UKW na Game Industry Trends 2013
W Warszawie w dniach 12-13 września zorganizowano konferencję Game Industry Trends 2013. Wśród prelegentów znaleźli się pracownicy naszej uczelni: dr Michał Mochocki, dr Paweł Schreiber i mgr Mikołaj Sobociński z Katedry Filologii Angielskiej UKW, organizatorzy specjalizacji "badanie i projektowanie gier" na nowym kierunku - Humanistyce 2.0.
Dr Michał Mochocki i mgr Mikołaj Sobociński opowiedzieli o Higher-Ed Gamification na UKW w Bydgoszczy
Wprowadzając grywalizację na zajęciach możemy napotkać wiele problemów. Na początku przy projektowaniu kursu, przydzielaniu punktów, wymyślaniu zadań dodatkowych. Potem w trakcie zajęć studenci mogą nie chcieć lub nie rozumieć zasad grywalizacji. Na koniec wyliczając średnie, oceny, uwzględniając obecności i aktywności na nowo staje się przed problemem sprawiedliwego i jednocześnie adekwatnego wyliczania punktów, poziomów i ocen końcowych. A to jest dopiero wierzchołek góry lodowej, bo przecież grywalizacja to nie tylko gry na zajęciach, ani tym bardziej punkty. Grywalizacja to zmiana podejścia do studenta, współpracowników, potrzeb i umiejętności, do uczelni i edukacji en masse.
Sylwetki prelegentów:
dr Michał Mochocki
Sekretarz zarządu Polskiego Towarzystwa Badania Gier, członek Rady Naukowej wydawanego przez PTBG czasopisma naukowego Homo Ludens. Specjalizuje się w niekomputerowych grach fabularnych i serious games, zwłaszcza w zastosowaniach edukacyjnych. Współautor 2. edycji narracyjnej gry RPG 'Dzikie Pola' (2005) i jej suplementu 'Pan Brat' (2010), autor dodatku 'Zabić szczura' do gry fabularnej 'Neuroshima' i materiałów do innych gier na łamach magazynów Portal, Magia i Miecz, Biały Wilk i Kwarta. W latach 1999-2003 redaktor magazynu Portal. Od 2001 autor historycznych gier Live Action Role Play, tak w wydaniu rozrywkowym, jak i edukacyjnym. Prowadzi badania nad gamifikacją szkolnictwa wyższego i nad zastosowaniem gier RPG, LARP i rekonstrukcji historycznych w edukacji i promocji dziedzictwa kulturowego.
mgr Mikołaj Sobociński
Prelegent na pierwszej konferencji Polskiego Towarzystwa Badania Gier (2005). Miłośnik gier planszowych, na PC i PS3 z zainteresowaniem edukacyjnym wynikającym z posiadania małych dzieci. Wraz z żoną, metodykiem, oraz współpracownikami na UKW dostosowuje programy nauczania do zmieniającej się rzeczywistości oraz studentów. Od kilku lat wprowadza elementy autonomizacji procesu nauczania oraz grywalizacji w ramach prowadzonych zajęć. Autor kilku artykułów z zakresu językoznawstwa, metodyki oraz rozwoju systemu kształcenia.
Dr Paweł Schreiber podczas swojej prezentacji szukał odpowiedzi na pytanie: Jeśli nie film, to co?
P. Schreiber o grach wideo pisze na blogu jawnesny.pl. Teatrolog, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Krytyk teatralny związany z „Didaskaliami”, „Teatrem” i „Chimerą”. Współtworzy program zajmującej się grami specjalizacji GAMEDEC w ramach nowego kierunku na UKW – humanistyki drugiej generacji. Próbuje budować mosty pomiędzy grami wideo a resztą kultury.
Game Industry Trends 2013 to trzecia edycja konferencji poświęconej rynkowi gier wideo – tak w Polsce, jak i na świecie. Nie zabraknie najnowszych raportów oraz badań – a przede wszystkim ich analiz. Postaramy się wspólnie z zaproszonymi gośćmi poszukać trendów w cyfrowej rozrywce na najbliższe miesiące, a może lata? Konferencji będzie towarzyszył Raport GIT 2013, w którym znalazły się wyniki dedykowanego badania graczy, przybliżymy wartość rynku polskiego i światowego, podsumujemy co dzieje się w świecie gamifikacji i advergamingu.
Celem Konferencji GIT 2013 jest propagowanie wiedzy o rynku gier wideo jako takim, nie dzieląc go na PC, konsole, produkcje przeglądarkowe czy mobilne. Postaramy się zaprezentować wszystkie najciekawsze projekty, które mogą zainteresować wydawców, właścicieli serwisów internetowych, przedstawicieli VC, przedstawicieli branży gier, przedstawicieli ecommerce oraz marketerów praktycznie z każdej branży. Poprzez prezentacje i wykłady zaproszonych gości na konferencji zaprezentowane zostaną strategie liderów, skuteczne metody komunikacji marketingowej oraz najlepsze praktyki biznesowe realizowane w Polsce i na świecie.
Więcej na stronie: www.git2013.pl