dr Junik Wioletta MałgorzataProjekty badawcze

dr Junik Wioletta MałgorzataProjekty badawcze

GRANTY UZYSKANE POZA UKW

  • Grant przyznany przez Radę Programową do Badań nad Problemami Związanymi z Alkoholem przy Instytucie Psychiatrii i Neurologii oraz Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie na realizację projektu badawczego pt. „Ewaluacja procesu wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci  z rodzin z problemem alkoholowym w świetlicach terapeutycznych” – 2001-2002 rok.
  • Grant promotorski przyznany przez Komitet Badań Naukowych w Warszawie na realizację projektu badawczego 5 H01F 054 21 pt. „Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci z rodzin z problemem alkoholowym w świetlicach terapeutycznych” – 2001 – 2003 pod kierunkiem dr hab. Marii Deptuły - prof. nadzw. ABKW
  • Projekt badawczy „Polsko-ukraińska współpraca naukowo-metodyczna na rzecz wspierania rozwoju  systemu profilaktyki i kształcenia specjalistów w zakresie przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży na Ukrainie” w ramach realizacji Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, zadania pn.: Współpraca zagraniczna mająca na celu rozwijanie systemu profilaktyki i kształcenia specjalistów w dziedzinie profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; umowa nr 36/56/3.5/17/DEA  zawarta dn. 21 września 2017. Okres realizacji projektu od 21 września 2017 do 15 grudnia 2019 - dofinansowanie w wysokości 443.272,97 złuzyskane od Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów na realizację zadania konkursowego 56/3.5/17/DEA; Kierownik projektu
  • Wykonawca na stanowisku konsultanta merytorycznego w okresie od 1 października 2018 do 30 września 2019 w projekcie badawczym pod nazwą: „Ewaluacja programu wczesnej interwencji FreD goes net. – czynniki zmiany”. Grant przyznany mgr Robertowi Rejniakowi doktorantowi UKW reprezentującemu Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Narkomanii przez  Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii w ramach zadania 2.3.4 pkt. 2 Narodowego Programu Zdrowia: Poszerzanie i udoskonalanie oferty i wspieranie realizacji programów wczesnej interwencji i profilaktyki selektywnej o naukowych podstawach lub o potwierdzonej skuteczności w szczególności zalecanych w ramach Systemu rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego, adresowanych do środowisk zagrożonych, w szczególności dzieci i młodzieży ze środowisk zmarginalizowanych, zagrożonych demoralizacją, wykluczeniem społecznym oraz osób używających środków odurzających, substancji psychotropowych i nowych substancji psychoaktywnych w sposób okazjonalny; wysokość alokacji 200 tys. zł.
  • Pełnienie funkcji tutora w roku akadem. 2018/2019 w projekcie NCBiR pt.: „Wykwalifikowani, aktywni, komunikatywni – absolwenci UKW” realizowanego w ramach Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (konkurs nr 1/PRK/POWER/3.1/2015) w III edycji programu dla studentów kierunku pedagogika opiekuńcza i opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną (4 zespoły – łącznie 25 osób), którego celem jest poszerzanie kompetencji studentów do radzenia sobie na rynku pracy;

GRANTY INDYWIDUALNE UCZELNIANE

1998 Przygotowywanie nauczycieli do podejmowania zadań z zakresu wczesnej profilaktyki uzależnień w Polsce i na świecie

2000  Ewaluacja psychoedukacyjnych form rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli i pedagogów

2001 Poznawanie zaburzeń zachowania dzieci z rodzin z problemem alkoholowym 

2002 Uwarunkowania skuteczności działań z zakresu wczesnej interwencji podejmowanej na rzecz dzieci z rodzin z problemem alkoholowym

2004 Diagnozowanie i wzmacnianie zasobów odpornościowych u dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym w szkole i środowisku lokalnym

2005 Pomoc dzieciom z układu ryzyka poprzez zastosowanie metody socjoterapii

2006 Destrukcyjne wzory zachowania u dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i ich modyfikacja 

2007 Ewaluacja działalności świetlic socjoterapeutycznych

2008 Rozpoznawanie zjawiska resilience u dzieci rodziców uzależnionych

2009 Pozytywna adaptacja dzieci z grup zwiększonego ryzyka

2010 Wzmacnianie reziliencji u uczniów z grup ryzyka poprzez budowanie pozytywnego klimatu szkoły

INNE:

Pełnienie funkcji tutora w projekcie NCBiR pt.: „Wykwalifikowani, aktywni, komunikatywni – absolwenci UKW” realizowanego w ramach Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (konkurs nr 1/PRK/POWER/3.1/2015) w I, II i III edycji programu dla studentów kierunku pedagogika opiekuńcza i opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną;