Rozpoczynamy cykl szkoleń Inkubatora Innowacyjności +
Uniwersytet Technologiczno – Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy (Lider) i Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (Konsorcjant) jako konsorcjum zaplanowały cykl bezpłatnych szkoleń teoretyczno – praktycznych.
Zakres tematyczny szkoleń obejmuje zagadnienia dotyczące:
- Przedsiębiorczości Akademickiej, w tym:
- podstawowych informacji dot. przedsiębiorstwa (pojęcie i typologia przedsiębiorstw, cele działalności przedsiębiorstwa, formy prawne i organizacyjne),
- zakładania działalności gospodarczej (inkubacja pomysłu, źródła pomysłów, istota działalności gospodarczej, dobór formy prawnej i organizacyjnej, procedura uruchomienia),
- biznesplanu (planowanie w przedsiębiorstwie, charakterystyka poszczególnych elementów biznesplanu),
- innowacji i finansowania działalności w MSP (konkurencyjność a innowacyjność, teorie i mechanizmy wprowadzania innowacji, zarządzanie innowacjami, źródła informacji o innowacjach, rodzaje źródeł finansowych, analiza finansowa, księgowość, zobowiązania podatkowe),
- marketingu (badania rynkowe, marketing mix, marketing strategiczny, proces sprzedaży, analiza rynku).
- Komercjalizacji Wyników Badań Naukowych, w tym szczegółowo:
- procedury komercjalizacji,
- ochrony i zarządzania własnością intelektualną,
- czynników sukcesu w transferze technologii,
- modelu biznesowego z wykorzystaniem transferu technologii,
- transferu wiedzy i know-how,
- analiz rynkowych i finansowania,
- kontraktów badawczych, licencji i innych umów związanych z transferem technologii,
- szans jakie daje Venture Capital.
- Business Model Canvas
- charakterystyka klienta i rynku,
- problemy klientów jakie można rozwiązać,
- jak można dotrzeć do klientów, jakie są wymagania klientów na dostawy i usługi, co działa najlepiej, co jest opłacalne,
- jakiej relacji w każdym segmencie można się spodziewać, jaki poziom oferowanych usług jest wymagany w poszczególnych segmentach,
- w jaki sposób można skutecznie zarabiać pieniądze, ile klienci są wstanie zapłacić teraz, a ile w przyszłości, w jaki sposób można generować dochód z każdej transakcji,
- jakie zasoby są niezbędne do tworzenia i dostarczania wartości, dystrybucji i relacji z klientami,
- jakie działania są potrzebne do tworzenia i przekazywania wartości oferty firmy,
- partnerzy, ich zasoby i sposób działania,
- koszty wytworzenia produktów i dostarczenia ich do klientów.
- Design Thinking
- pobudzanie kreatywności (czym jest kreatywność i jak ją rozpoznać, jak tworzyć kreatywne zespoły, warunki wspierające kreatywność),
- proces Design Thinking (kolejne kroki procesu, narzędzia możliwe do zastosowania, działania przygotowuję proces, wyzwanie i brief),
- odkrywanie (przygotowanie do badań, narzędzia badawcze, mapa interesariuszy, indywidualne wywiady pogłębione, przeprowadzenie badań),
- definiowanie (zebranie spostrzeżeń z badań, persona, customer journey map),
- kreowanie pomysłów (burza mózgów- zasady prowadzenia, generowanie propozycji pomysłów, ocena i wybór obiecujących pomysłów, opis pomysłu),
- prototypowanie i testowanie (możliwości prototypowania usług i produktów, storyboard, papierowe modele, testowanie z użytkownikami),
- wdrażanie (dokumentowanie pomysłów, service blueprint).
Szkolenia te dedykowane są dla ok 250 pracowników naukowych, doktorantów, studentów i przedstawicieli przedsiębiorców współpracujących z obiema uczelniami i realizowane będą w okresie od listopada 2017 roku do października 2018 roku.
Zachęcamy do śledzenia informacji na stronie www i fanpage’u CTTI UKW (podlinkowanie) - będziemy informować na bieżąco o planowanych szkoleniach.