Kolorowe kredki ułożone w okręgu oraz temperówka Kolorowe kredki ułożone w okręgu oraz temperówka

Dr Marika Przybylska gościem kolejnego podcastu w ramach inicjatywy Wspierający Uniwersytet

Zapraszamy do wysłuchania 24. odcinka podcastu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów UKW. Tym razem przyjrzymy się błędom najczęściej popełnianym podczas dokonywania obserwacyjno-diagnostycznej oceny dzieci.

Podpowiemy:

  • Jakie skutki może pociągać za sobą niepoprawnie przeprowadzona obserwacja i ocena diagnostyczna?
  • Jak uniknąć pięciu najczęściej popełnianych błędów?
  • Jak komunikować się z rodzicami, żeby ich wspierać?

Gościem dzisiejszego odcinka jest dr Marika Przybylska, adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji na Wydziale Pedagogiki UKW.

Jako nauczyciel akademicki prowadzi głównie zajęcia związane z edukacją, a także z diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami rozwoju np. warsztat pracy terapeuty, projektowanie w terapii pedagogicznej. Dzieli się swoim doświadczeniem, prowadząc praktykę specjalistyczną z zakresu terapii pedagogicznej.

Pani doktor jest również terapeutą Centrum Diagnozy i Terapii Rozwojowych, gdzie od kilkunastu lat pracuje w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania, tworząc indywidualne programy, prowadząc superwizję, a także dzieląc się doświadczeniem z przyszłymi terapeutami, którymi często stają się studenci kierunków pedagogicznych UKW – relacja uniwersytecka często przeradza się w takich wypadkach w wieloletnią współpracę. Ukończyła liczne kursy i szkolenia, jest m.in. certyfikowaną trenerką umiejętności społecznych.

W dorobku trenerskim ma prowadzanie szkoleń dla nauczycieli związanych z diagnozą dzieci w wieku przedszkolnym i związanych z pracą z dzieckiem z trudnościami. Współpracuje ze szkołami i przedszkolami, a współpraca ta dotyczy zarówno prowadzenia terapii, jak i zajęć edukacyjnych, zwiększania świadomości i doskonalenia umiejętności pracy w grupie z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.

Aktualnie pracuje nad monografią będącą efektem prowadzonych badań naukowych dotyczących samopostrzegania kompetencji diagnostycznych nauczycieli edukacji elementarnej prowadzonymi pod kierunkiem promotor prof. dr hab. Ewy Filipiak.

Flimik na kanale YouTube UKW: