Zespół badawczy pozuje do zdjęcia na tle klasy w szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łochowie Zespół badawczy pozuje do zdjęcia na tle klasy w szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łochowie

Naukowcy z Wydziału Pedagogiki będą monitorować przebieg eksperymentu pedagogicznego

Ministerstwo Edukacji Narodowej wyraziło pozytywną opinie i tym samym zgodę na przeprowadzenie eksperymentu pedagogicznego pod nazwą Edukacja Językowa Uczniów klas VI-VIII w Epoce Nowej Oralności w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łochowie. Autorkami eksperymentu są mgr Kamila Tkaczyk-Struk i mgr Justyna Wamka, nauczycielki języka polskiego, ambasadorki ruchu Wiosna Edukacji.

Eksperyment został przygotowany pod opieką naukową prof. dr hab. Ewy Filipiak i prof. dra hab. Romana Lepperta z Wydziału Pedagogiki UKW. Eksperyment pedagogiczny, który rusza od września 2024 roku polega na wdrożeniu nowych działań w procesie kształcenia języka przy zastosowaniu nowatorskich (autorskich) rozwiązań metodycznych oraz wprowadzeniu dodatkowego modułu zajęć tekstotwórczych, innowacyjnego modelu pracy nauczyciela języka polskiego, ukierunkowanego na rozwój kompetencji tekstotwórczych oraz rozwój umiejętności czytania i rozumienia tekstów literackich poprzez rozwijanie myślenia i samodzielnego uczenia się uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej.

Naukowcy z Wydziału Pedagogiki UKW będą monitorować przebieg eksperymentu i dokumentować jego efekty.