Dwoje roześmianych dzieci bawiących się mąką w kuchni Dwoje roześmianych dzieci bawiących się mąką w kuchni

Jak w kreatywny sposób spędzić z dziećmi czas wolny w domu? Posłuchaj podcastu!

Zapraszamy do wysłuchania 21. odcinka podcastu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW.

W kolejnej części podpowiemy, jak w kreatywny sposób spędzić z dziećmi czas wolny w domu. Ferie zimowe to dobra okazja do wzmacniania więzi pomiędzy rodzicami i dziećmi.

Przewodnikiem po zabawach wspierających dobre relacje jest mgr Magdalena Pluta, asystent badawczo-dydaktyczny w Katedrze Pedagogiki Społecznej i doktorantka na Wydziale Pedagogiki UKW.

Ukończyła studia z animacji społeczno-kulturowej: opieki nad dzieckiem i wczesnego wspomagania rozwoju, promocji zdrowia oraz pedagogiki opiekuńczej.

Przez kilka lat pracowała jako animatorka, prowadząc zajęcia i warsztaty dla dzieci: integracyjne, aktywizujące, profilaktyczne, z zakresu integracji sensorycznej, z wykorzystaniem elementów ludoterapii, arteterapii i wspomagające rozwój. Pracowała również jako wychowawca wypoczynku oraz edukatorka.

Od 8 lat związana jest z Zespołem Szkół Specjalnych Nr 33 dla Dzieci i Młodzieży Przewlekle Chorej w Bydgoszczy, gdzie odbywała praktyki na oddziale onkologii dziecięcej i psychiatrii dziecięcej. Obecnie inicjuje spotkania studentów z dyrekcją i społecznością szkoły, które służą dzieleniu się dobrymi praktykami edukacyjnymi wynikającymi z pracy z uczniami z różnymi jednostkami chorobowymi.

Od 2017 jest przewodniczącą Koła Naukowego Wspierania i Kreowania Rozwoju Dziecka UKW. Naukowo zajmuje się funkcjonowaniem biopsychospołecznym osób z chorobą nowotworową. W ramach pracy doktorskiej bada, jaki sens i znaczenia nadaje młodzież swoim doświadczeniom związanym z chorobą nowotworową. Interesuje się również wspomaganiem rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży (zwłaszcza chorującej przewlekle).

Prowadzi zajęcia m.in. z zakresu wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, komunikacji interpersonalnej i socjoterapii.

Filmik na kanale YouTube UKW: