Wychowanie i wychowawcy - kształcenia, powinności i odpowiedzialności, autorytetu wychowawczego - zapraszamy na konferencję

W Hotelu „Maraton” 28 września 2009 r. w godzinach popołudniowych rozpoczyna się trzydniowa konferencja naukowa nt. Wychowawcy i ich kompetencje w okresach przemian edukacyjnych. Organizatorem jest Zakład Teorii Wychowania i Deontologii Nauczycielskiej UKW. Jest to kolejne już spotkanie poświęcone problemom usytuowanym w obszarze subdyscypliny naukowej - teorii wychowania, organizowane przez ten zespół.

Tegoroczna konferencja dotyczy jednak przede wszystkim zagadnień wychowania i wychowawców – ich kompetencji, kształcenia, powinności i odpowiedzialności, autorytetu wychowawczego, skuteczności podejmowanych działań, itp. Spotkaniu patronuje Zespół Teorii Wychowania KNP PAN i Przewodniczący tego Zespołu: prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski.

Jako że czynienie namysłu i rozwiązywanie zadań w jakiejkolwiek dziedzinie, tym bardziej wychowawczej, nie może być dziś „dziełem” ani jednego człowieka, ani też jednego zespołu stąd też organizatorzy zaprosili do udziału w konferencji reprezentantów środowisk akademickich, nauczycieli-wychowawców-praktyków, będących równocześnie dociekliwymi badaczami rzeczywistości wychowawczej, a także doktorantów i studentów.

Poza obradami (dyskusji okrągłego stołu, plenarnymi, w zespołach problemowych) mającymi w większym stopniu charakter teoretyczny, zainteresowani uczestnicy konferencji a także nauczyciele z województwa kujawsko-pomorskiego wezmą udział w czterech warsztatach psychologiczno-pedagogicznych:

  • Kształtowanie motywacji uczniów do nauki - mgr Hanna Matusiak (prowadzenie)
  • Uczeń zdolny w szkole - mgr Anna Gluska (prowadzenie), mgr Agnieszka Misiuk (współprowadzenie)
  • Prowadzenie efektywnych zebrań z rodzicami - mgr Maciej Michalak (prowadzenie), prof. dr Andrzej. W. Janke (współprowadzenie)
  • Wykorzystywanie seksualne dzieci - dr Marzena Ożarowska (prowadzenie)
  • Łącząc konferencję naukową z warsztatami organizatorzy chcą podkreślić konieczność łączenia dwóch wymiarów dyskursu o wychowaniu i wychowawcach: teoretycznego i praktycznego, konieczność uwzględniania przez teoretyków wychowania (czy szerzej reprezentantów pedagogiki) kontekstu zastosowania wiedzy o wychowaniu i wychowawcach oraz jej użyteczności.

Zainteresowanych szczegółową tematyką konferencji odsyłamy na stronę Zakładu.

zobacz