dr Nowak JolantaWspółpraca naukowa
Współpraca z ośrodkami naukowymi:
od 2007roku - współpraca ze Stowarzyszeniem Czeskich i Słowackich Matematyków i Fizyków; udział w konferencjach międzynarodowych, organizowanych przez Katedry Matematyki w Uniwersytetach Czech i Słowacji (Zachodnoczeski Uniwersytet w Pilznie, Uniwersytet Palackiego w Ołomuńcu, Uniwersytet Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy)
od 2008 roku - współpraca z Katedrą Elementarnej i Przedszkolnej Pedagogiki Uniwersytetu Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja); udział w międzynarodowym projekcie badawczym APVV-0026-07 Profesia "ucitel preprimarnej edukacie" a "Ucitel primarnej edukacie" v dynamickom ponati (2008-2011), partnerzy projektu: Uniwersytet Mateja Bela (Słowacja), Uniwersytet w Ostrawie (Czechy) i Uniwersytet Kazimierza Wielkiego (Polska)
od 2009 roku - współpraca z ośrodkami akademickimi: UWM Olsztyn, UW Warszawa, PWSZ Konin, Kolegium Nauczycielskie w Zgierzu w ramach realizacji projektu IX Centralnej Komosji Egzaminacyjnej Numicon - odkrywamy matematykę.
od 2010 roku - współpraca z prof. Janem Potworowskim ex Brunel University of London), dr Tony Wing (ex University of Brighton) - naukowcami z Wielkiej Brytanii, specjalistami w zakresie stosowania w praktyce edukacyjnej metod nauczania czynnościowego oraz nauczania dialogicznego i Margaret Haseler (Professional Development Leader w Oxford University Press) - trenerem w zakresie stosowania metody Numicion w pracy z dziećmi na zajęciach edukacji matematycznej.
od 2014 roku - współpraca z Instytutem Badań Edukacyjnych w Warszawie, udział w seminariach z cyklu: Badania i polityka edukacyjna organizowanych przez Pracownię Matematyki.
Wyjazdy studyjne:
23-27.06.2008 - Wizyta studyjna w Niemczech. Organizator: Polskie Stowarzyszenie Montessori w Łodzi, Instytut Edukacji Holistycznej w Tegernsee (Niemcy).
Cel wizyty: Zapoznanie z modelem szkolnictwa alternatywnego, realizującego koncepcje pedagogiczną M. Montessori na poszczególnych poziomach edukacji: od przedszkola po szkołę średnią, obserwacja zajęć w przedszkolu i szkole w różnych grupach wiekowych, analiza zajęć w kontekście celowo przygotowanego otoczenia materialnego, osobowego i organizacyjno-funkcjonalnego.
17-23.09.2010 - Wizyta studyjna w Wielkiej Brytanii (Londyn). Organizator: CKE w Warszawie.
Cel wizyty: Zapoznanie z organizacją szkolnictwa w Wielkiej Brytanii - Primary School; obserwacja zajeć z edukacji matematycznej prowadzonych w czterech grupach wiekowych; analiza rozwiązań metodycznych wykorzystywanych przez nauczycieli; zapoznanie ze sposobem planowania pracy dydaktycznej; przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli Pelham Primary School na temat: Rozwijanie myślenia matematycznego dziecka z wykorzystaniem kształtów Numicon.
13-17.10.2014 - Wyjazd do zagranicznej uczelni partnerskiej Uniwersytet Masaryka w Brnie (Czechy) w ramach programu ERASMUS+ Teaching Assignments.
Cel wizyty: pokazanie nowoczesnej metodologii kształcenia w obszarze edukacji matematycznej preferującej samodzielność i aktywność poznawczą uczniów oraz uczenie się w interakcjach społecznych; udostępnienie materiału dydaktycznego wspierającego budowanie wzoru pojęciowego liczby oraz wprowadzającego w arytmetykę liczb naturalnych - kształty Numicon; przeprowadzenie wykładów i warsztatów dla studentów matematyki i edukacji wczesnoszkolnej na temat: Matematyka nie musi być trudna - kreowanie wyzwalającego środowiska uczenia się, Odkrywamy matematykę z kształtami Numicon.