dr Krawczyk-Bocian AmeliaPublikacje

dr Krawczyk-Bocian AmeliaPublikacje

1. "Harcerstwo a poczucie wartości dzieci alkoholików", w:Rola harcerstwa w profilaktyce społecznej, red. U. Sobkowiak, Bydgoszcz 2003

2. "Edukacyjne zmagania z kulturą milczenia dzieci alkoholików", w: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów, Zeszyt 7, red. M. Gańko-Karwowska, L. Marek, Szczecin 2003

3."Zdarzenia krytyczne w narracjach Dorosłych Dzieci Alkoholików - projekt badań", w: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów, zeszyt 8, red. A. Domagała-Kręcioch, Z. Szarota, Kraków 2004

4."Trzy oblicza Dorosłych Dzieci Alkoholików", w: "Świat Problemów" nr 4 (147) /2005

 5. "Fenomen popularności pedagogiki jako kierunku studiów', w: Ewolucja ogólności w duskursach pedagogicznych, red. T. Hejnicka-Bezwińska, R. Leppert, Bydgoszcz 2006

6. "Proces tworzenia tożsamości u Dorosłych Dzieci Alkoholików", w: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, red. M. Deptuła, Bydgoszcz 2006

 7. "Mity o narracji. Od subiektywizmu do problemu interpretacji', w: "Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja" nr 2 (42) /2008

8. "Epistemologiczny poziom rozumienia tekstu narracyjnego", w: "Przegląd Pedagogiczny" nr 1 /2008

9. Profesor Zbigniew Kwieciński- Doktor Honoris Causa Uniwersytetu Kaziemierza Wielkiego, Przegląd Pedagogiczny, nr/2008

10. "Zdarzenia krytyczne w biografii indywidualnej młodych dorosłych" w: Uczenie się z (własnej) biografii, red. E. Dubas, w. Świtalski, Łódź 2011

11. "Narracja jako spotkanie" , "Przegląd Pedagogiczny", nr 1/2011

12. "Przebieg procesów trajektoryjnych Fritza Schutzego i jego zastosowanie w badaniach empirycznych", Edukacja Dorosłych, nr 2/2012

 13. Strategie radzenia sobie z krytycznymi zdarzeniami życiowymi, w: Oblicza kryzysu współczesnego człowieka, po red. J. Deręgowskiej, M. Majorczyk, J. Świątkiewicz, Poznań 2012, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, ss. 257-277.

 14. Monografia: "Doświadczanie zdarzeń krytycznych. Narracje biograficzne dorosłych dzieci alkoholików", Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2013.

 15."Doświadczyc przemocy, doznać cierpienia. DDA o zadrzeniu krytycznym w biografii indywidualnej", Niebieska Linia, nr 6/2014.

16. "Dzieciństwo w uzależnionej rodzinie", Niebeiska Linia, nr 1/2015.

17. Znaczenie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice, w: Biografie i uczenie się, pod red. E. Dubas, J. Stelmaszczyk, Łódź, 2015, Wydawnictwo Uniwersytyetu Łódzkiego, ss. 49-56.

18. Monografia: Biograficzne doświadczanie (nie)pełnosprawności. W świetle teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2016.

19. Doświadczanie czasu w badaniach biograficzno-narracyjnych, w: E. Dubas, A. Gutowska (red.), Czas i miejsce w biografii. Aspekty edukacyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2017, s. 37-48.

20. Życie jako wyzwanie. O doświadczaniu nabytej niepełnosprawności w narracjach, w: A. Knocińska, P. Frąckowiak (red.), Pomoc-wsparcie-ratownictwo. O optymalizacji rozwoju i edukacji człowieka na różnych etapach życia, Bogucki Wydawnictwo naukowe, Poznań-Gniezno 2017, s. 425-438.

21. Poznanie narracyjne w perspektywie interakcjonizmu interpretatywnego, poznania hermenutycznego i refleksji fenomenologicznej, "Studia edukacyjne", 2017 , nr 44, s. 285-300.

22. Monografia: Narracja w pedagogice. Teoria. Metodologia. Praktyka Badawcza. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2019.

23.Autonarracyjna (re)konstrukcja historii życia poprzez "odkrywanie siebie z powrotem", "Teraźniejszość -Człowiek-Edukacja", 2019,  nr 3 , s. 27-44.

24. Narracja jako temporalna podróż po świecie sensów i znaczeń, Acta Universitatis Nicolai Copernici, 2020, T. 40, z. 452, s. 13-56, Amelia Krawczyk-Bocian, Roman Leppert.

25. Monografia: "Homo narrator", Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2021.

26. Tomik poezji: "Cisza. (Po)między słowami", Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiegpo, Bydgoszcz, 2021.

27. Narrator i badacz. O relacji opartej na zaufaniu i (z)rozumieniu, "Przegląd Pedagogiczny" nr 1/2023

28. Terapeutyczna moc programu "opowieści w drodze" w obszarze pracy z osobami (niepełno)sprawnymi, Niepełnosprawność i rehabilitacja, 2022,  nr 4 (88).

29.Opowieść narracyjna w obszarze terapeutycznym, Parezja, nr/2022

30. Monografia: "Biograficzne istnienie w opowieści", Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2023.

31. The Family as a Place of Experiencing Critical Eventa- Case Study, Horyzonty Wychowania, Vol 23, No.66, 2024, s. 123-133.