dr Pokrywka RafałPublikacje
Publikacje książkowe
Współczesna powieść niemieckojęzyczna, Kraków: Universitas 2018.
(z Lucyną Wille) Realistische Einführung in die Literaturwissenschaft, Jarosław: Wydawnictwo PWSTE 2011.
Redakcje
Der Liebesroman im 21. Jahrhundert, Würzburg: Königshausen & Neumann 2017.
Artykuły
Genres als Feldformationen. Fallbeispiel Science-Fiction nach 2000, [w:] Doing Genre. Praxeologische Perspektiven auf Gattungen und Gattungsdynamiken, red. A. Gencarelli, Berlin 2024, s. 215-236.
Olga Tokarczuk and Daniel Kehlmann: Genres, Themes, Languages, and Positions in the Literary Field, [w:] Olga Tokarczuk: Comparative Perspectives, red. J. Lipski, L. Wiśniewska, New York 2023, s. 17-29.
Three Visions of Humanity in Extraterrestrial Ecosystems: Klein, Kosik, Skåden, "Porównania", nr 31/2022, s. 133-142.
Strategie przewartościowań gatunkowych na przykładzie recepcji literatury fantasy, "Teksty Drugie", nr 1/2022, s. 297-311.
Einführung und Modifikation von Genrebegriffen als Wertungsstrategien im literarischen Feld, "Journal of Literary Theory", nr 15 (1-2)/2021, s. 30-52.
Der nackte Körper in der deutschsprachigen Literatur am Ende des 19. und am Anfang des 21. Jahrhunderts, "Wiek XIX", nr 14/2021, s. 285-301.
Der ironische Modus im aktuellen Liebesroman, "Transfer. Reception Studies", nr 5/2020, s. 181-199.
Rhetorik der Genrewertung in Zeiten der Enthierarchisierung, [w:] Literarisierung der Gesellschaft im Wandel. Koordinaten der Gegenwartsprosa, red. J. Ławnikowska-Koper, A. Majkiewicz, Göttingen 2020, s. 223-236.
Familien- und Generationenroman als Wertungsbegriffe. Österreichische Texte in der professionellen Rezeption, [w:] Literatur JETZT. Sechs Perspektiven auf die zeitgenössische österreichische Literatur, red. A. Bosse, E. Lenhart, Klagenfurt 2020, s. 15-39.
Zwischen Stigmatisierung und Normalität. Positionen interkultureller Autor_innen im literarischen Feld (Kim, Flašar, Rabinovici, Stavarič), "Studia Germanica Posnaniensia", nr 40/2019, s. 101-114.
Współczesne robinsonady w literaturze niemieckojęzycznej, "Porównania", nr 2/2019, s. 63-81.
Überlebende der Zukunft. Wertewandel angesichts spekulativer Katastrophen im Gegenwartsroman, [w:] Werte und Paradigmen zwischen Wandel und Kontinuität. Literatur- und sprachwissenschaftliche Perspektiven, red. A. Rutka, M. Szulc-Brzozowska, Göttingen 2019, s. 185-199.
Andrzej Stasiuk w literackim krajobrazie Niemiec, [w:] Miejsca, ludzie, opowieści. O twórczości Andrzeja Stasiuka, red. M. Rabizo-Birek, M. Zatorska, D. Niezgoda, Rzeszów 2018, s. 259-273.
Der polnische Aufstieg in die Weltliteratur: Stasiuk, Bator, Masłowska, [w:] Slavische Literaturen der Gegenwart als Weltliteratur - Hybride Konstellationen, red. D. Hitzke, M. Finkelstein, Innsbruck 2018, s. 127-146.
Drei Metaphern des Exils im neuesten deutschsprachigen Roman: "Gehen, ging, gegangen" von Jenny Erpenbeck, "Ohrfeige" von Abbas Khider, "Das Mädchen mit dem Fingerhut" von Michael Köhlmeier, "Tematy i Konteksty", nr 7/2017, s. 412-425.
Der literaturwissenschaftliche Kampf um den Liebesroman, [w:] Der Liebesroman im 21. Jahrhundert, red. R. Pokrywka, Würzburg 2017, s. 13-30.
Die Macht der Marke und ihre Grenzen im Transfer der deutschsprachigen Literatur ins polnische literarische Feld des 21. Jahrhunderts, "Aussiger Beiträge", nr 10/2016, s. 47-62.
Demityzacja XIX wieku we współczesnej powieści niemieckojęzycznej, "Wiek XIX", rok IX/2016, s. 549-565.
Polska recepcja niemieckojęzycznej powieści o miłości XXI wieku, "Transfer. Reception Studies", nr 1/2016, s. 155-173.
Bestsellery nieczytane. Polska recepcja powieści Daniela Kehlmanna, Wolfa Haasa i Daniela Glattauera, [w:] Zrozumieć obcość. Recepcja literatury niemieckojęzycznej w Polsce po 1989 roku, red. M. Wolting, S. Wolting, Kraków 2016, s. 135-158.
Temperaturen des Begehrens als konventionelle Metaphern im Hard-Core-Liebesroman, "Studia Germanica Posnaniensia", nr 36/2015, s. 159-174.
Autobiografizm(y) Miłosza - metody badań, konflikty interpretacji, "Świat i Słowo", nr 2/2015, s. 135-145.
Fünf Lesekonventionen des Generationenromans, "Acta Germanica: German Studies in Africa", nr 43/2015, s. 187-197.
Drei autobiografische Dimensionen der Essayistik von Czesław Miłosz, "Studia Germanica Gedanensia", nr 32/2015, s. 113-121.
Gewalt und Irritation: Ein Versuch über den "Kameramörder" von Thomas Glavinic, "Colloquia Germanica Stetinensia", nr 23/2014, s. 101-117.
Prag und Wien aus der Zwergenperspektive. Rilkes "König Bohusch" und Canettis "Blendung" im topographischen Diskurs, [w:] Literarische Topographien in Ostmitteleuropa bis 1945, red. E. Nowikiewicz, Frankfurt am Main 2014, s. 63-76.
Der Generationenroman als Figuration historischer Übergänge. Arno Geigers "Es geht uns gut", "Studia Germanica Posnaniensia", nr 34/2013, s. 149-161.
Powieść autobiograficzna – kariera pojęcia, "Tematy i Konteksty", nr 3/2013, s. 164-181.
Problemy tożsamości autobiograficznej. Günter Grass „Przy obieraniu cebuli”, [w:] Literatura lekturą i doświadczeniem próbowana, czyli Zbigniewa Światłowskiego germanistyka prometejska, red. G. Jaśkiewicz, J. Wolski, Rzeszów 2013, s. 215-224.
Transkarpackie odyseje. "Taksim" Andrzeja Stasiuka, [w:] Od Galicji do Euroregionu Karpackiego. Historia-Społeczeństwo-Polityka-Gospodarka, red. A. Olejko i in., Raciborsko 2012, s. 163-172.
Między autobiografią i apologią: "Baltazar" Sławomira Mrożka, "Podkarpackie Forum Filologiczne. Seria: Literatura i Kultura", 2011, s. 123-132.
Obrazy raju dzieciństwa w "Dolinie Issy" Czesława Miłosza i "Ocalonym Języku" Eliasa Canettiego, [w:] Horyzonty metodologii. Prace teoretyczno-metodologiczne doktorantów literaturoznawców Uniwersytetu Rzeszowskiego, red. O. Weretiuk, A. Cybulska, Rzeszów 2010, s. 193-208.
Witold Gombrowicz als Verfasser und Held seines Tagebuchs, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna: Studia Germanica Resoviensia", nr 8/61/2010, s. 57-66.
Elias Canetti w swoich "Zapiskach", "Fraza", nr 1-2/2009, s. 138-147.
Wielokulturowość w autobiografii Eliasa Canettiego, [w:] Pogranicze kulturowe (odrębność – wymiana – przenikanie – dialog), red. O. Weretiuk, J. Wolski, G. Jaśkiewicz, Rzeszów 2009, s. 343-350.
Wymazywanie mitu. Austria w autobiografii Thomasa Bernharda, [w:] Między innymi. Prace polonistyczne studentów i doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego, red. M. Stanisz, W. Maryjka, M. Żmuda, Rzeszów 2009, s. 31-40.
Zur Intertextualität autobiografischer Schriften, [w:] Świat Słowian w języku i kulturze IX. Literaturoznawstwo, red. E. Komorowska, Ż. Kozicka-Borysowska, A. Krzanowska, Szczecin 2008, s. 102-110.
Recenzje
Dekonstrukcja stereotypu a zrozumienie obcości (recenzja: Deutschland- und Polenbilder in der Literatur nach 1989, red. C. Gansel, M. Wolting, Göttingen 2015), "Tematy i Konteksty", nr 7/2017, s. 542-552.
Historia literatury austriackiej między prawdą faktów a subiektywnym wyborem (recenzja: K. Zeyringer, H. Gollner: Eine Literaturgeschichte: Österreich seit 1650, Innsbruck 2012), "Pamiętnik Literacki", nr 2/2017, s. 252-260.
Recenzja: Katarzyna Lukas, Obraz świata i konwencja literacka w przekładzie. O niemieckich tłumaczeniach dzieł Adama Mickiewicza, Wrocław 2008, "Pamiętnik Literacki", nr 3/2010, s. 171-177.
Zapiski Canettiego (Elias Canetti, Tajemne serce zegara, Sejny 2007), "Fraza", nr 3/2007, s. 315-317.
Eseje
Społeczeństwo zmęczenia, "NN6T. Notes na 6 tygodni", nr 154/2024, s. 132-139.
Zbyt martwi, aby żyć - zbyt żywi, aby umrzeć, [w:] Byung-Chul Han, Społeczeństwo zmęczenia i inne eseje, tłum. R. Pokrywka, M. Sutowski, Warszawa 2022, s. 7-11.
Wszystko daje nam kopalnia. Thiers, dystopia, literatura zmęczenia, "Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej", nr 2/2020, s. 152-161.
Miłosne palimpsesty (Anne Weber, Monique Schwitter, Uwe Timm), "Fraza", nr 3-4/2017, s. 266-275.
Dwie sztuki o terroryzmie, "Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej", nr 10/2017, s. 152-161.
Powieści epoki post-nihilizmu (Juli Zeh, Clemens J. Setz), "Fraza", nr 1-2/2017, s. 240-247.
Przypowieść o niezrozumiałym języku (Michael Köhlmeier), "Fraza", nr 4/2016, s. 276-280.
Pisać o miłości - po niemiecku (Martin Walser), "Fraza", nr 3/2016, s. 244-248.
Pisać o miłości - po niemiecku (Feridun Zaimoglu), "Fraza", nr 1-2/2016, s. 267-272.
Wizerunek a literatura (Thomas Glavinic, Marlene Streeruwitz), "Fraza", nr 4/2015, s. 270-275.
W obronie pozycji absurdalnej (Wolf Haas), "Fraza", nr 3/2015, s. 281-283.
Total(itar)na autoironia (Timur Vermes), "Fraza", nr 1-2/2015, s. 259-263.
W piwnicy, "Twórczość", nr 7/2015, s. 134-139.
Fatum przez duże F (Daniel Kehlmann), "Fraza", nr 4/2014, s. 237-241.
Z trupem na Parnas (Thomas Glavinic), "Fraza", nr 3/2014, s. 252-256.
Podróż ubogich do fabryki śmierci (Thomas Bernhard, David Wagner), "Fraza", nr 1-2/2014, s. 272-275.
Pisać o miłości - po niemiecku (Daniel Glattauer, Martin Walser), "Fraza", nr 4/2013, s. 210-214.
Przebłysk hiperboli - Robert Schneider, "Fraza", nr 3/2013, s. 283-288.
Sława Daniela Kehlmanna, "Fraza", nr 1-2/2013, s. 272-279.
Tłumaczenia
Byung-Chul Han, Społeczeństwo zmęczenia i inne eseje, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2022 (z Michałem Sutowskim).
Byung-Chul Han, Kryzys narracji i inne eseje, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2024.