Studenci z kilkudziesięciu polskich uczelni, w tym z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, opracowali ogólopolski raport “Nowe otwarcie w edukacji o cyberbezpieczeństwie”. Raport zawiera przegląd programów nauczania pod kątem ekspozycji tematyki cyberbezpieczeństwa jako kluczowego wyzwania XXI wieku. W raporcie pod lupę wzięto kierunki: biznesowe, IT, medyczne, prawnicze oraz wojskowe.
Analiza zyskała uznanie zarówno polskiego, jak i międzynarodowego gremium ekspertów, liderów opinii i ambasadorów akredytowanych w Polsce. Dokument został bowiem oficjalnie zaprezentowany podczas międzynarodowej konferencji, która odbyła się w październiku br. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 17 listopada br. raport został zaś przekazany na ręce Ambasadora Jurga Laubera, Przewodniczącego Otwartej Grupy Roboczej ds. Cyberbezpieczeństwa przy ONZ w Genewie. Sprawozdanie ma za zadanie wspierać świadomość funkcjonowania ekosystemu cyberbezpieczeństwa, w tym celu zostanie więc przesłane przez ONZ do krajów członkowskich.
Projekt został powołany do życia w ramach aktywności wojewódzkich Cyber Labów, nowatorskiej platformy na rzecz edukacji o cyberbezpieczeństwie. Cyber Laby powstały na gruncie realizacji turnieju wiedzy CyberSecurity Challenge PL2020 - inicjatywy utworzonej przez fundację The Bridge, z patronatem Ministerstwa Cyfryzacji (obecnie Biuro Prezesa Rady Ministrów).
Cyber Laby stwarzają studentom możliwość dyskusji z przedstawicielami uczelni w tematyce związanej z kształtowaniem programu nauczania, który powinien uwzględniać proces proaktywnego zarządzania transformacją cyfrową. Ambasadorem Kujawsko Pomorskiego Cyber Labu oraz współtwórcą raportu z ramienia Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego jest Emanuel Krzysztoń, student z Wydziału Mechatroniki.
Pobierz raport:
Dołącz do projektu: