Nauka i biznes w auli Copernicanum UKW

Nauka i biznes w auli Copernicanum UKW

W miniony wtorek odbyło się seminarium mające na celu wzmocnienie współpracy nauki z biznesem. Podczas niego lokalni przedsiębiorcy oraz naukowcy mieli okazję zapoznać się ze specyfiką programu Inkubator Innowacyjności+ , realizowanego przez konsorcjum Naszej Uczelni oraz Uniwersytetu Techniczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Spotkanie dało również możliwość zapoznania się z obecnie dostępnymi programami wsparcia działań w obszarze badań i rozwoju.

Seminarium oficjalnie otworzyli Prorektorzy obu Uczelni, prof. dr hab. inż. Adam Podhorecki - Prorektor UTP ds. Współpracy z otoczeniem oraz dr hab. inż. Marek Macko, prof. nadzw. - Prorektor UKW ds. Rozwoju i Współpracy. Ich słowa stanowiły idealne wprowadzenie w temat ogromnego potencjału badawczo-rozwojowego jaki daje działanie konsorcjalne.

Następnie przedsiębiorcy i naukowcy zapoznali się z charakterystyką projektu Inkubator Innowacyjności+, realizowanego przez wspomniane Uczelnie. Wyznaczone w nim cele dały obecnym istotną wskazówkę, na jakie wsparcie mogą liczyć. Jednym z działań już zainicjowanych przez Uniwersytety jest zatrudnienie brokerek innowacji, które uczestnicy mieli okazję poznać. Panie bowiem wygłosiły krótkie prezentacje dotyczące Krajowych Inteligentnych Specjalizacji, które wspierać będą w swoich codziennych działaniach.

W seminarium uczestniczyli również przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu: Kujawsko-Pomorskiej Agencji Innowacji z Torunia (nowy operator Voucherów badawczych) oraz Pracodawców Kujaw i Pomorza. Nasi Goście przedstawili przedsiębiorcom i naukowcom obecnie dostępne metody finansowania projektów badawczo-rozwojowych na poziomie regionalnym i krajowym.

Niezwykle owocnym elementem spotkania była cześć networkingowa, która stwarza możliwość swobodnej rozmowy na temat potencjalnych obszarów współpracy i rozwoju.

Dziękujemy za liczne przybycie i zapraszamy na kolejne spotkanie jesienią.

MATERIAŁY z seminarium (do pobrania). Więcej zdjęć na naszym FANPAGE’u