dr Deja MonikaPublikacje

dr Deja MonikaPublikacje

Monografie:

Deja M. (2022). Efekty treningu uwagi wykonawczej u dzieci w wieku przedszkolnym. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW


Artykuły w czasopismach recenzowanych:

Wójtowicz-Szefler M., Grzankowska I., Deja M. (2023). The mental condition of Polish adolescents during the COVID-19 pandemic and war in Ukraine. Frontiers in Public Health, 11, art. no 1257384

Liberska H., Deja M. (2021). Satisfaction with Life, Emotions, and Identity Processes in Polish First-Time Mothers and Fathers and Their Child's Age. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(2), 799 

Deja M. (2018). Rodzina w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Polityka Społeczna, 45(7), 25-30

Zając-Lamparska L., Warchoł Ł., Deja M. (2018). Analiza danych podłużnych: modelowanie latentnych krzywych rozwojowych. Polskie Forum Psychologiczne, 23(2), 395-412

Deja M. (2018). Personalistyczne przesłanki edukacji aksjologicznej, czyli jak i po co nauczać o wartościach. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 58(7), 3-15

Liberska H., Deja M., Starostecka J., Janicka M., Grudzińska A., Wolska A., Dąbek K. (2018). Identity and crisis in evaluation in young fathers in relation to the age of the child. Health Psychology Report, 6(2), 126-135

Deja M., Furman K. (2017). Rodzina miejscem kształtowania zachowań prospołecznych dziecka. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 57(5), 17-28.

Deja M. (2017). Trening uwagi u dzieci z ADHD – przegląd badań. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 17(1), 63-71

Liberska H., Deja M., Janicka M., Dąbek K. (2016). Emotional state of "young" fathers. Current Issues in Personality Psychology, 4(4), 217-227

Liberska H., Głogowska K., Deja M. (2016). Przywiązanie do rodziców i rówieśników jako predyktor samooceny w okresie adolescencji. Czasopismo Psychologiczne, 22(2), 219-227


Rozdziały w książkach:

Skorupińska, D., Przybyszewska, L., Deja, M. (2021). Postawy rodzicielskie matek i ojców a nadzieja na sukces u adolescentów. W: E. Wojtynkiewicz, K. Szatkowska, A. Borzyszkowska (red.). Psyche - ciało - (nie)stabilność (s. 128-149). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW

Zając-Lamparska L., Deja M. (2020). Funkcje wykonawcze. W: H. Liberska, J. Trempała (red.). Psychologia wychowania. Wybrane problemy (s. 89-108). Warszawa: PWN

Deja M. (2019). Pomoc rodzinie w programie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W: A. S. Kotowski, M. Rajewska (red.) Rozwój w ujęciu interdyscyplinarnym (s. 135-144). Toruń: Wyd. Adam Marszałek

Deja M. (2019). Rodzina z dzieckiem autystycznym – nieszczęście czy szansa na rozwój?. W: A. S. Kotowski, M. Rajewska (red.) Rozwój w ujęciu interdyscyplinarnym (s. 145-153). Toruń: Wyd. Adam Marszałek

Deja M. (2018). Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci. W: M. Wójtowicz-Szefler (red.) Dzieci przedwcześnie urodzone. Możliwości wsparcia i pomocy (s. 147-167). Warszawa: Difin

Janicka M., Deja M. (2017). Zdrowe rodzeństwo dziecka niepełnosprawnego - wyzwanie do pracy psychologicznej. W: M.Z. Stepulak, J. Łukasiewicz (red.) Wielowymiarowe ujęcie niepełnosprawności (s. 109-120). Lublin: Wydawnictwo Naukowe WSEI Innovatio Press

Łukasiewicz J., Pawłowska E., Deja M. (2017). Samoocena i radzenie sobie w sytuacjach trudnych u młodzieży wychowującej się w rodzinach biologicznych oraz środowisku zastępczym. W: M.Z. Stepulak, J. Łukasiewicz (red.) Wychowanie jako wartość (s. 217-252). Lublin: Wydawnictwo Naukowe WSEI Innovatio Press

Deja M., Trempała J., Leszko M. (2016). Effects of attention training in early and middle childhood – review of studies. W: H. Liberska (red.). Current psychosocial problems in traditional and novel approaches: three worlds of human life. Vol. 4. (s. 67-94). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW

Deja M. (2016). Cechy osobowości a zadowolenie z małżeństwa wśród osób niepełnosprawnych fizycznie - doniesienia wstępne. W: M. Z. Stepulak, J. Łukasiewicz, W. Kowalski (red.) Ciało - Psychika - Duchowość: Integralna wizja człowieka (s. 89-100). Lublin: Wydawnictwo Naukowe WSEI Innovatio Press

Szulc J., Deja M. (2016). Hierarchia wartości osób starszych na przykładzie mieszkańców Domów Pomocy Społecznej. W: M. Z. Stepulak, J. Łukasiewicz (red.) Znaczenie wartości w badaniach psychologicznych i życiu społecznym (s. 93-106). Lublin: Wydawnictwo Naukowe WSEI Innovatio Press

Deja M. (2016). Związek typu LAT jako alternatywa dla tradycyjnego związku. W: M. Z. Stepulak, J. Łukasiewicz (red.) System rodzinny w ujęciu temporalnym. Przeszłość-Teraźniejszość-Przyszłość (s. 115-127). Lublin: Wydawnictwo Naukowe WSEI Innovatio Press

Deja M. (2014). Funkcjonowanie dorosłych osób niepełnosprawnych ruchowo w małżeństwie i rodzinie. W: Stepulak M. (red.). Współczesne problemy systemu rodzinnego: diagnoza, terapia, profilaktyka (s.75-90). Lublin: Wydawnictwo Naukowe WSEI Innovatio Press


Artykuły popularnonaukowe, nierecenzowane:

Deja M. (2017). Uwaga na uwagę! Przedszkolne ABC, 7, 13-16

Deja M. (2015). Dziecko zdolne – dzieckiem trudnym? Przedszkolne ABC, 10, s. 7-8

Deja M. (2015). Dziecko zdolne, czyli jakie? Przedszkolne ABC, 8, s. 4-6

Deja M. (2015). Wychowanie do wartości. Przedszkolne ABC, 2, s. 4-7

Deja M. (2014). Przeżywanie śmierci i żałoby przez dzieci. Wychowanie w Przedszkolu, 10, s. 19-21

Deja M. (2014). Zachowania prospołeczne dzieci. Wychowanie w Przedszkolu, 2, 56-58

Wójtowicz-Szefler, M., Grzankowska, I., Deja M. (2023). Zdrowie psychiczne młodzieży. Remedium, 3, 17-19


Recenzje, sprawozdania:

Deja M., Głogowska K. (2019). Sprawozdanie z 4. Międzynarodowego Kongresu Psychologii Klinicznej i Zdrowia Dzieci i Młodzieży, (15-17 listopada 2018 roku, Palma de Mallorca, Majorka, Hiszpania). Polskie Forum Psychologiczne, 24(1), 139-140

Deja M. (2017). Sprawozdanie z VII Interdyscyplinarnej Konferencji Doktorantów i Młodych Naukowców "Codzienne i niecodzienne zmagania zwykłych ludzi", 6-7 kwietnia 2017 roku, Bydgoszcz. Polskie Forum Psychologiczne, 22(3), 508-509