Ogólnopolskie Seminarium pt.: Organizacja narracyjnego środowiska zabawy i uczenia się według koncepcji Lwa S. Wygotskiego

Pracownicy Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji oraz Laboratorium Zmiany Edukacyjnej – Centrum Badań nad Uczeniem się i Rozwojem (Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii) są organizatorami Ogólnopolskiego Seminarium pt.: Organizacja narracyjnego środowiska zabawy i uczenia się według koncepcji Lwa S. Wygotskiego.

Seminarium odbędzie się dnia 29 maja 2017 w Bibliotece Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego przy ul. Karola Szymanowskiego 3. Adresowane jest do nauczycieli przedszkola i szkoły podstawowej (I etap edukacji), którzy będą mieli okazję zapoznać się z nowoczesną metodą zabawy narracyjnej oraz wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez zespół badawczy.

Seminarium stanowi  podsumowanie międzynarodowego projektu badawczego realizowanego w ramach programu Erasmus Plus  KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT n° 2015-1-LT01-KA201-013443 Narrative environments for play and learning (NEPL)

Liderem i inicjatorem tego międzynarodowego przedsięwzięcia jest Lithuanian University of Educational Sciences in Vilnius.

Partnerami są:

  • Kindergarten Vilniaus lopselis-darzelis Gintarelis in Vilnius - Lithuania
  • University of Helsinki - Finland
  • Kaivokselan toimintayksikkö - day care unit, which includes two day care centers ’Kaivoksela’ and ’Jokiuoma’ in Vantaa - Finland
  • Vanessa Nursery School in London - UK
  • Zespół Szkół nr 19 im. Synów Pułków w Bydgoszczy – Polska
  • UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY - Polska

Zespół projektu UKW tworzą pracownicy Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji (Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii):

  • Prof. dr hab. Ewa Filipiak (leader zespołu)
  • Dr Ewa Lemańska–Lewandowska
  • Dr Małgorzata Wiśniewska.

Na badania w projekcie przeznaczono kwotę 241.810,00 euro.
Wszystkie zespoły badawcze zajmują się wspieraniem uczenia się i rozwoju dzieci na etapie wczesnej edukacji w kontekście teorii socjokulturowej Lwa S. Wygotskiego prowadząc działalność naukową i testując nowe rozwiązania w praktyce. Wieloletnie doświadczenia polskich badaczy w zakresie badania i rozwijania zdolności uczenia się zostały dostrzeżone przez międzynarodowe grono badaczy zajmujących się wczesną edukacją dziecka i znalazły swoją kontynuację w projekcie pod nazwą Narrative environments for play and learning (NEPL). Termin realizacji projektu obejmuje okres: 01.09. 2015- 01.09.2017.

Główną ideą projektu jest opracowanie nowego modelu pracy nauczyciela z dzieckiem wspierającego rozwój samoregulacji u dzieci w zabawie i uczeniu się w oparciu o kulturowo-historyczną koncepcję Lwa S. Wygotskiego.

Więcej informacji na stronach: