Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW odc. 11

Rozwój językowy dzieci w cyfrowej rzeczywistości – szanse i zagrożenia to temat jedenastego odcinka podcastu nagranego w ramach projektu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW.

O osiągnieciach logopedycznych wynikających z rozwoju technologii informatycznych oraz zagrożeniach występujących w wyniku niekontrolowanego dostępu dzieci do nowych technologii opowie Joanna Jatkowska, doktor nauk humanistycznych w zakresie  językoznawstwa, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Logopedii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Pani doktor jest logopedą z 27-letnim doświadczeniem zdobytym w Poradni  Psychologiczno-Pedagogicznej w Tczewie, w której diagnozuje i prowadzi terapię dzieci z zaburzeniami mowy. Jest autorką koncepcji e-learningowych zajęć logopedycznych dla dzieci z wadami wymowy, tzw. e-logolekcji. W latach 2010-11 prowadziła projekt unijny, w ramach którego powstała pierwsza w Polsce platforma e-learningowa dla dzieci z zaburzeniami mowy. W działaniach naukowych koncentruje się na badaniu szans i zagrożeń wynikających z wykorzystania TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych) w tradycyjnej terapii logopedycznej (b-learningu), a także ich wpływu na rozwój kompetencji językowej współczesnych dzieci.

Jeśli któryś z poruszanych przez nas tematów wymaga pogłębienia lub chcielibyście Państwo jeszcze poszerzyć wiedzę, zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem mailowym: podcasty@ukw.edu.pl

Czekamy na Państwa opinie i komentarze.

Podcast na kanale YouTube UKW: