dr Wójtowicz-Szefler Małgorzata BarbaraProjekty badawcze

dr Wójtowicz-Szefler Małgorzata BarbaraProjekty badawcze

Od grudnia 2023 członek zespołu realizującego projekt w ramach konkursu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Nauka dla Społeczeństwa II” pt.: APPA – Akademicka Pomoc Psychologiczna dla Artystów, którego kierownikiem jest dr Anna Antonina Nogaj. Kwota dofinansowania projektu to: 1 588 834 zł brutto. Projekt APPA koncentruje się na diagnozie potrzeb rozwojowych oraz trudności i przeciążeń psychicznych studentów i nauczycieli akademickich polskich uczelni artystycznych (moje główne zadanie) oraz rozpoznanie aktualnego stanu organizacji akademickiej pomocy psychologicznej, specyficznych uczelni artystycznych, oczekiwań co do zakresu wsparcia psychologicznego artykułowanego zarówno przez studentów, jak i przez nauczycieli akademickich – artystów (zadania wszystkich członków zespołu). Naukowym efektem badań będzie opracowanie projektu APPA z modelowymi rozwiązaniami systemowymi w zakresie organizacji pomocy psychologicznej w środowisku akademickim, uwzględniającej specyfikę wyższego szkolnictwa artystycznego. Efektem realizacji projektu APPA będzie także seria publikacji zarówno o charakterze artykułów naukowych, jak i w formie monografii pt. Optymalizacja Akademickiej Pomocy Psychologicznej w polskich uczelniach artystycznych.


2023                                Realizacja projektu wraz z dr Moniką Deją w ramach Inkubatora Włącznik Innowacji "uWAŻNE DZIECKO Scenariusze zajęć profilaktycznych i terapeutycznych dla dzieci przedszkolnych z problemami uwagi."

 

2022-2023                      Kierownik projektu badawczo-rozwojowego realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, nabór nr RPMP.01.02.03-IP.01-12-009/21, pod nazwą: Opracowanie i wdrożenie innowacyjnej usługi w zakresie prowadzenia warsztatów profilaktycznych z tematu zdrowia psychicznego nastolatków wspomaganej systemem ewaluacyjnym. Projekt relizowany wraz z dr Izabelą Grzankowską i dr Moniką Deją. 


2021                                Realizacja projektu wraz z dr Moniką Deją w ramach Inkubatora Włącznik Innowacji "Opracowanie projektów zabawek terapeutycznych wydrukowanych na drukarce 3D oraz scenariuszy zajęć terapeutycznych dla dzieci przedwcześnie urodzonych" - Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu.


2021                                Udział w projektrach badawczych realizowanych przez Instytutu Psychologii UKSW nt." Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną: obszar osobowościowy, POWR.02.10.00-00-9003/17, a także obszar emocjonalno-społeczny, POWR.02.10.00-00-9004/17". Projekty realizowane są w ramach konkursu nr POWR.02.10.00-IP.02-00-009/17 Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty Oś II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020


2020                                 Udział w projekcie "Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży" - realizowanym przez Instytut Badań Edukacyjnych IBE we współpracy z  SWPS Uniwersytetem Humanistycznospołecznym w ramach projektu POWER.02.10.00-00-9002/17-00 finansowanego przez Ministerstwo Edukacji narodowej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach II Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. 

 

2020                                 Współpraca nad przygotowaniem książeczki edukacyjnej “Czym jest koronawirus? Przewodnik dla dzieci” na zamówienie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. Wydawcą materiałów jest Polska Press Sp. z o.o. Oddział w Bydgoszczy. Książeczka została zrealizowana na potrzeby aktualnej sytuacji epidemicznej i ma pomóc dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zrozumieć nurtujący problem koronawirusa, a także zaopatrzyć dzieci w różne sposoby radzenia sobie z nim.


2019-2020                      Członek zespołu NeuroPlay Kids przygotowującego projekt badawczo-rozwojowy B+R dotyczący stworzenia  gry treningowej z możliwością diagnozy i terapii EEG-BIOFEEDBACK dla dzieci z zaburzeniami neuropsychologicznymi, pozwalającej na wykorzystanie rozbudowanego systemu gamifikacji, zwiększającego zaangażowanie młodych pacjentów w proces terapeutyczny – projekt w trakcie przygotowywania, Mysłowice, 2019-2020 (pdf)


2019                                 Projekt badawczy Adaptacja i normalizacja na ogólnopolskiej próbie dzieci w wieku 6-16 lat narzędzi badawczych:  SKala Inteligencji Wechslera dla Dzieci  WISC-V; Bateria testów do badania kompetencji komunikactjnych LCTB, a także kwestionariuszy SPO i SWS  prowadzony przez Parcownię TRestów Psychologicznych PTP w Warszawie – wykonawca


2017/2018                         Współpraca nad przygotowaniem przedsięwzięcia badawczego pt. Opracowanie innowacyjnej gry terapeutyczno-rehabilitacyjnej dla dzieci w wieku 3-6 lat z zaburzeniami w rozwoju lub zagrożonych niepełnosprawnością z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Projekt złożony w Narodowym Centrum Badan i Rozwoju w ramach konkursu 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane dla przedsiębiorstwa” – konkurs typu „Szybka ścieżka” – konkurs rozstrzygnięty negatywnie.

 

2017                                 Udziałw projekcie "Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej na podstawie Modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych TROS-KA"  organizaowanym przez Ośrodek Rozowju Edukacji ORE w Warszawie. 


2015                           Udział w przygotowaniu projektu oraz wykonawca projektu POWER 3.1. nt: Kompetencje interkulturowego działania u nauczycieli i kandydatów na nauczycieli w latach 2015-2020., Kierownik projektu :dr Iwona Strachanowska


2014-2015                         Projekt badawczy „Uwarunkowanie umiejętności komunikacyjnych dziecka  – badanie trafności i rzetelności narzędzi Skala Prognoz Edukacyjnych oraz Kwestionariusz Rozwoju Dziecka i Kwestionariusz Ryzyka Rodzinnego Wystepowania dysleksji "  Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie – wykonawca


2014-2015                         Projekt badawczy „Pierwszoklasista 2014 – badanie trafności i rzetelności narzędzi TUNSS i TPR” Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie – wykonawca

 


2014                           Voucher Badawczy Indywidualny na zainicjowanie współpracy z jednostką naukową, tytuł: Opracowanie założeń, zasad oddziaływania i ewaluacji programu wszechstronnego wspierania rozwoju dzieci przedwcześnie urodzonych, zagrożonych niepełnosprawnością i ich rodzin w zakresie ich przygotowania do szybko zmieniającej się rzeczywistości i aktywnego udziału w szeroko rozumianym życiu społecznym, wniosek otrzymał pozytywną ocenę formalna i merytoryczną lecz z dofinansowania wycofał się pracodawca


2014                          The relatioship between family relations and identity in adolescents and young adults - współudział wraz z K.Lubiewską, A.Hibner, i K.Głogowską w projekcie badań międzynarodowych pod kier. Prof. Inge Seiffge-Krenke z Uniwersytetu z Mainz (badania w 8 krajach – Niemcy, Belgia, Peru, Grecja, Argetyna, Francja, Turcja i Polska)


 

2010 - 2014                Wiedza rodziców na temat potrzeb psychicznych małych dzieci i sposobów ich zaspakajania w codziennych sytuacjach – projekt badań własnych realizowany w ramach działalności Koła Naukowego Studentów Rozwojowych przy Instytucie Psychologii UKW oraz w ramach seminarium magisterskiego dla studentów psychologii UKW


2009 - 2011                   Współudział w regionalnym projekcie wspierania ucznia zdolnego i szczególnie uzdolnionego organizowanym przez Kuratorium Oświaty i Wychowania w Bydgoszczy wraz z Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli (10.2010- 06.2011) – przygotowanie narzędzia dla nauczycieli i rodziców do wstępnej diagnozy osób szczególnie uzdolnionych, artykuł z działalności w czasopiśmie regionalnym KP CEN „Wiadomości, Głosy, Rozmowy o Szkole”.  

 

2008                            Percepcja przedmiotów u niemowląt a poziom ich rozwoju. Grant na badania indywidualne, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2000 PLN

 

 

2007                            Spostrzeganie ciągłości przedmiotu u niemowląt a poziom ich rozwoju intelektualnego. Grant na badania indywidualne, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2000 PLN

 

2005                                           Wczesne kompetencje poznawcze niemowląt i ich wartość predyktywna w przewidywaniu dalszego funkcjonowania intelektualnego jednostki, grant na badania indywidualne, Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 1 875 PLN

 

2004                           Aparatura do pomiaru impedancji skóry i rytmu serca, komputer, kamera cyfrowa, dotacja aparaturowa, KBN, dec. nr 4536/IA/68/20004, 50 000 PLN

 

2004                           Kompetencje poznawcze małych dzieci jako predyktory dalszego funkcjonowania intelektualnego jednostki, grant na badania indywidualne, Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 1 250 PLN

 

2003                                 Automatyczne vs kontrolowane strategie rozwiązywania zadań poznawczych, grant na badania indywidualne, Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 1 100 PLN

 

2002                                 Strategie rozwiązywania zadań poznawczych a ruchy gałek ocznych, grant na badania indywidualne, Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 2250 PLN

 

2000                                 Strategie rozwiązywania zadań i style orientacji a wynik w teście inteligencji Wechslera, grant na badania indywidualne, WSP w Bydgoszczy, 430 PLN.

 

1999                                 Strategie rozwiązywania zadań i style orientacji a wynik w teście inteligencji Wechslera, grant na badania indywidualne, WSP w Bydgoszczy, 1 000 PLN.

 

1996-1997                  Intuicja a logika w procesie rozwiązywania problemów, grant na badania  indywidualne, WSP w Bydgoszczy, 1 000 PLN.