dr Mudło-Głagolska Karolina Publikacje
- Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M. (2018). Edukacja inkluzyjna w Polsce. Przegląd Pedagogiczny, 2, 202-214.
- Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2018). Charakterystyka formalna karier młodych Polaków. Humanizacja Pracy, 1, 29-45
- Mudło–Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2019). Adaptation and validation of a tool for measuring harmonious passion and obsessive passion: The Passion Scale by Marsh and colleagues. The Review of Psychology, 62(1), 59-76.
- Mudło–Głagolska, K. (2019). Rola rodziców w rozwoju pasji u dzieci. W: Od inspiracji ku przyszłości. Wybrane zagadnienia współczesnej edukacji. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, s. 86–108
- Mudło–Głagolska, K. (2019a). Czy pasja męczy? Podstawowe potrzeby psychologiczne jako mediator związku pasji pracy i zmęczenia przewlekłego nauczycieli. Edukacja, 151(4), 22–37. https://doi.org/10.24131/3724.190402
- Mudło–Głagolska, K. (2019b). Charakterystyka pasji a okres rozwoju człowieka–badania poprzeczne. Psychologia Rozwojowa, 24(4), 71–82. https://doi.org/10.4467/20843879PR.19.023.11729
- Mudło–Głagolska, K. (2019c). Dotychczasowe kontuzje i pasja jako predyktory postrzeganej podatności na urazy sportowe u rekreacyjnych rowerzystów. Medycyna Sportowa, 35(3), 141–148. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.5806
- Mudło–Głagolska, K. (2020). Polska adaptacja narzędzia do badania subiektywnej witalności w ujęciu Ryana i Frederick. Studia Psychologica: Theoria et Praxis, 20(1), 21–40. http://doi.org/10.21697/sp.2020.20.1.0223
- Mudło-Głagolska, K. (2021). Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej. Szkoła Specjalna, 82(2), 101-112.
- Mudło-Głagolska, K. (2021). Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością. Szkoła Specjalna, 82(4)
- Mudło–Głagolska, K. (2022). Latent profile analysis of passion for work and its relationship with psychological well–being. Medycyna Pracy, 73(4), 315–323
- Mudło–Głagolska, K., Larionow, P. (2021). The Role of Harmonious and Obsessive Work Passion and Mental Health in Professionally Active People During the COVID–19 Pandemic in Poland: The MediatingRole of the Cognitive Coping Strategies. Colloquium, 13(3), 117–133. https://doi.org/10.34813/28coll202
- Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2022). Quality of Life in Schoolchildren, Their Parents and Teachers during the COVID-19 Pandemic: Psychosomatic Health, Teachers’ and Parents’ Burnout Along with the Prevalence of Depressive and Anxiety Symptoms. Przegląd Badań Edukacyjnych, 36(1), 67-89.
- Mudło–Głagolska, K., Larionow, P. (2023). The role of study passion in the subjective vitality, academic burnout and stress: the person oriented approach and latent profile analysis of study passion groups. Colloquium, 15(1), 85-104.
- Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2023). Passion for Studying and Emotions. Education Sciences, 13(7), 628.
- Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2023). Multiple Passions and Psychosomatic Health. Psych, 5(4), 1046-1056.
- Minda, M., Mudło–Głagolska, K. (2019). Job crafting among managers. The mediation role of autonomy at work. Polish Psychological Bulletin, 50(4), 334–344.
- Larionov, P., Mudło-Głagolska, K. (2021). Cognitive coping strategies and aggression in adolescents. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 47(3), 398-413.
- Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2021). Polish Adaptation of the Personal and General Belief in a Just World Scales. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, 34(2), 245-264.
- Kasprzak, E., Mudło–Głagolska, K. (2022). Teachers’ Well–Being Forced to Work from Home Due to COVID–19 Pandemic: Work Passion as a Mediator. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(22), 15095.
- Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2022). Mental health risk factors during the COVID-19 pandemic in the Polish population. Psychiatria, 19(2).
- Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2022). Assessing alexithymia across negative and positive emotions: Psychometric properties of the Polish version of the Perth Alexithymia Questionnaire. Frontiers in Psychiatry, 13, 1047191.
- Larionow, P., Sołtys, M., Izdebski, P., Mudło-Głagolska, K., Golonka, J., Demski, M., Rosińska, M. (2022). Climate change anxiety assessment: The psychometric properties of the Polish version of the Climate Anxiety Scale. Frontiers in Psychology, 13, 870392.
- Larionow, P., Mudło–Głagolska, K. (2023). The Patient Health Questionnaire–4: Factor Structure, Measurement Invariance, Latent Profile Analysis of Anxiety and Depressive Symptoms and Screening Results in Polish Adults. Advances in Cognitive Psychology, 19(2), 123–137. https://doi.org/10.5709/acp–0384–9
- Larionow, P., Mudło–Głagolska, K., Michalak, M. (2023). W stronę medycyny psychosomatycznej. Właściwości psychometryczne polskiej wersji Subiektywnej listy dolegliwości Giessen (GBB–8) i rozpowszechnienie symptomów somatycznych wśród dorosłych Polaków. Annales Universitatis Mariae Curie–Skłodowska, sectio J–Paedagogia–Psychologia, 35(4), 117–138. https://doi.org/10.17951/j.2022.35.4.117–138.
- Larionow, P., Pilarska, N., Mudło-Głagolska, K. (2023). Using fantasizing to feel more positive emotions may lead to adverse effects: Preliminary psychometric properties of the Polish version of the Emotion Regulation Questionnaire-Fantasizing. Psychiatria.
- Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2023). Psychometric Properties of the Polish Version of the Perth Emotional Reactivity Scale. International Journal of Cognitive Therapy, 1-19.
- Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2023). The Polish version of the Perth Alexithymia Questionnaire-Short Form (PAQ-S): psychometric properties and norms. Journal of Sexual and Mental Health, 21.
- Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2024). Assessing emotion beliefs with the Polish version of the Emotion Beliefs Questionnaire (EBQ): psychometric properties, norms, and links with emotional reactivity and psychopathology. Current Psychology, 43(17), 15939-15951.
- Larionow, P., Gawrych, M., Mackiewicz, J., Michalak, M., Mudło-Głagolska, K., Preece, D. A., Stewart, A. E. (2024). The Climate Change Worry Scale (CCWS) and Its Links with Demographics and Mental Health Outcomes in a Polish Sample. Healthcare, 12(11), 1128.
- Larionow P, Mudło-Głagolska K, Preece DA. The Polish version of the Emotion Regulation Questionnaire-Short Form (ERQ-S): Psychometric properties, Polish norms and relationships with psychopathology and well-being. Cambridge Prisms: Global Mental Health. 2024;11:e104. doi:10.1017/gmh.2024.97
-
Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2024). Assessment of activation, intensity and duration of positive and negative emotions: psychometric properties of the Polish version of the Perth Emotional Reactivity Scale – Short Form. Current Issues in Personality Psychology, 12(1), 60-72. https://doi.org/10.5114/cipp/15614633. Larionow, P., Mackiewicz, J., Mudło-Głagolska, K., Michalak, M., Mazur, M., Gawrych, M., Komorowska, K., & Preece, D. A. (2024). Measuring Eco-Anxiety with the Polish Version of the 13-Item Hogg Eco-Anxiety Scale (HEAS-13): Latent Structure, Correlates, and Psychometric Performance. Healthcare, 12(22), 2255. https://doi.org/10.3390/healthcare1222225534. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K., & Preece, D. A. (2023). Measurement invariance and Polish norms for the Perth Empathy Scale (PES). Journal of Sexual and Mental Health, 21.