prof. dr hab. Leppert RomanWykaz wypromowanych doktorów
Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy nadała stopień naukowy doktora Agnieszce Kleina na posiedzeniu w dniu 13.12.2011 r. Rada podjęła także uchwałę o wyróżnieniu pracy doktorskiej. Publiczna obrona pracy doktorskiej Mgr Agnieszki Kleina: Edukacyjne koncepcje modyfikowania stereotypów narodowych Polaka i Niemca (data otwarcia przewodu: 23.09.2008 r.; recenzent koncepcji: Prof. dr hab. Teresa Hejnicka-Bezwińska) odbyła się 29.11.2011 r. przed Komisją Doktorską w zakresie pedagogiki WPiP UKW w Bydgoszczy. Recenzentami rozprawy byli: Prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski z APS w Warszawie oraz Prof. zw. dr hab. Teresa Hejnicka-Bezwińska z UKW w Bydgoszczy. W 38 konkursie projektów badawczych organizowanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Mgr Agnieszka Kleina uzyskała grant promotorski na realizację tego tematu badawczego (projekt nr N N106 2467 38).
Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy nadała stopień naukowy doktora Justynie Spychalskiej-Stasiak na posiedzeniu w dniu 13.05.2014 r. Publiczna obrona pracy doktorskiej Mgr Justyny Spychalskiej-Stasiak: Konstruowanie wiedzy naukowej o fenomenie ludzkiej płci (data otwarcia przewodu: 10.11.2009 r.; recenzent koncepcji: Prof. dr hab. Teresa Hejnicka-Bezwińska) odbyła się 6.05.2014 r. przed Komisją Doktorską w zakresie pedagogiki WPiP UKW w Bydgoszczy. Recenzentami rozprawy byli: Dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik prof. nadzw. UAM w Poznaniu, Prof. dr hab. Teresa Hejnicka-Bezwińska z UKW w Bydgoszczy. W 39 konkursie projektów badawczych organizowanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Mgr Justyna Spychalska-Stasiak uzyskała grant promotorski na realizację tego tematu badawczego (projekt nr N N106 2750 39).
Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy nadała stopień naukowy doktora Monice Stachowicz-Piotrowskiej na posiedzeniu w dniu 13.10.2015 r. Publiczna obrona rozprawy doktorskiej Mgr Moniki Stachowicz-Piotrowskiej: Opinie i oceny dotyczące agresji i przemocy w szkole a poziom rozwoju sądów moralnych nauczycieli gimnazjów (data otwarcia przewodu: 09.06.2009 r., recenzent koncepcji: Prof. dr hab. Ewa Filipiak) odbyła się 12.10.2015 r. przed Komisją Doktorską w zakresie pedagogiki WPiP UKW w Bydgoszczy. Recenzentami rozprawy byli: Prof. dr hab. Józef Górniewicz z UWM w Olsztynie, Prof. dr hab. Ewa Filipiak z UKW w Bydgoszczy.
Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy nadała stopień naukowy doktora Ninie Woderskiej na posiedzeniu w dniu 14.03.2017 r. Publiczna obrona rozprawy doktorskiej Mgr Niny Woderskiej: Recepcja idei dawstwa narządów ex mortuo do transplantacji przez adolescentów w aspekcie edukacyjnym (data otwarcia przewodu: 10.02.2015 r., recenzent koncepcji: Dr hab. Piotr Kostyło prof. nadzw.) odbyła się 28.02.2017 r. przed Komisją Doktorską w zakresie pedagogiki WPiP UKW w Bydgoszczy. Recenzentami rozprawy byli: Dr hab. Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz prof. nadzw. UŚ w Katowicach, Dr hab. Mirosław Kowalski prof. nadzw. UZ w Zielonej Górze. Rolę promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim pełniła Dr Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz.
Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy nadała stopień naukowy doktora Kamili Kacprzak na posiedzeniu w dniu 16.10.2018 r. Publiczna obrona rozprawy doktorskiej Mgr Kamili Kacprzak: Sensy i znaczenia nadawane przez adolescentów ich doświadczeniom bycia w związkach uczuciowych (data otwarcia przewodu: 1.07.2015 r.; recenzent koncepcji: Dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik prof. UKW.) odbyła się 1.10.2018 r. przed Komisją Doktorską w zakresie pedagogiki WPiP UKW w Bydgoszczy. Recenzentami rozprawy były: Dr hab. Barbara Jankowiak z UAM w Poznaniu, Dr hab. Edyta Zierkiewicz prof. nadzw. UWr. Rolę promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim pełniła Dr Renata Wawrzyniak-Beszterda z Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu. Doktorantka uzyskała stypendium doktorskie w ramach konkursu Etiuda 4 organizowanego przez Narodowe Centrum Nauki w 2016 roku oraz stypendium Prezydenta Bydgoszczy w 2017 roku.
Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy nadała stopień naukowy doktora Monice Chodyna-Santus na posiedzeniu w dniu 30.09.2019 r. Rada podjęła także uchwałę o wyróżnieniu pracy doktorskiej. Publiczna obrona rozprawy doktorskiej Mgr Moniki Chodyna-Santus: Reprezentacje dysleksji w dziennikach opinii w Polsce i Wielkiej Brytanii w latach 2010 - 2015 (na przykładzie Gazety Wyborczej i The Guardian) (data otwarcia przewodu: 5.07.2016 r., recenzent koncepcji: Dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik prof. UKW) odbyła się 27.09.2019 r. przed Komisją Doktorską w zakresie pedagogiki WPiP UKW w Bydgoszczy. Recenzentami rozprawy były: Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis z UMCS w Lublinie, Dr hab. Justyna Dobrołowicz z UJK w Kielcach. Rolę promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim pełniła Dr Amelia Krawczyk-Bocian.
Następujące osoby miały/mają otwarte przewody doktorskie i przygotowywały/przygotowują rozprawy pod moim kierunkiem:
Mgr Violetta Tyborowska: Nauczycielskie koncepcje kształcenia uczniów zdolnych; data otwarcia przewodu: 17.04.2007 r.; recenzent koncepcji: Dr hab. Ewa Filipiak prof. UKW. (Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy na posiedzeniu w dniu 14.05.2013 r. zamknęła przewód doktorski Mgr Violetty Tyborowskiej z powodu niezłożenia w terminie rozprawy doktorskiej).
Mgr Agata Przybysz: Studenckie strategie radzenia sobie z czasem (na przykładzie studentów UKW); data otwarcia przewodu: 08.07.2008 r.; recenzent koncepcji: Dr hab. Ewa Kubiak-Szymborska prof. UKW. (Rada Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy na posiedzeniu w dniu 14.10.2014 r. zamknęła przewód doktorski Mgr Agaty Przybysz z powodu niezłożenia w terminie rozprawy doktorskiej).
Mgr Magdalena Pluta: Sensy i znaczenia nadawane przez adolescentów ich doświadczeniom związanym z chorobą nowotworową; data otwarcia przewodu: 16.04.2019 r.; recenzent koncepcji: Dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik prof. uczelni, promotor pomocniczy: Dr Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz.
Byłem recenzentem w postępowaniach o tytuł naukowy profesora:
Dra hab. Andrzeja Murzyna z Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego - filia w Cieszynie, postępowanie przeprowadzał Wydział Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Dra hab. Zbigniewa Kruszewskiego z Szkoły Wyższej Pawła Włodkowica w Płocku, postępowanie przeprowadzał Wydział Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu.
Dra hab. Tomasza Gmerka z Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, postępowanie przeprowadzał macierzysty Wydział Kandydata
Byłem recenzentem w przewodach habilitacyjnych:
Dr hab. Barbara Ciżkowicz: Wyuczona bezradność młodzieży, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2009, ss. 238 (recenzent w przewodzie habilitacyjnym wyznaczony przez Radę Wydziału, kolokwium habilitacyjne odbyło się 14.12.2010 r. przed Radą Naukową Wydziału Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy).
Dr hab. Sławomir Futyma: Edukacja wobec zmysłowej natury człowieka. Od unilateralności do komplementarności, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2012, ss. 218 (recenzent w przewodzie habilitacyjnym wyznaczony przez Centralną Komisję ds. Stopni i Tytułów, kolokwium habilitacyjne odbyło się 11.03.2014 r. przed Radą Naukową Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu).
Dr hab. Edyta Zierkiewicz: Prasa jako medium edukacyjne. Kulturowe reprezentacje raka piersi w czasopismach kobiecych, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, ss. 497 (recenzent w przewodzie habilitacyjnym wyznaczony przez Centralną Komisję ds. Stopni i Tytułów, kolokwium habilitacyjne odbyło się 21.05.2014 r. przed Radą Naukową Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego).
Dr Anna Zawada: Aspiracje życiowe młodzieży w środowisku kulturowo zróżnicowanym, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków - Katowice 2013 (recenzent w przewodzie habilitacyjnym wyznaczony przez Centralną Komisję ds. Stopni i Tytułów, kolokwium habilitacyjne odbyło się 16.10.2014 r. i 1.07.2016 r. przed Radą Naukową Wydziału Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu).
Uczestniczyłem w następujących postępowaniach habilitacyjnych:
Pełniłem rolę członka komisji w postępowaniu habilitacyjnym dr Lidii Marek z Uniwersytetu Szczecińskiego, przeprowadzanym przez Wydział Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy .
Pełniłem funkcję sekretarza komisji w postępowaniu habilitacyjnym dra Tomasza Olchanowskiego z Uniwersytetu w Białymstoku, przeprowadzanym przez Wydział Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Pełniłem rolę członka komisji w postępowaniu habilitacyjnym ks. dra Jerzego Króla z PWSZ w Chełmie, przeprowadzanym przez Wydział Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu.
Pełniłem rolę recenzenta w postępowaniu habilitacyjnym dra Edwarda Nycza z Uniwersytetu Opolskiego, przeprowadzanym przez Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym dra Mirosława Kowalskiego z Uniwersytetu Zielonogórskiego, przeprowadzanym przez Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie.
Pełniłem funkcję sekretarza komisji w postępowaniu habilitacyjnym dra Przemysława Grzybowskiego z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy przeprowadzanym przez Wydział Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Pełniłem rolę recenzenta w postępowaniu habilitacyjnym dra Pawła Zielińskiego z Akademii Jana Długosza w Częstochowie, przeprowadzanym przez Wydział Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Pełniłem rolę recenzenta w postępowaniu habilitacyjnym dr Natalii Walter z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, przeprowadzanym przez Wydział Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym Dr Anety Rogalskiej-Marasińskiej z Uniwersytetu Łódzkiego, przeprowadzanym przez Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ.
Pełniłem rolę recenzenta w postępowaniu habilitacyjnym Dra Michała Klichowskiego z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, przeprowadzanym przez Wydział Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym Dr Elżbiety Płóciennik z Uniwersytetu Łódzkiego, przeprowadzanym przez Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym Dra Zbigniewa Babickiego z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, przeprowadzanym przez Wydział Nauk Pedagogicznych APS w Warszawie.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym Dr Darii Hejwosz-Gromkowskiej z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, przeprowadzanym przez Wydział Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym Dr Urszuli Kempińskiej z Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, przeprowadzanym przez Radę Dyscypliny Pedagogika na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Pełniłem rolę przewodniczącego komisji w postępowaniu habilitacyjnym Dr Moniki Adamskiej-Staroń z Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, przeprowadzanym przez Radę Dyscypliny Pedagogika na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pełniłem rolę recenzenta w postępowaniu habilitacyjnym Dra Piotra Magiera z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, przeprowadzanym przez Radę Dyscypliny Pedagogika na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
Pełniłem rolę sekretarza w postępowaniu habilitacyjnym Dra Roberta Pawlaka (występującego w postępowaniu jako osoba fizyczna), przeprowadzanym przez Radę Dziedziny Nauk Społecznych na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Byłem recenzentem następujących rozpraw doktorskich:
Dr Jolanta Jarczyńska: Wybrane czynniki ryzyka występujące w środowisku rodzinnym a picie alkoholu w okresie adolescencji; Bydgoszcz 2005, ss. 426; promotor: Dr hab. Maria Detuła prof. UKW; publiczna obrona rozprawy odbyła się 8.11.2005 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy
Dr Małgorzata Ratajczak-Zawodna: Dyskursy kobiecości w reklamie współczesnej. Studium socjopedagogiczne; Poznań 2005, ss. 238; promotor: Prof. dr hab. Zbyszko Melosik; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 21.06.2006 r. na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu
Dr Tomasz Bajkowski: Kobiecość i męskość w percepcji współczesnej młodzieży akademickiej; Białystok 2007, ss. 205; promotor: Prof. dr hab. Jerzy Nikitorowicz; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 25.10.2007 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Dr Ewa Zawisza-Masłyk: Kompetencje społeczne gimnazjalistów i ich wychowawcze implikacje; Kraków 2007, ss. 299; promotor: Prof. dr hab. Mirosław J. Szymański; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 13.03.2008 r. w Instytucie Nauk o Wychowaniu Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie.
Dr Katarzyna Grabianowska: Rola blogów w internetowej komunikacji młodzieży gimnazjalnej; Toruń 2011, ss. 336; promotor: Prof. zw. dr hab. Bronisław Siemieniecki; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 10.10.2011 r. na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu.
Dr Joanna Minta: Przesilenia życiowe w konstruowaniu kariery. Przesłania dla poradnictwa; Wrocław 2011, ss. 308 (plus załącznik zawierający transkrypcje wywiadów; promotor: Dr hab. Bożena Wojtasik prof. DSW; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 19.04.2012 r. na Wydziale Nauk Pedagogicznych DSW we Wrocławiu.
Dr Monika Lewicka: Hierarchia wartości studentów a ich poglądy na życie małżeńsko-rodzinne i jego alternatywne formy (na przykładzie studentów bydgoskich uczelni); Bydgoszcz 2011, ss. 455; promotor: Dr hab. Mariusz Cichosz prof. UKW; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 4.02.2013 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Dr Jolanta Spychalska-Kamińska: Idolatria młodzieży w okresie wczesnej adolescencji i wybrane czynniki różnicujące poziom idolizowania; Bydgoszcz 2014, ss. 332; promotor: Dr hab. Ewa Kubiak-Szymborska prof. UKW; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 12.05.2014 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Dr Małgorzata Wiśniewska: Kultura organizacyjna zespołów nauczycielskich oraz dyrektorów szkół na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego, Bydgoszcz 2014, ss. 342; promotor: Prof. dr hab. Ewa Filipiak; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 13.10.2014 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Dr Maja Łoś: Wspomaganie rozwoju psychospołecznego uczniów klas pierwszych gimnazjum; Bydgoszcz 2014, ss. 357 (plus załączniki i prezentacja multimedialna); promotor: Prof. dr hab. Maria Deptuła; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 27.10.2014 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Dr Jolanta Wójcik: Przemoc w rodzinie a zachowania patologiczne uczniów gimnazjum, Olsztyn 2014, ss. 322; promotor: Prof. dr hab. Józef Górniewicz; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 14.01.2015 r. na Wydziale Nauk Społecznych UWM w Olsztynie.
Dr Magdalena Kucińska-Głogowska: Studia i studenci III stopnia w zakresie pedagogiki w procesie zmian, Bydgoszcz 2016, ss. 222; promotor: Prof. dr hab. Teresa Hejnicka-Bezwińska, publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 13.12.2016 r. na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UKW w Bydgoszczy.
Dr Agata Łopatkiewicz: Współczesna pedagogika polska w perspektywie problematyki paradygmatu. Studium teoretyczne, Kraków 2017, ss. 487; promotor: Dr hab. Bogusław Bieszczad, publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 7.12.2017 r. w Instytucie Pedagogiki UJ w Krakowie.
Dr Michał Marciniak: Społeczne funkcje wychowania fizycznego na poziomie szkolnictwa wyższego w Stanach Zjednoczonych i w Polsce (studium z pedagogiki porównawczej na przykładzie Uniwersytetu Notre Dame w Stanach Zjednoczonych i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Poznań 2017, ss. 293; promotor: Prof. dr hab. Zbyszko Melosik, publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 31.01.2018 r. na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Dr Tomasz Juńczyk: Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej. Studium teoretyczno-empiryczne, Poznań 2018, ss. 260; promotor: Dr hab. Sławomir Banaszak, prof. nadzw., publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 10.12.2018 r. na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Dr Dagmara Alicja Ratajczak-Parzyńska: Symbol jako kategoria dydaktyczna. Aplikacja filozoficznej teorii symbolu w kształceniu humanistycznym, Warszawa 2019, ss. 304; promotor: Dr hab. Bogusław Milerski prof. nadzw., publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 19.06.2019 r. na Wydziale Nauk Pedagogicznych APS w Warszawie.
Dr Paulina Hryniewicz-Kowalska: Transformatywne uczenie się nauczycieli nauczania indywidualnego. Studium zawodowych doświadczeń pedagogów, Wrocław 2019, ss. 206 plust transkrypcje wywiadów; promotor: dr hab. Ewa Kurantowicz prof. DSW; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 23.06.2020 r. w Dolnośląskiej Szkole Wyższej.
Dr Adam Konopnicki: Wykluczenie, inkluzja i emancypacja we współczesnym cyfrowym świecie, Dąbrowa Górnicza 2020, ss. 354; promotor: prof. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz; publiczna obrona rozprawy doktorskiej odbyła się 21.12.2020 r. w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
Recenzowałem koncepcje rozpraw doktorskich:
Mgr Jolanty Spychalskiej nt.: Idolatria młodzieży w okresie wczesnej adolescencji i wybrane czynniki różnicujące poziom idolizowania, Bydgoszcz 2009, ss. 79; przygotowywanej pod kierunkiem Dr hab. Ewy Kubiak-Szymborskiej prof. UKW.
Mgr Moniki Lewickiej nt.: Hierarchia wartości studentów a ich poglądy na zycie małżeńsko-rodzinne i jego alternatywne formy (na przykładzie studentów bydgoskich uczelni), Bydgoszcz 2010, ss. 97; przygotowywanej pod kierunkiem Dra hab. Mariusza Cichosza prof. UKW.
Mgr Żanety Freund nt.: Socjalizacja i jej nieprawidłowości w rodzinach pochodzenia a zabójstwa partnerów życiowych, Bydgoszcz 2010, ss. 100, przygotowywanej pod kierunkiem Dr hab. Teresy Sołtysiak prof. UKW.
Mgr Mai Łoś nt.: Wspomaganie rozwoju psychospołecznego uczniów gimnazjum, Bydgoszcz 2011, ss. 142, przygotowywanej pod kierunkiem Dr hab. Marii Deptuły prof. UKW.
Mgr Magdaleny Kucińskiej nt.: Studia i studenci III° w zakresie pedagogiki w procesie zmian, Bydgoszcz 2011, ss. 95, przygotowywanej pod kierunkiem Prof. zw. dr hab. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej.
Mgr Małgorzaty Wiśniewskiej nt.: Specyfika kultury organizacyjnej zespołów nauczycielskich oraz kultury kierowniczej dyrektorów szkół na przykładzie miasta Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012, ss. 119, przygotowywanej pod kierunkiem Dr hab. Ewy Filipiak prof. UKW.
Mgr Marty Dobrzyniak nt.: Od doświadczania profesjonalizmu do modeli kompetencji edukatorów osób dorosłych, Bydgoszcz 2017, ss. 57, przygotowywanej pod kierunkiem Prof. dr hab. Ewy Przybylskiej.
Mgr Aleksandry Rzyskiej nt.: Reprezentacje uniwersytetu w dyskursie prasowym, Bydgoszcz 2017, ss. 120, przygotowywanej pod kierunkiem Dr hab. Heleny Ostrowickiej prof. nadzw.
Mgr Karoliny Gniazdowskiej nt.: Społeczność internetowa kobiet z SMA jako samopomocowa grupa wsparcia psychospołecznego, Bydgoszcz 2019, ss. 55, przygotowanej pod kierunkiem Dr hab. Doroty Podgórskiej-Jachnik prof. uczelni.
Mgr Aleksandry Waleckiej nt.: Świat życia codziennego młodzieży akademickiej studiującej w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2019, ss. 62, przygotowanej pod kierunkiem Dr hab. Haliny Guzy-Steinke prof. uczelni.
Mgra Roberta Rejniaka nt.: Ocena zastosowania Dialogu Motywującego w pracy z młodzieżą przejawiającą zachowania ryzykowne na przykładzie programu wczesnej interwencji FreD goes net, Bydgoszcz 2019, ss. 68 plus załączniki, przygotowanej pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Deptuły.