Wydział Pedagogiki UKW będzie realizował projekt w Programie Fulbrighta
Wydział Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy znalazł się w gronie 6 instytucji, które w tym roku będą realizowały projekty w Programie Fulbrighta.
Instytucje naukowe, zakwalifikowane do tego Programu, mogą zawrzeć partnerstwo z renomowanymi ekspertami z Ameryki oraz wspólnie zrealizować krótki projekt o czasie trwania od 2 do 6 tygodni w Polsce. W tym roku do Rady Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta wpłynęło 18 wniosków, z czego 6 zostało zatwierdzonych. Wydział Pedagogiki UKW będzie realizował projekt “Innovations in Higher Education Research and Leadership”.
Pełne wyniki konkursu znajdują się na stronie Programu Fulbrighta.
Komentarz Dziekan Wydziału, dr hab. Heleny Ostrowickiej, prof. uczelni
Z ogromną radością i satysfakcją przyjęliśmy wyniki konkursu w Programie Fulbrighta. Zgłoszony przez nas projekt „Innovations in Higher Education Research and Leadership” został wysoko oceniony i znalazł się na drugim miejscu listy nominowanych w Programie Fulbright Specialist, a to oznacza, że w przyszłym roku akademickim będziemy mogli gościć na Wydziale Pedagogiki Profesora Christophera Morphew, wybitnego specjalistę w zakresie badań nad szkolnictwem wyższym i jednocześnie Dziekana School of Education Johns Hopkins University w Baltimore w Stanach Zjednoczonych – jednej z 20 najlepszych uczelni w skali światowej. Wizyta Profesora Morphew, związana z podjętą w ubiegłym roku współpracą, jest dla nas wyróżnieniem i źródłem obiecujących planów na przyszłość.
W tym kontekście wspomnę, że na Wydziale Pedagogiki od kilku lat prowadzone są badania nad współczesnymi zmianami w systemie nauki i szkolnictwa wyższego. Moja naukowa współpraca z Profesorem Morphew rozpoczęła się w 2022 roku i zaowocowała 3-miesięcznym stażem naukowym, który zrealizowałam w Johns Hopkins University dzięki stypendium Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.
Pobyt Profesora Morphew na naszym Uniwersytecie zakłada kontynuację rozpoczętych wówczas badań, a także eksperckie spotkania w gronie zainteresowanych osób, dotyczące m.in. opracowanych w JHU School of Education (i innych wiodących uczelniach, w których Profesor pracował) najlepszych praktyk w zakresie edukacji, zarządzania i prowadzenia badań, w tym również takich, które wspierają innowacyjne przemiany w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce. Bardzo cieszy mnie perspektywa rozwijania współpracy naukowej i jej rozszerzania o nowe aspekty pracy akademickiej - perspektywa możliwa i realna także dzięki finansowemu wsparciu Programu Fulbright Specialist.