prof. dr hab. Kostyło Piotr MarekWykaz prowadzonych zajęć
W semestrze letnim w roku akademickim 2019/2020 zajęcia realizowane są w formie zdalnej. Kontakty ze studentami odbywają się za pomocą różnych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych, nie widujemy sie twarzą w twarz. W związku z tym kluczowe jest przekazywanie studentom materiałów, na podstawie których mogą przygotowywać się do zaliczeń i egzaminów.
Spośród prowadzonych przeze mnie zajęć na pierwszym miejscu wymieniam Filozofię edukacji.
Studia stacjonarne: zagadnienia
1. Trzy paradygmaty filozofii edukacji: premodernistyczny, modernistyczny i postmodernistyczny (punkt widzenia klasycznego liberalizmu);
2. Główne obszary filozofii edukacji w tradycji analitycznej;
3. Filozofia Bildung jako podstawa koncepcji samokształcenia w historii;
4. Filozofia Liberal education jako warunek poszerzania horyzontów umysłowych;
5. Rekonstrukcjonizm społeczny - wzajemność oddziaływań edukacji i kultury;
Studia niestacjonarne: zagadnienia
1. Trzy paradygmaty filozofii edukacji: premodernistyczny, modernistyczny i postmodernistyczny (punkt widzenia klasycznego liberalizmu);
2. Dobra robota i rola planu w działaniu (także pedagogicznym);
3. Edukacja jako siła - rekonstrukcjonizm społeczny i obszary graniczne edukacji;
4. Koncepcja Bildung i jej aktualność pedagogiczna;