dr Kosz-Szumska JustynaPublikacje
- Kosz-Szumska J. (2023). Między oczekiwaniami a rzeczywistością - perspektywa zawodowa kandydatów do zawodu i początkujących nauczycieli wczesnej edukacji. "Problemy Wczesnej Edukacji", T. 56, nr 1, s. 136-148.
- Kosz-Szumska J. (2022). Praktykowanie mindfulness jako przestrzeń dla kształtowania wartości witalnych i hedonistycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym. "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce", T. 17, nr 4, s. 109-126.
- Kosz-Szumska J. (2020). Tworzenie projektów edukacyjnych a poczucie sprawstwa. Perspektywa teoretyczno-badawcza. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
- Kosz-Szumska J. (2020). Mindfulness w edukacji - zbyteczność, szansa czy konieczność?, „Edukacja Wczesnoszkolna. Zeszyty Kieleckie”, R. 66, Nr 1, s. 107-117.
- Kosz-Szumska J. (2020). Siła czy wytrwałość? – pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. W: A. Kamińska-Małek, P. Oleśniewicz (red.), „Edukacja jutra. Zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej”, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, s. 38-49.
- Kosz-Szumska J. (2020). Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. W: A. Kamińska-Małek, P. Oleśniewicz (red.), „Edukacja jutra. Zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej”, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, s. 50-61.
- Kosz-Szumska J. (2020). Budowanie dobrostanu dziecka poprzez rozwijanie uważności: mindful eating – doświadczanie uważnego jedzenia, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, Vol. 15, Nr 4, s. 65-84.
- Kosz J. (2012). „Sukces niejedno ma imię”. Metoda projektów jako jedna ze strategii rozwijania poczucia sprawstwa i nabywania kompetencji uczniów do współpracy. W: Forum Dydaktyczne. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, nr 9-10, Wydawnictwo UKW.
- Filipiak E., Kosz J. (2011). The transformation of the contemporary school into a mutual learning culture. Possibilities – limits – necessity? The context of J.S. Bruner’s socio-cultural theory. [Przemiana współczesnej szkoły w kulturę wzajemnego uczenia się. Możliwości – ograniczenia – konieczność? Kontekst teorii socjokulturowej J. S. Brunera. W: Wieloaspektowość kontekstów edukacyjnych], E. Kubiak-Szymborska (red.), Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
-
Kosz J. (2011). „Czym skorupka za młodu nasiąknie (…)”, czyli o potrzebie rozwijania kultury organizacyjnej wśród uczniów W: E. Augustyniak (red.), Kultura organizacyjna szkoły rozwijającej się. Kraków: Wydawnictwa AGH.
- Kosz J. (2011). Student pokolenia Y. W: Forum Dydaktyczne. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, nr 7-8, Wydawnictwo UKW.
- Kosz J. (2009). Współdziałanie w szkole – oczekiwanie i potrzeba współczesnej praktyki edukacyjnej. W: Forum Dydaktyczne. Przeszłość – teraźniejszość –przyszłość, nr 5-6.
- Kosz J. (2009). Wartość modelu uczenia się we współpracy w kontekście badań własnych. W: M. Dombrowicz, M. Macko (red.), Materiały I Kongresu Studenckich Kół Naukowych Uczelni Bydgoskich „Studenci Miastu i Regionowi”. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.