dr Karwasz MałgorzataUdział w konferencjach naukowych
Seminarium: Zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum (25.11.2009, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
Seminarium: Kultura szkoły - perspektywy sukcesu szkoły: w poszukiwaniu kategorii, próby badań, (07.12.2009, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie)
Seminarium Bolońskie: Uczelnia spełniająca oczekiwania studenta XXI wieku, czyli nowe wyzwania Procesu Bolońskiego (12.01.2010, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
Istota kultury szkoły jako miejsca nauczania i oddziaływań wychowawczych (11-12.06.2010, AGH w Krakowie)
konferencja inaugurującej Rok Odkrywania Talentów (20.11.2010, Bydgoszcz)
Nauczyciel i uczeń w kulturze uczenia się (20-21.05.2011, I LO, Bydgoszcz)
8 X 2015 konferencja Wokół dziecka i rodziny – możliwości wsparcia z okazji 40-lecia PPP nr 2 w Bydgoszczy
9 XII 2015 seminarium Apple Accessibility Sum-mit – Techniczne ułatwienia dostępu do edukacji (Warszawa)
11 XII 2015 seminarium Naukowe spojrzenia na rozwijanie operacji intelektualnych w mózgu w procesie edukacji (Poznań, UAM)
23 V 2016 debata Uczeń trudny czy wymagający? (UKW, Bydgoszcz)
31 V 2016 seminarium (Nie)rzeczywisty świat, czyli… nastolatek pod wpływem alkoholu (PPP nr 2, Bydgoszcz)
20-21 X 2015 Koncepcja nauczania rozwijającego według teorii Lwa S. Wygotskiego we wczesnej edukacji dziecka – podsumowanie projektu Akademickie Centrum Kreatywności nr projektu 7/POIG/ACK/2014, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- referat pt. Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze artystycznym
- referat, wygłoszony wspólnie z dr Ewą Lemańską-Lewandowską, dr Joanną Szymczak, mgr Gorettą Siadak i mgr. Adamem Mroczkowskim, pt. Trudności w realizacji założeń nauczania rozwijającego i wdrażania zadań rozwojowo-dydaktycznych
- referat, wygłoszony wspólnie z dr Joanną Szymczak, mgr Gorettą Siadak i mgr. Adamem Mroczkowskim, pt. Feedback i jego rola w tworzeniu krytycznej przestrzeni i warunków dla prowadzenia konwersacji ułatwiającej studentom i nauczycielom rozumienie własnej praktyki edukacyjnej
- warsztat Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się dzieci z trudnościami w uczeniu się
17-21 X 2016 organizacja i udział w Short-term joint Staff training event NARRATIVE ENVIRONMENTS FOR PLAY AND LEARNING INTERNATIONAL MEETING
Organizator: ERASMUS+ PROGRAMME NARRATIVE ENVIRONMENTS FOR PLAY AND LEARNING (NEPL) NO. 2015-1-LT01-KA201-013443 (team from Poland/ Kazimierz Wielki University)
Miejsce: Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz/ Poland
Forma uczestnictwa: organizator i aktywny uczestnik (członek zespołu partnerskiego UKW)
- prowadzenie sesji: Parents’ reflections about changes observed in the behaviour of children participating in the project
- referat Untypical children in a narrative play
7 IV 2016 organizacja i udział w seminarium naukowym Kultury organizacyjne w szkole – zespoły nauczycielskie oraz dyrektorzy szkół jako liderzy zmiany edukacyjnej
Miejsce: Biblioteka UKW w Bydgoszczy
- referat wraz z prof. Ewą Filipiak Kultury organizacyjne w szkole – dlaczego warto mówić o kulturze organizacyjnej szkoły w kontekście zmiany edukacyjnej
- referat Co wiemy o kulturze organizacyjnej zespołów nauczycielskich i dyrektorów szkół z województwa kujawsko – pomorskiego
- moderator w dyskusji wraz z prof. Ewą Filipiak i prof. Beatą Przyborowską
29 V 2017 współorganizowanie seminarium naukowego Organizacja narracyjnego środowiska zabawy i uczenia się według koncepcji Lwa S. Wygotskiego
Organizator: Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji UKW w Bydgoszczy
Miejsce: Biblioteka UKW w Bydgoszczy
Forma uczestnictwa: współorganizator (łącznie 5 osób), uczestnik
Zasięg: lokalny
Liczba reprezentowanych przez referentów ośrodków naukowych: UKW
4 XII 2017 współorganizowanie konferencji Budowanie jakości sieci współpracy i samokształcenia – w kierunku rozwoju kultury szkoły i jej uczestników
- Referat: Sieć współpracy w kulturze organizacyjnej szkoły – kulturowe determinanty funkcjonowania sieci na poziomie indywidualnym, zespołu, grupy i organizacji.