Prawie 600 tys. zł na projekt "Innowacyjny dydaktyk UKW"

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, jako Instytucja Pośrednicząca dla Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 przyznała środki na realizację kolejnego projektu wdrożeniowego pn. ”Innowacyjny dydaktyk UKW”.

Komisja Oceny Projektów rozpatrzyła i oceniła 163 wniosków o przyznanie dofinansowania, z czego tylko 48 wniosków uzyskało ocenę pozytywną i zostało skierowanych do dofinansowania. Wniosek UKW uzyskał łączną sumę 105,5 punktów i znalazł się na 8. miejscu listy rankingowej.

Projekt pn. „ Innowacyjny dydaktyk UKW” będzie realizowany przez Biuro Funduszy Europejskich i Współpracy z Regionem pod patronatem Prorektora ds. Studenckich i Jakości Kształcenia we współpracy z nauczycielami akademickimi UKW. Czas realizacji Projektu: od 1 listopada 2017 r. do 31 października 2019 roku.

Celem głównym Projektu jest wzrost kompetencji kadry dydaktycznej uczelni u 200 nauczycieli akademickich UKW dzięki szkoleniom z zakresu innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych, prowadzeniu dydaktyki w języku obcym i zarządzania informacją.

Zaplanowane zadania:

  • szkolenia z zakresu innowacyjnych umiejętności dydaktycznych
  • szkolenia z zakresu umiejętności informatycznych,
  • szkolenia z zakresu prowadzenia dydaktyki w języku obcym,
  • szkolenia z zakresu zarządzania informacją.

 

Oferta proponowanych w projekcie szkoleń i warsztatów została przygotowana w nawiązaniu do Programu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego i Nauki na lata 2015-20202, w oparciu o diagnozę potrzeb pracowników dydaktycznych UKW przeprowadzoną w lipcu i sierpniu 2016 r., na podstawie materiałów Biur ds. Jakości Kształcenia UKW w tym raportów PKA, raportu z monitorowania karier absolwentów studiów I i II stopnia z 2015 r. oraz na podstawie analizy materiałów wydziałowych komisji ds. oceny nauczycieli akademickich.

Ważnym elementem projektu jest bieżące wykorzystanie zdobytych lub udoskonalonych umiejętności w ramach prowadzonych ze studentami zajęć jeszcze w trakcie realizacji projektu oraz przez min. 4 semestry po jego zakończeniu co przyczyni się do ich utrwalenia