Troje uśmiechniętych dzieci z żarówkami jako czapkami na głowach symbolizujących naukę Troje uśmiechniętych dzieci z żarówkami jako czapkami na głowach symbolizujących naukę

Samoregulacja uczenia się tematem kolejnego podcastu w ramach projektu Wspierający Uniwersytet

Zapraszamy na 23. odcinek podcastu w ramach projektu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW. Tym razem przyjrzymy się jednej z najważniejszych kompetencji szkolnych, czyli samoregulacji uczenia się.

Odpowiemy na pytania:

  • Co to jest samoregulacja uczenia się i co się na nią składa?
  • Kto i jak może pomagać dzieciom rozwijać te umiejętności?
  • Jak wiedza o sobie i inteligencje personalne wspierają samoregulację uczenia się?

Gościem jest doktor Małgorzata Tyszkowska, pedagog, dydaktyk, metodyk nauczania języka angielskiego dzieci. Pracę doktorską na temat samoregulacji uczenia się i jej wybranych uwarunkowań przygotowywała pod opieką naukową prof. dr hab. Ewy Filipiak, Kierownika Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji na Wydziale Pedagogiki UKW.

Autorka książek: „Ja - najbardziej niezwykła opowieść na świecie” (2020) dedykowanej dla dzieci w wieku przedszkolnym i wspierającej rozwój inteligencji personalnych oraz „Samoregulacja uczenia się. O budowania przestrzeni i wsparciu ucznia” (2022). Ostatnia książka powstała jako efekt badań nad samoregulacją uczenia się czwartoklasistów, którzy mierzą się z trudnościami adaptacyjnymi po przekroczeniu progu edukacji przedmiotowej.

Prowadzi wykłady i ćwiczenia z metodyki nauczania języka angielskiego dla dzieci. Współpracuje z Wyższą Szkołą Bankową w Toruniu i z Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu. Od wielu lat pracuje z dziećmi prowadząc zajęcia grupowe i indywidualne z języka angielskiego w przedszkolu. Wspiera również uczniów, rodziców i nauczycieli prowadząc konsultacje, warsztaty i szkolenia w zakresie motywacji i efektywnego uczenia się.  Refleksjami na temat swojej pracy dydaktycznej i badawczej dzieli się na blogu www.tyszkowska.edu.pl/blog 

Filmik na kanale YouTube: