Rozpoczynamy cykl szkoleń Inkubatora Innowacyjności +

Uniwersytet Technologiczno – Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy (Lider) i Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (Konsorcjant) jako konsorcjum zaplanowały cykl bezpłatnych szkoleń teoretyczno – praktycznych.

Zakres tematyczny szkoleń obejmuje zagadnienia dotyczące:

  1. Przedsiębiorczości Akademickiej, w tym:
  • podstawowych informacji dot. przedsiębiorstwa (pojęcie i typologia przedsiębiorstw, cele działalności przedsiębiorstwa, formy prawne i organizacyjne),
  • zakładania działalności gospodarczej (inkubacja pomysłu, źródła pomysłów, istota działalności gospodarczej, dobór formy prawnej i organizacyjnej, procedura uruchomienia),
  • biznesplanu (planowanie w przedsiębiorstwie, charakterystyka poszczególnych elementów biznesplanu),
  • innowacji i finansowania działalności w MSP (konkurencyjność a innowacyjność, teorie i mechanizmy wprowadzania innowacji, zarządzanie innowacjami, źródła informacji o innowacjach, rodzaje źródeł finansowych, analiza finansowa, księgowość, zobowiązania podatkowe),
  • marketingu (badania rynkowe, marketing mix, marketing strategiczny, proces sprzedaży, analiza rynku). 
  1. Komercjalizacji Wyników Badań Naukowych, w tym szczegółowo:
  • procedury komercjalizacji,
  • ochrony i zarządzania własnością intelektualną,
  • czynników sukcesu w transferze technologii,
  • modelu biznesowego z wykorzystaniem transferu technologii,
  • transferu wiedzy i know-how,
  • analiz rynkowych i finansowania,
  • kontraktów badawczych, licencji i innych umów związanych z transferem technologii,
  • szans jakie daje Venture Capital. 
  1. Business Model Canvas
  • charakterystyka klienta i rynku,
  • problemy klientów jakie można rozwiązać,
  • jak można dotrzeć do klientów, jakie są wymagania klientów na dostawy i usługi, co działa najlepiej, co jest opłacalne,
  • jakiej relacji w każdym segmencie można się spodziewać, jaki poziom oferowanych usług jest wymagany w poszczególnych segmentach,
  • w jaki sposób można skutecznie zarabiać pieniądze, ile klienci są wstanie zapłacić teraz, a ile w przyszłości, w jaki sposób można generować dochód z każdej transakcji,
  • jakie zasoby są niezbędne do tworzenia i dostarczania wartości, dystrybucji i relacji z klientami,
  • jakie działania są potrzebne do tworzenia i przekazywania wartości oferty firmy,
  • partnerzy, ich zasoby i sposób działania,
  • koszty wytworzenia produktów i dostarczenia ich do klientów. 
  1. Design Thinking
  • pobudzanie kreatywności (czym jest kreatywność i jak ją rozpoznać, jak tworzyć kreatywne zespoły, warunki wspierające kreatywność),
  • proces Design Thinking (kolejne kroki procesu, narzędzia możliwe do zastosowania, działania przygotowuję proces, wyzwanie i brief),
  • odkrywanie (przygotowanie do badań, narzędzia badawcze, mapa interesariuszy, indywidualne wywiady pogłębione, przeprowadzenie badań),
  • definiowanie (zebranie spostrzeżeń z badań, persona, customer journey map),
  • kreowanie pomysłów (burza mózgów- zasady prowadzenia, generowanie propozycji pomysłów, ocena i wybór obiecujących pomysłów, opis pomysłu),
  • prototypowanie i testowanie (możliwości prototypowania usług i produktów, storyboard, papierowe modele, testowanie z użytkownikami),
  • wdrażanie (dokumentowanie pomysłów, service blueprint).

Szkolenia te dedykowane są dla ok 250 pracowników naukowych, doktorantów, studentów i przedstawicieli przedsiębiorców współpracujących z obiema uczelniami i realizowane będą w okresie od listopada 2017 roku do października 2018 roku.

Zachęcamy do śledzenia informacji na stronie www i fanpage’u CTTI UKW (podlinkowanie)  - będziemy informować na bieżąco o planowanych szkoleniach.