), [w:] Teoria wychowania w okresie przemian, Kubiak-Szymborska E., Zając D. (red.); Bydgoszcz 2008, s. 216-228;
  43. Rozwój wiedzy zawodowej studentów kierunków pedagogicznych w toku studiów w kontekście oczekiwań kompetencyjnych, [w:] Wiedza i mądrość w edukacji akademickiej; Pedagogika Szkoły Wyższej, A. J. Sowiński (red.), Szczecin-Warszawa, nr 30/2007, s. 345-358;
  44. Modele (przebiegu) kariery zawodowej, [w:] Problemy Profesjologii, Zielona Góra, nr 1/2006, s. 145-154;
  45. Proces Boloński w świadomości studentów uczelni publicznych i niepublicznych: między wiedzą a niewiedzą o szansach możliwościach, [w:] Stosunki międzynarodowe. Wybrane problemy, Szymborski W. (red.), Bydgoszcz 2006, s. 155-170;
  46. Implementacja założeń Procesu Bolońskiego w  szkolnictwie wyższym w świadomości studentów (komunikat z badań), [w:] Pedagogika Szkoły Wyższej, Szczecin-Warszawa, nr 29/ 2006, s. 175-179;
  47. Recenzja książki: Barbara Hajduk, Socjalizacja studentów, Warszawa 2003, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, stron: 380, [w:] Pedagogika Szkoły Wyższej, Szczecin-Warszawa nr 26-27/2005  s. 325-328.