dr Michalska Paulina MagdalenaPublikacje
Wybrane publikacje:
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2023). Valuing the well-being of the mother, the child, and them both while solving problems related to motherhood. Wychowanie w Rodzinie, 30(3): 53-76. DOI: https://doi.org/10.61905/wwr/176093
Michalska, P. (2023). Jak ludzie dorośli myślą o problemach związanych z gotowością szkolną dzieci? Wychowanie w Rodzinie, 30(2): 161-181. DOI: https://doi.org/10.61905/wwr/175491
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A. (2023). Emotional and Motivational School Readiness of Six-year-old Children and Parental Support in Mothers' Assessments. Educational Studies Review, 41(1), 187-207. DOI: 10.12775/PBE.2023.009
Michalska,P., Szymanik-Kostrzewska, A. (2022). Sprawozdanie z IV Konferencji Psychologii Pozytywnej (2-4 czerwca 2022 roku, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy). Polskie Forum Psychologiczne, 27(2), 259-262.
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P., Trempała, J., Śpitalniak, A. (2022). Delay of gratification implications for school readiness in six-year-old children. International Journal of School and Educational Psychology 10(4), 433-446. DOI: 10.1080/21683603.2020.1864533
Janota, B., Michalska, P. (2022). Arbeit mit und in einer Balint-Gruppe. Beziehung zu Patienten reflektieren. Der Allgemeinartz, 19, 32-33. Dostęp elektroniczny: https://allgemeinarzt.digital/praxisalltag/beziehung-patienten-230516
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A. (2021). "What is valuable for drivers?" - report from study about values system among driving. W: H. Liberska, A. Malina, D. Suwalska-Barancewicz (red.). Społeczny i indywidualny wymiar odpowiedzialności (ss.240-256). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2021). All Joy and Less Fun: Maternity Difficulties and Limitations in the Perception of Polish Mothers. Couple and Family Psychology Research and Practice, 11(4), 332–349. doi.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2Fcfp0000194
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2021). Deklaracje matek na temat sposobów chwalenia małych dzieci. Psychologia Wychowawcza, 61(19), 19-33.
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2021).Motywacje do chwalenia a wybrane sposoby chwalenia małych dzieci przez matki. Raport z badań. Polskie Forum Psychologiczne, 26(1), 9-29. DOI: 10.34767/PFP.2021.01.01
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A. (2020). Gotowość emocjonalno-motywacyjna sześciolatków do rozpoczęcia nauki w szkole - pomiar Skalami Inteligencji i Rozwoju IDS a subiektywna ocena matek. Psychologia Wychowawcza, 60(18), 145-159. DOI: 10.5604/01.3001.0014.6231
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2020). Współczesne matki a stereotyp Matki-Polki. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Janota, B., Michalska, P. (2020). Grupa Balinta w relacji lekarz–pacjent – założenia, cele i znaczenie. Psychoterapia, 3(194), 59-68. DOI: 10.12740/PT/127021
Janota, B., Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A., Janota, K. (2020). Leucopenia during paliperidone treatment in a patient with schizoaffective disorder – a case study. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 20(3), 207-209. DOI: 10.15557/PiPK.2020.0027
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A. (2020). The school readiness of six-year-old and seven-year-old children as measured by Intelligence and Development Scales (IDS) and subjective assessment of mothers. Psychologia Rozwojowa, 25(2), 43-58. DOI: 10.4467/20843879PR.20.011.12266
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A. (2020). System wartości polskich kierowców a bezpieczeństwo na drodze. Raport z badań. Medycyna Pracy, 71(2), 137-152. DOI: https://doi.org/10.13075/mp.5893.00904
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2019). Nagradzani, nie karani - przejawy współczesnego mitu wychowawczego w przekonaniach i deklarowanych zachowaniach matek małych dzieci. W: H. Liberska, A. Malina, D. Suwalska-Barancewicz (red.). Codzienne i niecodzienne zmagania zwykłych ludzi (ss.97-109). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Janota, B., Roganovic, G., Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A., Janota, K. (2019). Description of leucopenia case in the course of paliperidone treatment. European Psychiatry, 565, 5712.
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2019). Nagroda, informacja czy wyraz radości, czyli dlaczego matki chwalą swoje dzieci? Warszawa: Difin.
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2018). Użyteczność źródeł wiedzy o wychowaniu w opiniach matek małych dzieci. Wychowanie w Rodzinie, tom XVII, 1, 241-258.
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A., Wójtowicz-Szefler, M. (2018). Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych. W: M. Wójtowicz-Szefler (red.). Dzieci przedwcześnie urodzone. Możliwości wsparcia i pomocy (ss.168-184). Warszawa: Difin.
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A., Trempała, J. (2018). School readiness of preschool children:are six-year-old-children ready for education? Polskie Forum Psychologiczne, 23 (1), 78-101. DOI: 10.14656/PFP20180106.
Szymanik-Kostrzewska, A., Michalska, P. (2017). "Just love me". Popularity of upbringing myth about the love able to replace upbringing among mothers of young children. Edukacja Humanistyczna, 36, 1, 133-143.
Michalska, P., Szymanik-Kostrzewska, A., Gurba, E., Trempała, J. (2016). Rozwój myślenia w dorosłości: o sposobach badania rozumowania postformalnego w codziennych sytuacjach. Psychologia Rozwojowa, 21, 2, 55-71.DOI: 10.4467/20843879PR.16.010.5088.
Michalska, P., Zając-Lamparska, L. (2015). The measurement of cognitive style reflection-impulsivity in the adulthood - results of own study. Polskie Forum Psychologiczne, XX, 4, 573-588. DOI: 10.14.656/PFP20150408.
Michalska, P. (2015). Rozumowanie sylogistyczne ludzi dorosłych. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Michalska, P. (2015). Poziom i strategie rozwiązywania zadań wymagających rozumowania sylogistycznego o treści formalnej i życiowej w okresie wczesnej, średniej i późnej dorosłości. Psychologia Rozwojowa, 20, 3, 53-62. DOI: 10.4467/2084387PR.15.017.3806
Michalska, P., Trempała, J., Szymanik, A., Skawińska, U. (2012). Ways thinking of adolescents in solving everyday problems. W: H. Liberska (red.). Current psychosocial problems - in traditional and novel approaches. Vol. 2 (49-70). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Mrozińska, P. (2012). Zmiany w funkcjonowaniu elementarnych i złożonych procesów poznawczych w późnej dorosłości. W: D. Seredyńska (red.). Uczestnictwo społeczne w średniej i późnej dorosłości-wymiar teoretyczny i praktyczny (69-81). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Trempała, J., Mrozińska, P. (2011). Problem solving in late adulthood. W: H. Liberska (red.). Current psychosocial problems: in traditional and novel approaches (101-118). Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Mrozińska, P. (2009). Doświadczenie samotności małżonków i radzenie sobie z nim, Psychologia Rozwojowa, 14, 3, 89-100.
Pełen wykaz publikacji dostępny pod adresem: http://bibliografia.ukw.edu.pl/cgi-bin/expertus.exe