Studia Podyplomowe z marketingu internetowego

Od roku akademickiego 2016/17 rusza II edycja studiów podyplomowych „Marketing internetowy i e-biznes” na naszym Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Studia te stawiają przede wszystkim na praktyczną wiedzę.

„Marketing internetowy i e-biznes” doczekał się już II edycji. Organizatorem kierunku jest Wydział Administracji i Nauk Społecznych, zaś kierownikiem dr Piotr Siuda — adiunkt w Katedrze Socjologii UKW. Oprócz wykładowców akademickich zajęcia prowadzą praktycy — specjaliści od e-marketingu i badań rynkowych. Wśród nich między innymi Dominik Kaznowski (Człowiek Roku Polskiego Internetu 2008), Jan Zając odpowiedzialny za dziedzinę mediów społecznościowych, Monika Mazur odpowiedzialna za współpracę w ramach programów partnerskich marek Douglas czy Swarovski czy też Anna Kęsicka, Dyrektorka Grupy TVN S.A.

Z kadry wykładowców zadowolenia nie ukrywa dr Siuda. - Nie są to przypadkowe osoby. Praktycznie każdy wykładowca ma doświadczenie w branży e-marketingu. Mamy osoby, które zakładały portal Nasza klasa czy pracowały w Wirtualnej Polsce, ale też takie, których e-biznesy są dopiero na fali wznoszącej – wylicza.

Doktor Siuda dodaje, że skład kadry sprawdził się i przełożył na sukces I edycji, o czym świadczą opinie Słuchaczy zawarte w ankietach ewaluacyjnych. Kierownik przywołuje na przykład takie: „Zajęcia miały zdecydowanie praktyczny charakter”; „Zajęcia są rewelacyjne, bardzo wciągające, marzenie”; „Świetnie prowadzone zajęcia. Dużo ćwiczeń praktycznych, dzięki którym można było w bardzo przystępny sposób utrwalić wcześniej przekazaną wiedzę teoretyczną”.

Celem studiów jest kształcenie w dziedzinie technik marketingu wykorzystywanych w Internecie, zapoznanie się z prowadzeniem e-biznesu, a także zdobywanie wiedzy, m.in. o promowaniu sprzedaży na portalach społecznościowych. Wiele miejsca poświęca się pozycjonowaniu stron internetowych, wszelkim narzędziom Google czy analityce sieciowej. Projekt kierunku stawia na praktykę — studenci przez dwa semestry odbędą 128 godzin ćwiczeń i laboratoriów oraz 64 godziny wykładowe, pomocne przy tworzeniu projektów marketingowych. Wśród przedmiotów są m.in.: marketing w social media, psychologia sprzedaży w Internecie, prawne uwarunkowania marketingu w Internecie czy też e-commerce – zakładanie własnego sklepu internetowego.

Studia polecane są osobom chcącym pracować w przedsiębiorstwach internetowych, dziale marketingu dowolnej firmy, firmach z branży e-commerce, agencjach reklamowych, interaktywnych, PR oraz w domach mediowych, portalach internetowych, firmach z branży telekomunikacyjnej. Piotr Siuda dodaje, że „powszechność internetu oraz jego rosnące znaczenie powodują, że wiedza, umiejętności oraz kompetencje zdobyte na studiach można wykorzystywać także w innego rodzaju firmach oraz pracując na różnorodnych stanowiskach”.

Rekrutacja trwa do końca września 2016 roku, chociaż liczba miejsc jest ograniczona. Koszt studiów to 2490 zł na semestr.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.iukw.pl.

Koniec I edycji „Marketingu internetowego i e-biznesu”

Zakończyła się pierwsza edycja Studiów Podyplomowych „Marketing internetowy i e-biznes” prowadzonych na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych. 1 lipca 2016 roku odbyło się rozdanie dyplomów połączone z kolacją w restauracji „Ogniem i mieczem”.

Uroczysta atmosfera nie przeszkodziła Absolwentom, kierownikowi studiów – doktorowi Piotrowi Siudzie – a także zaproszonym wykładowcom, dobrze się bawić, co widać na załączonych zdjęciach.

Doktor Siuda podkreślił, że jest bardzo zadowolony, że oferta studiów spodobała się Słuchaczom zwracającym uwagę na praktyczny charakter zajęć oraz ich innowacyjny charakter. Kierownik studiów zaznaczył, że ankiety ewaluacyjne rozsyłane Słuchaczom potwierdziły, że mieli oni świadomość nowoczesności studiowanego kierunku. Na studiach przeważają zajęcia laboratoryjne orz poznawanie różnych narzędzi e-marketingu, a prowadzący to praktycy e-biznesu pracujący w największych firmach i obsługujący najbardziej znane marki.