dr Mudło-Głagolska Karolina Publikacje

dr Mudło-Głagolska Karolina Publikacje

 

  1. Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M. (2018). Edukacja inkluzyjna w Polsce. Przegląd Pedagogiczny2, 202-214.
  2. Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2018). Charakterystyka formalna karier młodych Polaków. Humanizacja Pracy, 1, 29-45
  3. Mudło–Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2019). Adaptation and validation of a tool for measuring harmonious passion and obsessive passion: The Passion Scale by Marsh and colleagues. The Review of Psychology62(1), 59-76.
  4. Mudło–Głagolska, K. (2019). Rola rodziców w rozwoju pasji u dzieci. W: Od inspiracji ku przyszłości. Wybrane zagadnienia współczesnej edukacji. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, s. 86–108
  5. Mudło–Głagolska, K. (2019a). Czy pasja męczy? Podstawowe potrzeby psychologiczne jako mediator związku pasji pracy i zmęczenia przewlekłego nauczycieli. Edukacja151(4), 22–37. https://doi.org/10.24131/3724.190402
  6. Mudło–Głagolska, K. (2019b). Charakterystyka pasji a okres rozwoju człowieka–badania poprzeczne. Psychologia Rozwojowa24(4), 71–82. https://doi.org/10.4467/20843879PR.19.023.11729 
  7. Mudło–Głagolska, K. (2019c). Dotychczasowe kontuzje i pasja jako predyktory postrzeganej podatności na urazy sportowe u rekreacyjnych rowerzystów. Medycyna Sportowa, 35(3), 141–148. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.5806 
  8. Mudło–Głagolska, K. (2020). Polska adaptacja narzędzia do badania subiektywnej witalności w ujęciu Ryana i Frederick. Studia PsychologicaTheoria et Praxis20(1), 21–40. http://doi.org/10.21697/sp.2020.20.1.0223
  9. Mudło-Głagolska, K. (2021). Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej. Szkoła Specjalna82(2), 101-112.
  10. Mudło-Głagolska, K. (2021). Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością. Szkoła Specjalna82(4)
  11. Mudło–Głagolska, K. (2022). Latent profile analysis of passion for work and its relationship with psychological well–being. Medycyna Pracy73(4), 315–323
  12. Mudło–Głagolska, K., Larionow, P. (2021). The Role of Harmonious and Obsessive Work Passion and Mental Health in Professionally Active People During the COVID–19 Pandemic in Poland: The MediatingRole of the Cognitive Coping Strategies. Colloquium13(3), 117–133. https://doi.org/10.34813/28coll202
  13. Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2022). Quality of Life in Schoolchildren, Their Parents and Teachers during the COVID-19 Pandemic: Psychosomatic Health, Teachers’ and Parents’ Burnout Along with the Prevalence of Depressive and Anxiety Symptoms. Przegląd Badań Edukacyjnych36(1), 67-89.
  14. Mudło–Głagolska, K., Larionow, P. (2023). The role of study passion in the subjective vitality, academic burnout and stress: the person oriented approach and latent profile analysis of study passion groups. Colloquium, 15(1), 85-104.
  15. Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2023). Passion for Studying and Emotions. Education Sciences13(7), 628.
  16. Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2023). Multiple Passions and Psychosomatic Health. Psych5(4), 1046-1056.
  17. Minda, M., Mudło–Głagolska, K. (2019). Job crafting among managers. The mediation role of autonomy at work. Polish Psychological Bulletin50(4), 334–344.
  18. Larionov, P., Mudło-Głagolska, K. (2021). Cognitive coping strategies and aggression in adolescents. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio47(3), 398-413.
  19. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2021). Polish Adaptation of the Personal and General Belief in a Just World Scales. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia34(2), 245-264.
  20. Kasprzak, E., Mudło–Głagolska, K. (2022). Teachers’ Well–Being Forced to Work from Home Due to COVID–19 Pandemic: Work Passion as a Mediator. International Journal of Environmental Research and Public Health19(22), 15095.
  21. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2022). Mental health risk factors during the COVID-19 pandemic in the Polish population. Psychiatria19(2).
  22. Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2022). Assessing alexithymia across negative and positive emotions: Psychometric properties of the Polish version of the Perth Alexithymia Questionnaire. Frontiers in Psychiatry13, 1047191.
  23. Larionow, P., Sołtys, M., Izdebski, P., Mudło-Głagolska, K., Golonka, J., Demski, M., Rosińska, M. (2022). Climate change anxiety assessment: The psychometric properties of the Polish version of the Climate Anxiety Scale. Frontiers in Psychology13, 870392.
  24. Larionow, P., Mudło–Głagolska, K. (2023). The Patient Health Questionnaire–4: Factor Structure, Measurement Invariance, Latent Profile Analysis of Anxiety and Depressive Symptoms and Screening Results in Polish Adults. Advances in Cognitive Psychology19(2), 123–137. https://doi.org/10.5709/acp–0384–9
  25. Larionow, P., Mudło–Głagolska, K., Michalak, M. (2023). W stronę medycyny psychosomatycznej. Właściwości psychometryczne polskiej wersji Subiektywnej listy dolegliwości Giessen (GBB–8) i rozpowszechnienie symptomów somatycznych wśród dorosłych Polaków. Annales Universitatis Mariae Curie–Skłodowska, sectio J–Paedagogia–Psychologia35(4), 117–138. https://doi.org/10.17951/j.2022.35.4.117–138.
  26. Larionow, P., Pilarska, N., Mudło-Głagolska, K. (2023). Using fantasizing to feel more positive emotions may lead to adverse effects: Preliminary psychometric properties of the Polish version of the Emotion Regulation Questionnaire-Fantasizing. Psychiatria.
  27. Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2023). Psychometric Properties of the Polish Version of the Perth Emotional Reactivity Scale. International Journal of Cognitive Therapy, 1-19.
  28. Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2023). The Polish version of the Perth Alexithymia Questionnaire-Short Form (PAQ-S): psychometric properties and norms. Journal of Sexual and Mental Health21.
  29. Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2024). Assessing emotion beliefs with the Polish version of the Emotion Beliefs Questionnaire (EBQ): psychometric properties, norms, and links with emotional reactivity and psychopathology. Current Psychology43(17), 15939-15951.
  30. Larionow, P., Gawrych, M., Mackiewicz, J., Michalak, M., Mudło-Głagolska, K., Preece, D. A., Stewart, A. E. (2024). The Climate Change Worry Scale (CCWS) and Its Links with Demographics and Mental Health Outcomes in a Polish Sample. Healthcare, 12(11), 1128.
  31. Larionow P, Mudło-Głagolska K, Preece DA. The Polish version of the Emotion Regulation Questionnaire-Short Form (ERQ-S): Psychometric properties, Polish norms and relationships with psychopathology and well-being. Cambridge Prisms: Global Mental Health. 2024;11:e104. doi:10.1017/gmh.2024.97
  32. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2024). Assessment of activation, intensity and duration of positive and negative emotions: psychometric properties of the Polish version of the Perth Emotional Reactivity Scale – Short Form. Current Issues in Personality Psychology12(1), 60-72. https://doi.org/10.5114/cipp/156146
    33. Larionow, P., Mackiewicz, J., Mudło-Głagolska, K., Michalak, M., Mazur, M., Gawrych, M., Komorowska, K., & Preece, D. A. (2024). Measuring Eco-Anxiety with the Polish Version of the 13-Item Hogg Eco-Anxiety Scale (HEAS-13): Latent Structure, Correlates, and Psychometric Performance. Healthcare, 12(22), 2255. https://doi.org/10.3390/healthcare12222255
    34. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K., & Preece, D. A. (2023). Measurement invariance and Polish norms for the Perth Empathy Scale (PES). Journal of Sexual and Mental Health21.