dr Karwasz MałgorzataPublikacje
1) Wiśniewska M., Regał "Andragogika tylko dla dorosłych?" - numer specjalny kwartalnika Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Kartuzach (rec.), "Rocznik Andragogiczny 2008", Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Wydział Pedagogiczny UW, Warszawa - Płock 2009, s. 412-415.
2) Wiśniewska M., Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej: studium teoretyczne (rec.), "Edukacja Otwarta" 2009 nr 1, s. 149-152.
3) Wiśniewska M., Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych (rec.), "Rocznik Andragogiczny 2009", Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Wydział Pedagogiczny UW, Warszawa - Płock 2009, s. 569-572.
4) Wiśniewska M.(2011), Subkultura zespołów nauczycielskich w kulturze szkoły rozwijającej się, [w:] Kultura organizacyjna szkoły rozwijającej się, Augustyniak E. (red.), Kraków: AGH, s. 75-81.
5) Wiśniewska M., Tożsamość nauczyciela akademickiego, "Forum Dydaktyczne: Bycie
w kulturze uniwersyteckiej", 2011 nr 7-8, Bydgoszcz: UKW, s. 66-76.
6) Wiśniewska M., Nauczyciel w nowoczesnej kulturze uczenia się, "Forum Dydaktyczne: Nauczyciel i uczeń w kulturze uczenia się", 2010 nr 5-6, s. 59-69.
7) Wiśniewska M., SYNchronizacja i wspólna enERGIA - potrzeba współpracy w zespole nauczycielskim, "Forum Dydaktyczne", 2012 nr 9-10, Bydgoszcz: UKW.
8) Filipiak, E., Wiśniewska, M. (2014). Opieka i wychowanie. Późna faza dorastania. Warszawa: Wydawnictwo IBE.
9) Wiśniewska M. (2015), Budowanie rusztowanie dla myślenia i działania dzieci z trudnościami w uczeniu się: między nadmiarem a niedomiarem wsparcia, [w:] E. Filipiak (2015), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji dziecka według Lwa S. Wygotskiego: od teorii do zmiany w praktyce, Bydgoszcz: Agencja Reklamowo-Wydawnicza, ArtStuDio, s. 165-179.
10) Wiśniewska M. (2015), Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze artystycznym, [w:] E. Filipiak, E. Lemańska-Lewandowska, Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego: gotowość studentów i nauczycieli: możliwości aplikacji, Bydgoszcz: Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, s. 133-137.
11) Wiśniewska M., Szymczak J. (2015), Trudności w realizacji założeń nauczania rozwijającego i wdrażania zadań rozwojowo-dydaktycznych, [w:] E. Filipiak, E. Lemańska-Lewandowska, Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego: gotowość studentów i nauczycieli: możliwości aplikacji, Bydgoszcz: Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, s. 155-166.
12) Wiśniewska M. (2015), Kultury organizacyjne w szkole. Teoria-badania-rekomendacje, Bydgoszcz: UKW.
13) Wiśniewska M. (2017), Innowacyjność w kulturze organizacyjnej zespołów nauczycielskich, "Przegląd Badań Edukacyjnych" 2017 (24), s. 41-57.
14) P. Hakkarainen, M. Bredikyte, M. Skeryte-Kazlauskiene, J. Lounassalo, E. Filipiak, E. Lemańska-Lewandowska, J. Szymczak, M. Wiśniewska, Organizacja środowiska narracyjnego i uczenie się poprzez zabawę dzieci w wieku 3-8 lat (projekt NEPL): przewodnik dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego, Bydgoszcz: UKW.